Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Aktivering e-post
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2020 kl. 17:07
Til: "Info [Norway]" <NoInfo@oriflame.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Hei,
der har vel en IT-avdeling der?
Jeg er klar over at de som jobber på IT-avdelingene rundt omkring, kanskje er litt nerdete og rare, (og har kontorer, inne på diverse bøttekott, (som en gang, da jeg jobbet, i et stort firma, (Arvato), i England)).
Men din overordnede vil kanskje ha erfaring med, å ha med IT-avdelingen å gjøre.
Så hvis du sender dette, til din overordnede.
Så kan han/hun ta det, med deres IT-avdeling.
Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (opprettet konto), i mitt navn.
Og jeg ønsker å få vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre kunder/borgere/folk.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 16. sep. 2020 kl. 09:05 skrev Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>:
Hei Erik,
Takk for din henvendelse!
Vi kan ikke si hvem som har registrert denne kontoen i ditt navn, annet enn navnet som sto der, som var ditt. Det er ingen som har bestilt varer, som forklart i mailen nedenfor så må man aktivere kontoen for å kunne gjennomføre en bestilling. Da aktiveringsmailen ble sendt til deg og du ikke trykket på linken, så er ikke kontoen åpen, og dermed ubrukelig. Og for å kunne bestille mot faktura så trenger man også å oppgi fullstendig personnummer ved neste steg. Det er disse 2 stegene som blir filteret for å ikke kunne bruke andres indentitet til å bestille.
Vi har som min kollega skrev nedenfor tatt bort dine kontaktoppgifter fra vårt system och annullert din «registrering». Denne ble ikke gjennomført da aktiveringslinken ikke ble brukt.
Vi beklager dette på det sterkeste og ønsker deg en fin dag videre!
Mvh,
Adriana
Med vänlig hälsning/Best regards
Adriana Garcia Svendsen
Customer Service Manager and Campaign Planner, Scandinavia.
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Tuesday, 15 September 2020 21:18
To: Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Subject: Re: Aktivering e-post
Hei,
jeg ønsker at dere informerer meg om, hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.
Og at dere informerer meg om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at dette skjer igjen, med andre folk/kunder.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 17. aug. 2020 kl. 12:56 skrev Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>:
Hei Erik,
Tusen takk for din henvendelse!
Vi beklager på det sterkeste at du har blitt satt i denne situasjonen. For å kunne registrere seg som konsulent via vår nettside så trenger man å fylle inn alle kontaktoppgifter i en registreringsformulær, deretter får man en aktiverings e-post eller sms til mailadressen eller tlf nummer man har oppgitt for å kunne aktivere konton. Om du ikke har registrert deg selv så er det noen som kjenner til dine kontaktoppgifter, kan det være noen i din familie, en datter eller så?
En konto kan ikke bli aktivisert uten en aktiverings e-post, og for å kunne bestille mot faktura så trenger man å oppgi fullstendig personnummer ved neste steg. Det er disse 2 stegene som blir filteret for å ikke kunne bruke andres indentitet til å bestille.
Vi har som min kollega skrev nedenfor tatt bort dine kontaktoppgifter fra vårt system och annullert din «registrering». Denne ble ikke gjennomført da aktiveringslinken ikke ble brukt.
Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre!
Mvh,
Adriana
Med vänlig hälsning/Best regards
Adriana Garcia Svendsen
Customer Service Manager and Campaign Planner, Scandinavia.
Oriflame Cosmetics AB
P.O. Box 1095, SE-101 39 Stockholm, Sweden
Visiting address: Mäster Samuelsgatan 56
www.oriflame.com
NOTE: The information contained in this communication is intended solely for the individual or entity to whom it is addressed; it may also be privileged and confidential even if unmarked as such. If you are not the intended recipient of this message but have received it in error, please notify us immediately by replying to the message and deleting it from your system. We may choose to prosecute the unauthorized use of the content of this communication.
Think before you print!
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Sunday, 16 August 2020 09:50
To: Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Subject: Re: Aktivering e-post
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
tor. 30. jul. 2020 kl. 13:49 skrev Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>:
Hei Erik.
Takk for din henvendelse.
Er det slik at du ikke har registrert deg som medlem hos Oriflame? Vi fikk info på mail den 6 juli at du har registrert deg hos oss. Om du ikke har gjort det så tar vi selvsagt bort hele denne kontoen og sletter all informasjon om deg her.
Jeg ønsker deg en superfin dag☺
Med vennlig hilsen
Eva
Customer Service & Operations Assistant, Scandinavia
www.oriflame.com
NOTE: The information contained in this communication is intended solely for the individual or entity to whom it is addressed; it may also be privileged and confidential even if unmarked as such. If you are not the intended recipient of this message but have received it in error, please notify us immediately by replying to the message and deleting it from your system. We may choose to prosecute the unauthorized use of the content of this communication.
Think before you print!
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Thursday, 30 July 2020 13:14
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: Info [Norway] <NoInfo@oriflame.com>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
Subject: Fwd: Aktivering e-post
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Oriflame <no_reply@oriflame.com>
Date: man. 6. jul. 2020 kl. 14:01
Subject: Aktivering e-post
To: <eribsskog@gmail.com>
Hvis du har problemer med å se denne mailen, vennligst klikk her.
GODKJENN DIN E-MAILADRESSE
Takk for at du valgte Oriflame!
Vennligst klikk her for å godkjenne din e-mailadresse og for å aktivere ditt konto.
Hvis du har problemer med bekreftelsen, vennligst kontakt kundeservice.
Send mail til info@oriflame.no eller ring oss på
22 97 54 00
Med vennlig hilsen,
Oriflame
Vanlige spørsmål
Hvorfor velge Oriflame?
Hvor mye tid krever det av meg?
Hvordan kommer jeg igang?
Hvordan finner jeg en konsulent?
Hvordan kan jeg tjene penger?
Flere spørsmål
Kundeservice
22 97 54 00
Åpent hverdager mellom 8:00-16:00 og til kl. 21:00 på stengningsdagen.
Denne mailen kan ikke besvares
Du er velkommen til å kontakte oss på info@oriflame.no
Image removed by sender.