Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. september 2007

Tema: Melange
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
cons [2497] 17.09.07 16:11 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Dere som er matlagings-eksperter.

Jeg pleide å jobbe på rimi og stable smør og ost og kjølevarer.

Men jeg skjønte aldri plottet med Mills Melange og Mills Soft Soya margarin.

Det er jo samme produsenten.

Og to produkter i samme segment eller?

Her er melangen. Bestemora brukte alltid den sa a, men hu kjøpte masse
setersmør og da. Melange er nok bedre å steke i da antagelig.

Her er melangen ja:

http://www.mills.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=212

Dere ekspertene, hva er det som er forskjellen mellom melangen og soft soyan når det gjelder steking osv. da?

Dem solgte jo omtrent like mye husker jeg.

Er det hipp som happ eller?

På forhånd takk for svar.
cons [2498] 17.09.07 16:22 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Melange, et hode foran alle andre, når var det dem pleide å ha den reklamen da?

http://www.mills.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=196
Bessen [1270] 17.09.07 21:42 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Melange inneholder store mengder mettede fettsyrer fra animalsk fett.
Soft Soya skal fremstå som en mindre usunn variant med stort innhold av vegetabilsk fett, det er bare det at mye av det vegetabilske fettet kommer fra kokosolje som også er mettet.
Det hele er et markedsføringstriks for å få folk til å kjøpe vegetabilsk.
Begge margarinene er omtrent like usunne, men er gode å steke i.

Mer her: http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel463.asp
cons [2518] 17.09.07 22:38 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Det er bra det er noen som vet det.

Men det er rart de driver å konkurerer mot seg selv i samme segmentet da (steke-margarin).

De har jo både Melange og Soft Soya i 500 gr. pakninger med (aluminiums)-folie.

Det husker jeg godt fra da jeg jobba i Rimi, det var nesten alltid min jobb å stable kjølevarene husker jeg.
Bessen [1271] 17.09.07 22:53 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Melangen vel må beholdes helt til den gamle generasjon er borte.
Det er noen som sverger til at det ikke noe annet enn Melange som er brukbart, også til baking.
cons [2522] 17.09.07 23:08 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Så det er på en måte Melange til den eldre generasjonen, og Soft Soya til de yngre da.

Den yngre generasjonen er kanskje litt skeptisk til animalsk fett da.

Fordi det blir vel samme nytten til steking og baking, enten det er mettet vegetabilsk fett, eller mettet animalsk fett.

Det vanlige (sett fra en merkevaremessig synsvinkel), være og inkludere de nye beger-variantene av margarin, som 400 g. og 600 g. beger med soft-soya.

Det vanlige ville vært når de kom, og kalt de også Melange kanskje, også heller byttet ingrediensene i varene da.

Vekk fra animalsk til vegatabilsk fett.

(På samme måte som jeg ser de gjør i storbritania, når det gjelder potetchips/crisps osv.).

For på den måten å beholde det sterke merkenavnet Melange.

Og slippe å pøse ut reklame-penger, for å bygge opp Soft Soya i tilegg. (som merkevare).

Skulle vært artig å vært flue på veggen, og hørt hvordan dem så for seg dette fra merkevare-perspektiv, når dem startet med soft-soya, enda de hadde neste samme varen (bruksmessig), Melange, fra før.

Men det er vel slike ting markedsførings- og bedriftsøkonomi-historikerne strides om.

For å si det på en litt fleipete måte.
cons [2523] 17.09.07 23:38 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Hva var det dem sa på styremøte da tro(?).

'Ja, nå får vi lage en knakende god plan her, og ta rotta på den fordømrede Melangen'?

Noe sånt?

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter