Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. desember 2020

Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Klage/Fwd: Din bestilling hos AIRWHEEL NORGE AS ble returnert eller kansellert

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. desember 2020 kl. 20:57

Til: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>

Kopi: "Kopi: CDON CustomerService" <customerservice@cdon.com>, "kopi: juridisk" <juridisk@datatilsynet.no>, stina.westerstad@babybjorn.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>

Hei,


nå er jeg så lei av alle de 'pisspreik-mailene' som jeg får, fra dere og CDON.


At jeg har begynt å sende om dette, til deres styreleder-dame Westerstad.


Så får jeg håpe at hu klarer å rydde opp i dette.


For dette er helt håpløst må jeg si, det nivået som kundeservicen til Qliro Group/Nelly Group holder.


Dere sliter ut folk, ved å sende de kjempemange mailer, fulle av tøv, virker det som, (fra X antall forskjellige ansatte).


Så dette må jeg klage på.


(Jeg ønsker å vite navn, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.


Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen).


Skjerpings!


Erik Ribsskog



tor. 19. nov. 2020 kl. 16:15 skrev Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>:

Hei Erik, 


Takk for at du kontakter oss på Qliro. 


Jeg sender samme svar som jeg har sendt deg tidligere, i henvendelsen #835730, da jeg ikke anser at det fremkommer ny informasjon i denne henvendelsen som krever et annet svar. 


Som mine kollegaer har informert deg om gjentatte ganger vil vi veldig gjerne hjelpe deg, men da vi betrakter dette som sensitiv informasjon har du blitt bedt om å kontakte oss på telefon slik at vi kan verifisere deg og forsikre oss om at vi snakker med rette vedkommende. Dette gjør vi utelukkende for å beskytte deg, din integritet og dine personopplysninger da vi vil forsikre oss om at informasjonen ikke havner hos uvedkommende. Dette uttrykker CDON også tydelig i e-posten nedenfor. Som de skriver gjør vi ikke dette for å være "vrang", men fordi vi er pålagt å agere slik i disse sammenhengene. 


Jeg forstår din frustrasjon over opplevelsen av å bli henvist til både CDON og Qliro. Vi er separate virksomheter som inngår i samme konsern, men Qliro AB er nå børsnotert og operer som en separat enhet innenfor Qliro Group. Vi deler dog verken kontor eller personale - og vi leverer ulike tjenester. Derfor må CDON svare på spørsmål som er relatert til selve bestillingen, mens Qliro kan svare på spørsmål som relaterer til betalingen. I ditt tilfelle er det vi som kan assistere deg med prosessen av å gjøre en politianmeldelse hvis det dreier seg om et bedrageri. 


I forhold til ditt spørsmål om hva vi gjør for å motvirke denne formen for hendelser kan jeg informere deg om at vi har en egen sikkerhetsavdeling som jobber med både forebygging og bekjempelse av bedrageri. Denne avdelingen har et nært samarbeid med politiet, og utleverer all informasjon politiet skulle trenge for å behandle saken og finne frem til den/ de som har utført den kriminelle handlingen. Vi lar, med andre ord, politiet håndtere disse sakene da det er de som er best egnet til å gjøre dette. Ytterligere kan jeg informere om at vi gjør det vi kan for å sette opp barrierer i våre systemer og prosesser for å unngå at det skjer bedrageri. 


Igjen vil jeg oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, da vi kan være behjelpelige med å eksempelvis sperre ditt personnummer slik at det ikke kan gjøres ytterligere kjøp i ditt personnummer. Du kan også sperre ditt personnummer hos Bisnode, Experian og andre selskap som foretar kredittvurderinger. 


Du finner ytterligere informasjon fra politiet omkring bedrageri her: https://www.politiet.no/rad/okonomisk-kriminalitet/nettsvindel/ og https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/


Jeg ønsker deg en god dag. 


Med vennlig hilsen,

Katrine

Kundeservice

QLIRO


Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?

Bra, jeg er fornøyd


Dårlig, jeg er ikke fornøyd

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter