Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Gällande ditt pågående ärende med vår kundservice
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. oktober 2020 kl. 22:29
Til: Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, customerservice@cdon.com
Hei,
nå har jeg nettopp sendt en mail, til hu Cathrine igjen.
(Angående en lignende sak).
Og der skreiv jeg, at det er feil bruk, av personopplysnings-loven, når dere bruker den, for å beskytte de kriminelle, i en identitetstyveri-sak.
Så det må jeg klage på.
Jeg skrev også, at siden dere er del av Qliro, så blir det som at dere sender meg rundt som en kasteball, når dere vil, at jeg også skal ha kontakt med Qliro.
Det er jo samme firma/konsern, for å si det sånn.
Så det må jeg også klage på.
Så det er kanskje sånn, at noen hos Qliro konsern, burde se på dette.
(Jeg ønsker som sagt å få vite navnet, på det trollet, som bestiller dritt, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk).
Dere burde kanskje ikke kalle både deres konsern og betalingstjeneste for Qliro.
Da blir det lett surr, tror jeg.
Det blir litt russisk, (for å si det sånn).
Så det må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 5. okt. 2020 kl. 11:38 skrev Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>:
Hej Erik,
Jag hoppas att det är OK att jag svarar dig på svenska, säg till annars så ser jag till att vi får mitt mail översatt.
Jag heter Milton och är Cathrines närmaste chef, hon har skickat ditt senaste meddelande till mig. Låt mig inledningsvis beklaga att du blivit utsatt för ett fakturabedrägeri på vår hemsida. Som du redan verkat ha fått erfara blir nätbedrägerier allt vanligare, både från bedragare och ”trolls” som du beskriver. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra säkerheten på vår hemsida och där är vår fakturapartner Qliro drivande i säkerhetsfrågan. Om du vill kan jag be Qliro ta kontakt med dig för att förklara mer om hur vi arbetar med säkerhet kring nätbedrägerier.
Till att börja med vill jag bekräfta att fakturan för den beställningen som lades har strukits nu, så den behöver du inte oroa dig för mer.
Gällande informationen får vi som företag inte dela med oss av information om en annan person till dig, särskilt när det rör sig om brott vilket det gör i detta fallet. Vi delar endast denna information med Polisen och det gör vi så fort du polisanmält händelsen och polisen hör av sig till oss. Jag förstår att det är ett frustrerande besked och jag förstår dig helt och hållet, men samtidigt är jag mån om att vi som bolag följer de regler som GDPR innebär och då måste vi tyvärr säga nej till dig i frågan om att ge ut uppgifter om personen som utsatt dig för detta. Om du polisanmält händelsen kommer polisen höra av sig till oss och sen kommer vi efter bästa förmåga hjälpa dem att få fast bedragaren/trollet.
Det är helt normalt att ha många frågor i ett sånt här fall, så tveka inte på att höra av dig om det är något du undrar över så ska jag se till att du får ett svar så snabbt som möjligt.
Jag hoppas att du får en bra vecka trots det som hänt.
Milton Gunn | Customer Service Coordinator
+46 70 080 79 37 | milton.gunn@cdon.com
cidimage003.png@01D59301.BF904090
CDON AB
www.cdon.com
Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
Confidentiality Information contained in this e-mail is intended for the use of the addressee only, and is confidential. Any dissemination, distribution, copying or use of this communication without prior permission of the addressee is strictly prohibited. If you are not the intended addressee you must delete this e-mail and its attachments.