Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 29. september 2007

Tema: Norge er ikke som du tror
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator Ny bruker? Registrer deg her
Nytt Tema Legg Tema Til Favoritter Regler Trådet Side: 1
pinnemeg [131] 29.09.07 08:15 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Med alle de sinnsvake budsjettoverskridelsene vi ser i offentlig sektor, så var det vel ikke annet å vente?

http://e24.no/naeringsliv/article2015921.ece
cons [2696] 29.09.07 08:28 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Virker i hvertfall som om Røkke har kontaktene i orden.

Uten at jeg kjenner noe til det i detalj.
Friesenbichler [4363] 29.09.07 08:30 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Leste overskriften.

"Norge sliter med korrupsjon"

så lenger nede

"Selv om Norge er verdens niende minst korrupte land og har lite korrupsjon i verdenssammenheng viser indeksen at vi faller en plass ned på listen i forhold til fjor."

9. plass, og sliter, at vi har falt en plass er derimot ikke bra. At vi er nederst i norden er heller ikke så moro, men er lite korrupsjon i Norge. Vil ikke akkurat si vi sliter, og det har vært en del saker som også er nevnt, og det kan sikker gjøres mange enkle grep også.
Friesenbichler [4364] 29.09.07 08:33 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
http://e24.no/utenriks/article2015376.ece

Hele lista.

"nord und süd, furt ischt nüt, oscht und wescht, dahoam am bescht'"
"An ghöriga Vorarlberger isst Käsknöpfle"
cons [2697] 29.09.07 08:34 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Annet enn at jeg mener at jeg så han og Celina i resturanten på Baronen, når jeg var der sammen med bruttern rundt 2002 ca.

Da var vel rundt 02 om natta, og da så det ut som om resten av klientellet i hvertfall i stor grad bestod av jugo-mafia og thaih*rer. (Eller ikke alle da, men mange).

Husker det var en jugo kar som fikk ei thaidame til å putte brusflaska inni kjeften ved et av nabobordene.

Så det var jo sjarmerende bordskikk.

Men entrecote med peppersaus var god mat.

Var bruttern som absolutt skulle ete der.

Det er forresten mulig jeg så feil og, jeg har egentlig aldri pleid å studere se og hør og sånne kjendisblader så utrolig nøye, så det er mulig jeg så feil.
cons [2698] 29.09.07 08:58 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Og mens jeg er i farta.

Rundt samme tida.

Da jobba jeg som butikksjef i Rimi.

Dette her og forrige posten må ha vært rundt år 2000 tror jeg.

1999 eller 2000 må det vel ha vært.

Jeg roter litt med åra, og begynner å bli gammel.

Men i allefall.

Det var sånn rimi møte på Oslo Plaza.

Da jeg begynte på butikksjef på Rimi Nylænde i 1998, så var det en av de første dagene, som jeg måtte jobbe på Rimi Ryen istedet.

Nede ved Abildsø der.

Det var kort vei å gå fra Nylærnde, det tok bare ca. 15 min., og jeg hadde jo bodd neri dumpa på Abildsø der før, så jeg viste jo godt hvor butikken lå.

Men hu dama som var butikksjef der da.

Hu var sånn ca. 55-60 år kanskje.

Og hu var skikkelig stressa. Hadde vist problemer med personalet da antagelig. Assistener som var sjuke osv.

Skikkelig på tuppa.

Men jeg hørte Regionsjefen i Rimi, Jon Bekkevold, han var innom butikken på Nylænde, og sa at vi skulle ha tipping. Fordi kiosken ved siden av hadde nettopp stengt, dem pleide å ha tipping.

Så sa jeg, at det hadde vel netopp vært ran der tror jeg, og det var noen andre greier.

Så da sa jeg at kanskje vi skulle vente noen få måneder, til butikken var i rute igjen, for da var det mye som foregikk samtidig da.

Og da hørte jeg han Bekkevold uffa seg til han distriktsjefen. Jan Graarud.

Bekkevold sa noe sånt som: Å skal vi få en sånn til som bare gjør som dem vil, sånn problem/vanskelig butikksjef som nedpå Ryen.

forts.


cons [2699] 29.09.07 09:06 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Så, på det rimi-møte på Plaza da, må ha vært 99-00 da antagelig.

Så hold Rimi Hagen tale da.

(Jeg skal ikke skrive noe stygt om han, fordi det kommer jeg ikke på så mye om, og han skreiv fint brev til meg når jeg vant Rimi Gullårer rundt 2001, for beste Rimi på Østlandet eller noe. Beste gullårer butikk. Det var nok 3 butikker som vant da, så var ikke den beste. Men det var fint brev da det var det. Selv om konvolutten og brevet hadde blitt skada i posten, med sånt fint slipe-merke, så brevet var det høl i. Og assisten min var grei og tok strikk rundt brevet og, så det fikk litt juling. Men samme det. Det ligger på gården til dama til onkelen min i Kvelde, sannsynligvis).

Men samma det.

Rimi Hagen begynte å prate om hu butikksjef-dama på Rimi Ryen da.

Hu hadde nettopp måtte gi seg.

Hu var en av de første håndfull folka som hadde vært med Rimi helt fra starten hørte jeg Rimi Hagen sa.

Han hørtes litt sinna ut, siden hu hadde måttet slutte.

Det hørtes ut som om det var noe omstendigheter rundt det.

Bekkevold var jo regionsjefen vår da.

Så han satt ved samme bord, eller bordet ved siden av. En av de.

Men når Rimi Hagen holdt tale, da stod Bekkevold ved siden av bordet jeg satt ved.

Så når Rimi Hagen sa noe med at hu dama hadde jobba som butikksjef i 20 år eller 30 år eller hva det var.

Så bare sa han Bekkevold kaldt og kjølig husker jeg hørte, 'Ja hu gjørke det nå lenger'.

Han sa det vel ikke til noen spesielle. Han sa det vel bare rett ut i lufta. I retning Rimi Hagen som holdt tale da.

Så det var nok noe som hadde foregått der ja.

Jeg tror dem var litt kyniske muligens mot hu dama som var butikksjef på Rimi Ryen.

Men sånn er det, selv om man har jobba og vært butikksjef i mange år i et firma, så er det stadig nye ting som skjer.

Så hvis du ikke følger de minsta vinka noen ganger, så er det nok rett ut gitt.

Så da er det vel ikke rart det blir korupsjoner osv. da, det er ganske tøffe tider.

Bare for å linke det tilbake litt, til korrupsjon.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter