Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. september 2007

Tema: Melange margarin, alltid et hode foran alle andre
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
cons [2512] 17.09.07 19:32 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Jeg tar denne på backstage også, for det henger vel kanskje ikke så mange på Økonomi-forumet.

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=134&Group=%D8konomi&ThreadID=1276327&Thread=Melange+margarin%2C+et+hode+foran+alle+andre#19467444

Noen som forstår seg på det her eller?

gdarius [5642] 17.09.07 20:21 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Et hode foran kan være en metafor på vinneren i et hesteveddeløp. Vinnerhesten er (selvfølgelig) den hesten som får hodet over målstreken først.
Melange er således vinneren blant margarin.
Synes forsåvidt det er et bedre slagodt enn "den spiller bare en birolle"...
cons [2519] 17.09.07 22:39 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Er det pga. de animalske fettsyrene de drar inn hjorten og hesten eller.

kjenner du noe til det?
cons [2520] 17.09.07 22:49 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Husker forresten da jeg jobba på Rimi.

Før Rimi tok over all varestablinga selv.

Da fikk Rimi retur fra levrandørene.

Så vi hadde noe som het Rimi returbok var det vel.

Med navna på alle levrandørene.

Og alle levrandørene hadde sitt eget leverandørnummer.

Det var vel enn mellom 100 og 200 leverandører kanskje(?)

Disse here Mills, dem het egentlig noe annet.

Husker ikke så nøyaktig hva dem heter, de begynner å bli noen år siden.

Kan det ha vært forende margarinfabrikker da?

Det skal jeg ta litt forbehold for.

Men vi aldri noe retur fra dem så vidt jeg kan huske.

Og jeg mener det var noen varestablere som stabla Mills potetmos og de andre Mills Tørrvarerene da.

Sånn som Mills Sennep på glass osv. tror jeg dem hadde (?)

Kan det ha vært Stabburet som stabla dem da (?)

Men margarin stabla dem ikke.

Det var alltid butikkene.

(Nå må jeg ta litt forbehold, for dette var på 90-tallet, og rutiner og systemer forrandret seg innimellom).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter