Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. juni 2008

Hvit sjokolade situasjonen på Tesco Metro i Liverpool. (In Norwegian).

Her er situasjonen 31 mai:



Jeg må innrømme at jeg pleier å kjøpe noe sjokolade innimellom.

Selv om kanskje jeg har sluttet å kjøpe så mye sjokolade nå i det siste.

Her i sjokoladehylla på Tesco, så er det merkelig, at denne hvite sjokoladen, som koster 69 pence, har dobbel facing.

Alstå at den har to esker i bredden, det er det få produkter som har.

Og denne sjokoladen er vel neppe noen storselger.

Den var forresten priset ned, til 46 pence, i mai, kan man se her:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmBrU1hJz1Mo1bzp8g9DvKPpA9cgNaz8VSPseuD0t0NV7zHIVrxcJdtcl_AKJMuOu3ADHRTKNPjB-TdGYrW5jlS-hvKytQzAxoovKQfpr0ZJ6bLxWSZkj0G2OCs52LlKen_sCZYiRM_4Q/s1600-h/scan0009.gif

Men dette offisielle tilbudet, eller 'offisielle tilbudet', var ikke merket, med noen tilbudsplakat.

Det husker jeg i hue.

Jeg har jo jobbet 15 år i matbutikk-bransjen, som sagt.

Jeg tror også denne sjokoladen egentlig hører hjemme i bake-hylla.

Denne sjokoladen, er på 150 gram, og det mangler noen sjokolader, som egentlig skulle ha stått der, på 200 gram.

Skal jeg finne bildet fra i går:



Her kan man se den Tesco sjokoladen, med rød innpakning, som står til venstre for den sjokoladen til 69 pence.

Den røde sjokoladen, den er på 200 gram.

Den er en del av en serie, med mange Tesco sjokolader, på 200 gram.

Blant annet hvit sjokolade.

Disse har da forseglet pakning, omtrent som Freia Melkesjokolade er nå.

Mens den sjokoladen til 69 pence, som jeg mistenker hører hjemme i bakehylla, den har en annen type innpakning, omtrent som freia melkesjokolade hadde tidligere, hvis jeg ikke tar helt feil.

Så jeg lurer på om noe mob har tulla med den hvite sjokoladen, og flytta den dit fra bakehylla, og tatt vekk de 200 grams sjokoladene, for å få plass.

Nå ser vi, på bildet fra i går, at nå har 69 pence sjokoladen, fått kun en facing.

Eller en sjokolade i bredden.

Og den rød sjokoladen har fått to facinger.

Egentlig skulle det ha vært mange forskjellige typer i en serie, av den 200 grams sjokoladen. (Den røde).

Den har også en sånn tilbudslapp, om at du får to sjokolader for 1 pund og 40 pence, eller noe.

Men den 69 pence sjokoladen, inngår ikke i dette tilbudet.

Så før kunne man velge mellom 5 forskjellige typer 200 grams sjokolade, og få to for £1.40.

Men nå har de gjort om helt der.

Så det synes jeg virka litt rart.

Og 69 pence sjokoladen, smakte også veldig rart.

Så her er det nok noe muffens, vil jeg tro.

Men jeg vet ikke om hvordan det er på Tescoer i andre byer, om de har fjernet de 200 grams sjokoladene der og.

Men jeg tror ikke det er sånn som er så lett å finne ut hvis man ringer i England, for ting er ofte litt mer kronglete i England enn i Norge, sånn som kundeservice og man må liksom vokte ordene sine litt mer i England, og det er ikke sånn at man alltid får svar på det man spørr om, må man vel si.

Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare, men det er kanskje fordi jeg er fra Norge, og ikke vet hvordan man skal gå frem, for å få svar på de tingene man lurer på i England.

Det er mulig.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter