Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. november 2020

Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Re: Angående faktura 848374100529

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. november 2020 kl. 08:00

Til: "sikkerhetssporsmal@klarna.no" <sikkerhetssporsmal@klarna.no>

Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, press@klarna.com, post <post@finanstilsynet.no>, finansinspektionen@fi.se, post <post@finkn.no>, kundeservice@platekompaniet.no, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>

Hei,


dere har jo møkk i øra, dere som jobber, hos Klarna.


Jeg har bedt dere, om å sende det, til han 'russifiske' direktøren deres, (Siemotkowsky).


Men jeg får istedet svar, fra en vanlig sliter/streber.


Da er det en med fæle nykker, må jeg si.


Så det må jeg klage på.


Dere får ta dere sammen og gjøre jobben deres istedet for å begynne med dette helsikes oppvigleriet deres.


Skjerpings!


Erik Ribsskog


PS.


Jeg liker heller ikke at dere bruker fornavnet mitt, i hilsenen.


Det blir over-kameratslig/kjempe-dus og klamt, synes jeg.


Dette må jeg klage på.


Skjerpings!



tor. 15. okt. 2020 kl. 08:53 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hei igjen, Erik!


Jeg tar selvsagt videre din feedback du har hatt angående denne saken.


Som finansiell institusjon tar Klarna din sikkerhet på største alvor. Du kan forsikre deg om at vi kontinuerlig arbeider for å ivareta sikkerheten til våre kunder. Vi kan ikke fortelle på hvilke måter vi forbedrer våre rutiner, og prosesser på grunn av sikkerhetsmessige årsaker.


Vi vil undersøke hvem som har gjennomført bestillingene, men vi kan ikke gi ut noen informasjon til deg. Uten vi kan bare gi ut den informasjonen vi har til politiet.


Med vennlig hilsen,


Robin

Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


On Thu, 8 Oct at 11:52 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,


er det sånn dere driver kundeservice i Sverige?


Jeg ber dere om å sende dette til administrerende direktør.


(Det er visst en Sebastian Siemiatkowski, ifølge deres svenske nettsted).


Men det nekter dere å gjøre.


Da er det elendig kundeservice.


Dette må jeg klage på.


Folk har krav på ordentlig kundeservice, men det har visst ikke Klarna hørt om.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog


PS.


Jeg ønsker å få svar på, hvem det trollet er, som har bestilt dette, i mitt navn.


Og jeg ønsker å få vite, angående hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med meg eller andre folk/borgere/kunder.


Skjerpings!



tor. 17. sep. 2020 kl. 12:24 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hei, Erik!


Takk for e-posten.


Det er sikkerhetsavdelingen som håndterer slike saker, og derfor er det oss du får svar fra.


Vi henviser fortsatt til å anmelde forholdet til politiet hvis du mener at du har fått misbrukt dine personopplysninger.


Som tidligere informert har vi, Klarna Bank AB (publ), sperret dine personopplysninger i vårt system. Det betyr at ingen vil kunne handle med Klarna faktura eller delbetaling i ditt navn, med dine personopplysninger. Så lenge ditt fødselsnummer er sperret, kan du selvsagt fortsatt handle med bankkort hos nettbutikker som benytter seg av Klarna.


Ha en fin dag.


Med vennlig hilsen


Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


On Tue, 15 Sep at 9:40 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote: 

Hei,


jeg skjønner ikke hvorfor jeg får svar fra sikkerhetsavdelingen deres.


Jeg har bedt dere, om å sende dette opp, til administrerende direktør, flere ganger.


Så hva dette skal bety, det lurer jeg på.


Dette må være en slags svenskevits.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



man. 17. aug. 2020 kl. 14:59 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hei, Erik!


Takk for e-posten. 


Vi henviser fortsatt til å anmelde forholdet til politiet hvis du mener at du har fått misbrukt dine personopplysninger. 


Som tidligere informert har vi, Klarna Bank AB (publ), sperret dine personopplysninger i vårt system. Det betyr at ingen vil kunne handle med Klarna faktura eller delbetaling i ditt navn, med dine personopplysninger. Så lenge ditt fødselsnummer er sperret, kan du selvsagt fortsatt handle med bankkort hos nettbutikker som benytter seg av Klarna.


Du må gjerne ta kontakt igjen hvis du har noen spørsmål. Du når oss på telefon 21 08 17 95, eller ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen


Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


On Fri, 14 Aug at 12:27 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote: 

Hei,


det blir at dere lager politistat, hvis dere bare vil si dette til politiet.


Det skal være åpenhet i samfunnet, heter det seg.


Politiet begynner bare med hemmelighetskremmeri, (noe jeg har lest om i britiske nettaviser), hvis de får monopol, på informasjonen.


Så dette må jeg klage på.


For dette blir patronisering, (vil jeg si).


Her ber jeg dere om å informerer meg om hvem det er som har bestilt dritt, i mitt navn.


Og dere svarer med en avsporing, (må jeg si).


Så dette må jeg klage på.


De andre firmaere lar drifts-avdelingen svare i lignende saker.


Så hvorfor dette er hos sikkerhet, hos dere.


Det synes jeg at høres rart ut.


Jeg har også bedt dere, om å sende dette, til administrerende direktør.


Og da har dere nykker, når dere ikke gjør det, (vil jeg si).


Skjerpings!


Erik Ribsskog



man. 27. jul. 2020 kl. 15:11 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hei, Erik!


Takk for e-posten.


Vi forstår at du ønsker informasjon i en sak hvor du mener at noen har misbrukt dine personopplysninger.

Vi anbefaler deg å anmelde forholdet til politiet, og at du sender oss saksnummeret/referansenummeret på anmeldelsen. Vi vil i tilfelle samarbeide med politiet hvis de kontakter oss under sin etterforskning.


Vi har sikkerhetsrutiner vi følger for å ivareta sikkerheten til våre kunder, og dette er også grunnen til at vi behøver å snakke med kunder som mener å ha fått misbrukt sine personopplysninger, per telefon. 


Som tidligere informert har vi, Klarna Bank AB (publ), nå sperret dine personopplysninger i vårt system. Det betyr at ingen vil kunne handle med Klarna faktura eller delbetaling i ditt navn, med dine personopplysninger. Så lenge ditt fødselsnummer er sperret, kan du selvsagt fortsatt handle med bankkort hos nettbutikker som benytter seg av Klarna.


Du må gjerne ta kontakt igjen hvis du har noen spørsmål. Du når oss på telefon 21 08 17 95, eller ved å svare på denne e-posten. 


Med vennlig hilsen


Linn Silje

Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


On Mon, 27 Jul at 6:47 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote: 

Hei,


dette ble veldig 'russisk', synes jeg.


Jeg skjønner at dere er et svensk firma, (og at Stockholm ligger lenger øst enn Oslo), men likevel.


Det er kanskje bedre, hvis drift-avdelingen deres svarer på henvendelser fra publikum.


Og så kan drift-avdelingen bruke dere på sikkerhet, som stab/støtte.


For her synes jeg at dere er vrange og vanskelige.


Vennligst send om dette til administrerende direktør, må jeg si da.


Skjerpings!


Erik Ribsskog


PS.


Det jeg ønsker å vite, er navnet, på det 'trollet' som har bestilt dritt, i mitt navn.


Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal begynne med, for å hindre at noen lignende skjer, med andre borgere/folk.


Og jeg synes også, at det er best å ta dette skriftlig.


Det er mitt privilegium, som borger/enkeltperson, å bestemme, (vil jeg si).


Når man sender et brev til en organisasjon/firma, så skal man få svar per brev.


Og når man ringer så skal man få svar per telefon, osv.


Så her har det stokket seg for dere, (må jeg si).


Også dette med den nerdete appen deres, blir som en avsporing, (må jeg si).


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!



tor. 9. jul. 2020 kl. 17:16 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hei, Erik!


Takk for e-posten.


For at vi skulle kunne hjelpe deg så raskt som mulig, og også kunne bekrefte at vi kommuniserer med riktig person, ba vi deg om å sende oss et telefonnummer vi kunne ringe deg på. Da vi ikke mottok noe svar fra deg på vår tidligere e-post fikk vi ikke fulgt opp denne saken videre.


Du kan melde fra om problemer med et kjøp/en faktura i Klarna-appen, og du finner også kontaktinformasjonen vår på våre hjemmesider: https://www.klarna.com/no/kundeservice/


Vi ser at butikken slettet fakturaen 30. juni 2020, og du mottok også oppdatert faktura som viste dette 1. juli 2020, til denne e-postadressen.


Hvis du mistenker at noen har misbrukt dine personopplysninger for å gjøre denne bestillingen anbefaler vi at du anmelder det til politiet.


Svar gjerne på denne e-posten hvis du har andre spørsmål i denne saken.


Med vennlig hilsen


Linn Silje

Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


On Thu, 9 Jul at 12:09 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote: 

Hei,


dette hørtes ekstremt klamt ut, (at dere ikke kan ta dette skriftlig).


Den som visker juger, sier folk.


Jeg har ikke noe skjule.


Dere har også tatt bort mail-historien, fra e-posten deres.


Hva skal dette bety, lurer jeg.


Vennligst send om dette til en leder/overordnet.


Skjerpings!


Erik Ribsskog


PS.


Også dumt at jeg måtte sende til deres presse-avdeling.


Hvorfor har dere ikke vanlig e-post-adresse?


Skjerpings!



tor. 18. jun. 2020 kl. 17:26 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hei, Erik!


Takk for e-posten.


Vi trenger å snakke med deg og ber om at du sender oss et telefonnummer vi kan nå deg på i svar til denne e-posten.


Ha en fin torsdagskveld!


Med vennlig hilsen


Linn Silje

Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter