Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. september 2007

Får prøve å fortelle denne forståelig da:

Bestemora mi fortalte meg en histore fra krigen en gang.

Hu jobba som hushjelp, var det hos Jebsen tru?

Hu sa at under krigen, så hadde noe post-personale eller noe lignende, tatt kontakt med hu.

Og spurte om hu hadde brukt kvota si og bestilt brennevins-kvota med posten fra Drammen.

Det hadde ikke bestemora mi gjort sa a.

(Hu pleide aldri å drikke).

Så dem skjønte sa a, at det måtte ha vært Jebsen sjøl som hadde bestilt.

At'n hadde brukt opp kvota si og skulle bruke kvote kvota ti Ågot også.

Så da blei a sinne gitt.

Så da tok a med brennevins-flaska ned på hytta, var det vel, til 'n Ola eller en annen kar, bekjent eller slektning.

Så drakk dem opp flaska sa a.

Men hu skamma seg litt, for hu drakk vanligvis aldri.

cons [2500] 17.09.07 16:46 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Så en gang, så var det en kamerat på besøk, var det Ulf tru?

Så ba jeg bestemuttern fortelle historia med brennevinsflaska da, for jeg syns historia var litt morsom.

Men da villa ikke fortelle i det hele tatt.

Men Ulf må ha syns at bestemora mi var morsom.

Fordi, etter dette, når han var på besøk der jeg bodde.

Så pleiden å si: 'Å så godt, Ågot', også gliste'n.

Dette gjorde'n flere ganger, på flere tidspunkt.

Så han må vel ha synes at bestemora mi var morsom selv om hu ikke fortalte historia.
cons [2501] 17.09.07 17:24 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Men jeg tenkte litt mer på det stesøstern sa om han i ledende stilling på barneskolen som hadde tatt kikkings i jentegarderoben dems.

Om det kan ha vært røverhistorie.

Hu sa også at ei jente med lyst hår som bodde på Toppen, hadde løpt foran 'n og vist fram atributene sine sa a.

Så jeg vet ikke hvilke av tinga jeg ble mest sjokka over jeg.

Men jeg lurer på om det kan ha vært røverhistorie.

Fordi, detta sa a utafor huset dems i Havnehagen.

Og fattern lå og solte seg på verandaen, han lå hvertfall der.

Og stesøstra mi sa det vel til begge to, både meg og fattern.

Og fattern reagerte ikke i det hele tatt.
cons [2502] 17.09.07 17:28 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Stesøstra mi hadde ei vennine som het Nina.

Jeg tror dette må ha vært før vi dro til Jugoslavia til og med.

Så leika vi tre i huset dems i Havnehagen da.

Så hadde dem låst seg inn på do'n.

Og jeg drev og skulle sikkert banke dem eller noe sånt noe som vanlig. Ikke banke dem da, vi bare tulla/krangla/leika.

Så åpna dem døra da.

Så sa stesøstra mi at en slektning til Nina hadde tilbudt henne penger for å gjøre en handling som vel ikke skal skrives her.

Men uansett, så stakk jeg og fortalte fattern det da.

Og stemora mi hørte det også.

Fattern sa ikke noe.

Stemuttern sa 'nei'.

Så jeg fikk aldri vite om dem hadde gjort noe i forbindelse med dette.
cons [2503] 17.09.07 17:29 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Så, mange år etter, da fortalte hu samme jenta at hu hadde blitt voldtatt osv.

Men hu sa ikke noe om hvem det var.
cons [2504] 17.09.07 17:31 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Men, når jeg og søstern og nevøn min kjørte til bryllupet til ste-broren min og venninna til ste-søstra mi, oppi Geilo.

Da fortalte søstra mi meg på turen at Nina hadde tatt selvmord.

Hu flytta vel til Oslo/Romsås når a var sånn 14-15 kanskje.

Så kom a tilbake, da var a ganske vill.

Men hu bodde vist på Bergeråsen når a tok sjælmord.
cons [2505] 17.09.07 17:32 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Altså hu kom tilbake på ferie til Bergeråsen.

Da var a nok bare 14 eller noe.

Så hu må ha flytta til Oslo før.
cons [2506] 17.09.07 17:35 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Altså vill som i hyper da, eller hva man skal kalle det.

Hu hadde ei vennine som var like 'hyper' eller hva man skal kalle det.
cons [2507] 17.09.07 17:38 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Det er mulig det var etter Jugoslavia turen, men jeg trokke det kan vært lenge etter i såfall.

Fordi jeg slutta å gå ned dit så mye.

Det var like før eller etter Jugoslavia turen da.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter