Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. september 2007

Tema: Hoff Norske Potetindustrier
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
cons [2473] 17.09.07 03:30 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Noen som vet hvorfor dem heter Hoff eller?

http://www.hoff.no/


Er det som i hoffet til kongen?
Rose-jenta [933] 17.09.07 10:03 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
cons skrev:
Noen som vet hvorfor dem heter Hoff eller?
-----------------

..........du har jo selv lagt med direktelink til dem.
Ring dem, og spør :)
TøttTøtt [15666] 17.09.07 10:45 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Det er ca 2100 som heter "Hoff" til etternavnt. Go figure.


*Gnafs gnafs*
cons [2491] 17.09.07 13:49 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Men er det ikke en bonde-samvirke organisasjon da.

Litt som Gilde/Tine og i den duren?
TøttTøtt [15668] 17.09.07 14:18 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
At det er en sterk tilknytning mellom Hoff og potetbønder er jo helt klart, siden det er en helt spesiell potettype som brukes til pommes frites, nemlig store Asterix-poteter. Hoff må dermed kjøpe poteter ikke av de som nødvendigvis er billigst, men hos de som gjør en langsiktig avtale om dyrking av denne spesielle potetsorten over tid.


*Gnafs gnafs*
cons [2494] 17.09.07 15:07 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Joda, det er sikkert riktig.

Men jeg tenkte på at firmaet eies av et bondesamvirke.

Akkurat som kjøttprodusentene har Gilde, melkeprodusentene har Tine, eggprodusentene har Prior.

Så virker det som om potetprodusentene har Hoff.

Det står jo på hjemmesiden deres at Hoff eies av flere hundre tidligere og nåværende potetbønder var det vel.

Så det er vel ikke et vanlig børs-notert aksjeselskap som f.eks. Orkla.

Det virker som om det er et samvirke firma/organisasjon.

Og da er det vel litt snodig om de bruker en person sitt etternavn som navn på firma/organisasjon.

Derfor jeg lurtet på om de kunne ha tatt navnet 'hoff' etter hoffet på slottet da, som i slotts-poteter?

Akkurat som Tine har tatt navnet etter en tine som vel brukes i forbindelse med produksjonen av melk eller ost, ettersom jeg har skjønt.

Det er jo ikke oppkalt etter en jente som heter Tine. Men er Hoff oppkalt etter en kar som heter Hoff tro?
Rose-jenta [939] 17.09.07 15:16 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
TøttTøtt skrev:
Det er ca 2100 som heter "Hoff" til etternavnt.
----------

........når det gjelder denne hoff'en står det ei flott telefonliste for kontakt på http://www.hoff.no/web/hjemmeside.nsf/Telefonliste?OpenPage

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter