Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. januar 2021

Mer om hva jeg kjøpte på Amazon i 2013

mer fra amazon 2013

PS.

Etter at jeg hadde bodd hos MAS, i noen måneder, (på starten av 2012).

(Noe jeg blogget om her om dagen).

Så ville de at jeg skulle søke om kommunale leiligheter.

(Eller 'housing association-leiligheter', (boliger eiet av ideelle stiftelser), var det vel.

Noe sånt).

Og jeg fikk 'plutselig' en leilighet, (fra Liverpool Housing Trust), i Keith Court, våren 2012.

Og da kjøpte jeg, en sånn hybel-vaskemaskin, på Maplin, (var det vel).

(For jeg hadde ikke råd til en ordentlig vaskemaskin.

For dette var en umøblert leilighet.

Og jeg fikk bare til livsopphold, (cirka 1.500 kroner hver fjortende dag), fra the Jobcenter.

Og det var mye annet jeg trengte og.

(Som madrass, seng, møbler, kjøleskap, (og fryser).

Og jeg kom aldri så langt som til å kjøpe TV der, (selv om jeg bodde der, i et par år).

For å si det sånn).

Og i 2013, så ble den hybel-vaskemaskinen ødelagt.

(Motoren slutta å virke.

Var det vel).

Og jeg bestilte en ny hybel-vaskemaskin, fra Amazon, (som vel var litt billigere, enn den fra Maplin).

Og det kom en kar på døra mi, med denne vaskemaskinen, (husker jeg).

Selv om jeg kanskje heller hadde venta, å fått en lapp i posten, om at jeg skulle hente denne varen, på postkontoret.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Mer om housing associations, ('bolig-foreninger' blir det vel kanskje, på norsk):

mer om housing association

https://en.wikipedia.org/wiki/Housing_association

PS 3.

Når det gjelder Amazon.

Så ser man ofte i nettaviser osv., at disse har kjempestore lagre, hvor de har tusener på tusener av vareslag.

Men det jeg har kjøpt på Amazon.

Det er alltid fra små 'Ebay-lignende' butikker.

(Må man vel si).

Vaskemaskinen overfor fikk jeg fra en Amazon-butikk som heter iShop247.

Og det USB-lydkortet, (fra den forrige bloggposten).

Det fikk jeg fra en Amazon-butikk, som heter Accessories Plus.

Så hvordan dette med bestillinger fra Amazon foregår.

Det får jeg ikke helt til å henge på greip, (må jeg si).

Men det er kanskje sånn, at disse små butikkene, leverer varene sine til Amazon, som så sender de videre.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

MAS, (hvor jeg bodde før jeg flytta til Keith Court).

Det betydde forresten: 'Mens Accommodation and Support'.

Så det var nesten noe lignende av Mannegruppa Ottar.

(Noe sånt).

Men det var Liverpool City Council, ('Liverpool kommune'), i Garston, som sendte meg, til MAS.

Og det var fordi at det var det eneste stedet, hvor det var plass til meg, på den tida, (rett at jeg ble hivd ut, av den skandinaviske kirken i Liverpool, på grunn av at de skulle arrangere en tøvete basar, (i fellesarealet mellom hybel-rommene), var det vel).

(Noe sånt).

Og Liverpool City Council, (kommunen), de sendte meg til MAS, fordi at jeg trengte bolig.

Ikke fordi at jeg trengte noe klam støtte/support, (som MAS forlangte mer penger fra 'kommunen' for).

Så derfor ble MAS sure, siden at de ikke tjente så mye penger, på meg.

Og derfor heiv de meg ut, (sånn at jeg måtte stresse skikkelig, for å finne et nytt sted å bo), våren 2012.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det skal visst være noen store Amazon-varehus, (eller lagre menes det vel antagelig), her og der, men akkurat hvordan varene blir sendt, (i hytt og pine), det har jeg ikke helt oversikten over, (for øyeblikket), må jeg innrømme:

skal være store varehus

https://no.wikipedia.org/wiki/Amazon.com

PS 6.

Amazon husker jeg, fra rundt årtusenskiftet, (da jeg bodde, i Oslo).

Det var et veldig kjent nettsted, allerede på den tida.

De solgte bøker.

Og de var nok kjent, for å liksom være, et nettsted, for kvinner.

En amazon/amasone er jo en stor, (og krigersk), kvinne.

(For å si det sånn).

Så i begynnelsen, så syntes jeg nok, at det var litt rart, å handle, på Amazon.

Men de hadde ikke Elkjøp i Liverpool, (for å si det sånn).

Og Clas Ohlson var jeg ikke vant til å handle på der.

(Og de kom først litt seinere.

For å si det sånn.

Og de ble vel aldri like flinke/billige, i England, som i Norge og Sverige.

Må man vel si).

Og så skulle jeg ha, en billig varmeovn.

Og da var det vel sånn, at jeg søkte, på nettet, etter en varmeovn.

(Noe sånt).

Og så fant jeg en billig en der.

Jeg skydde kanskje Argos litt, (som selger billige varmeovner).

Det var sånn at jeg kjøpte en billig mobil av dem, på et nyttårssalg, (til ti pund vel), en gang.

Og da tok det lang tid, å få utlevert varen, (fra deres minste butikk i sentrum), sånn som jeg husker det.

(Noe sånt).

Og det kan også ha vært sånn, at jeg ikke viste, at de hadde varmeovner, på Argos.

Før jeg flytta, til Sunderland, (høsten 2011).

For da så jeg, at det var to fargede kvinnfolk, som gikk foran meg, (i en handlegate), med en varmeovn-eske, inni en delvis gjennomsiktig Argos-pose.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det virker som at 'Wiki-nerdene', ikke er så glade i, å oppdatere siden, om Amazon.

De tenker kanskje fortsatt på Amazon, som noe 'jentelus-greier'.

(Noe sånt).

Og de har fått to av overskriftene feil der, (på Amazon sin Wiki-side overfor), vil jeg si.

Varehus, (muligens feil oversatt fra 'warehouse'), skal vel heller oversettes med: 'Lagre', (tørr jeg nesten å påstå).

Og Subsidier, (muligens feil oversatt fra 'subsidiaries'), burde vel heller, ha vært oversatt, med: 'Underavdelinger' eller 'Datterselskaper'.

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

£34.99 kosta visst mobilen fra PS 6.

(Det er mulig at jeg tenkte, at hvis jeg kjøpte den mobilen, (som vel var hvit).

Så kunne jeg ha sendt den Sony Eriksson-mobilen, som jeg kjøpte, til min nevø Daniel, i 2006, (på 'ordre' av min søster Pia), til Norge.

Men jeg tenkte kanskje seinere igjen, at det ble feil, å sende en mobil, til Pia/Daniel, liksom på kommando, (og 200 pund, (som den '2006-mobilen' kosta), er/var jo ganske mye penger).

(For å si det sånn).

Eller om det var sånn, at jeg solgte '2006-mobilen', på Ebay, omtrent samtidig med at jeg solgte Mio-smarttelefonen.

(Rundt årsskiftet 2006/2007.

Mens jeg dreiv med arbeidssak mot Arvato/Microsoft.

Hm).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

34.99 pund var det visst

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter