Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. september 2007

Tema: Sagbruk
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
cons [2470] 17.09.07 02:49 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Jeg fant ikke noe eget sagbruk-forum her, men er det noen som vet om det er noen sagbruk sør for denne, altså i retning Tønsberg. (Innenfor en distanse av 2-3 mil sørover).

Og som var i drift i begynnelsen av 80-årene?

Og det var en liten landhandel/kolonial på veien opp fra E18.


http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=4&companies=&id=c_Z001DIS0&n=59.5570815997285&s=59.4695234002715&e=10.2197297458069&w=9.95774805419312&zoom=3&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0
cons [2471] 17.09.07 03:09 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Sørum Sag i Våle ligger vel en mil eller to sørover, så det ut som på gule sider kartet. (Like øst for Skoppum).

Der ligger i hvertfall Våle.

Sørum Sag fant jeg ikke noe kart på, på gule sider.

Men det er kanskje andre som veit dette.

Om dem har/hadde en liten landhandel/kolonial på veien opp fra E-18?

På forhånd takk for svar!
cons [2472] 17.09.07 03:12 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Forresten, den siste ser ut som om bare har en ansatt.

Det var et stort sagbruk dette.

Så, det jeg lurte på var om det var noen om viste om det lå noe stort sagbruk sør for den i den første posten her.
stewie-G [36] 17.09.07 12:20 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Tror du spør i feil forum, her er det mest om høvleriet nedpå kaia.
fysj [17450] 17.09.07 13:08 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
det er et sted like etter andebu (og før fossan), men jeg er ikke helt sikker.. det står mange ferdigsnekrede takgavler, eller hva det heter, ute på plassen der ihvertfall.
cons [2490] 17.09.07 13:47 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Ok, dette her var et stort bruk.

Dem lagret treplank/bord innendørs i store haller, høyt opp i høyden.

Også utendørs.

Det var flere store bygninger hvis jeg husker riktig.

Fattern klarte ikke å holde oversikten på meg når jeg gikk rundt der.

Tror det var malt rødt jeg(?); siste er jeg ikke helt sikker på. Hm.
cons [2492] 17.09.07 14:10 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Landhandleren, mener jeg forresten var på hjørne, til venstre, i en enden av en oppoverbakke (bilvei da).

Og det var vel et kryss der tror jeg.

Kassa var rett innafor døra.

Det var to damer i kassa-området, og det var ganske liten butikk, var nok muligens mer som en storkiosk.

Siden de damene bare satt/sto der, så forsvant jeg inn langs høyre veggen forbi godteriet der tror jeg.

Og der mener jeg det var blader, donald-blader etc.

Men jeg skulle jo kjøpe godteri, så jeg forsvant etterhvert tilbake til de to damene, som var vel godt voksne tror jeg.

Og jeg klarte ikke å finne så mye spennende godteri, så jeg kjøpte noen rex som jeg mener lå like foran kassa.

Det var litt spes. stemning i butikken, siden det ikke var noen kunder der. Og to folk i kassa-området som ikke jeg klarte å se gjorde noe.

Flaks for dem at jeg ikke var sjefen dems da. (fleip).

Jeg så ikke så nøye hva som var innover i lokalet, men det var vel kolonialvarer da, hvis jeg skulle gjette.
cons [2493] 17.09.07 14:10 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Tror det var en brun bygning muligens, landhandleren.

Jeg tror vi kjørte opp bakken, og så videre til høyre etterpå.

Men dette er mange år siden, men jeg skriver bare sånn jeg mener å huske det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter