Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. mars 2008

Bergstø. (In Norwegian).

Fattern ringte i går.

Og da sa han blandt annet, at det stedet til onkla hans i Holmsbu, det heter Bergstø.

Jeg spurte om det var han onkelen som kokte over kaffen, som døde, når jeg bodde i Mandeville St.

Ja, fattern sa, at det var han som døde, Otto het han, sa fattern.

Så spurten hvordan forhold jeg hadde til dem.

Om det ble niese.

Så sa jeg at dem var grandonkla mine vel.

Så da ble vel jeg grandnevø da, fant jeg ut.

Jeg visste ikke at fattern prata så rart.

Men så sa han, at jeg måtte ikke skrive om Bergstø på bloggen.

Så spurte jeg hvorfor ikke det.

Så sa han, at han var redd for at staten skulle lese om det.

Så sa jeg, at det driter jeg i, så lenge det her mafia greiene foregår.

Og jeg ikke får noe hjelp av staten osv. med det.

Så skriver jeg om hva jeg vil.

Litt tidligere i samtalen, så hadde fattern forklart, at grunnen til at jeg ikke får noe hjelp av norske myndigheter, det er fordi vi har fått ny regjering der i landet.

Så sier jeg at det var vel i 2004.

Så sier fattern at det stemmer sånn cirka, det var sånn cirka tre år sida.

Han sa at før det, så var det noe høyre regjering greier.

Og det visste man jo.

Da husker jeg at det var vel Dørum, som var justisminster.

Og det var når jeg var i Sunderland.

Da så jeg på nettavisene, at Dørum, prøvde å få Kripos til å skifte navn.

Til etaten for bekjempelse av alvorlig og annen organisert kriminalitet.

Men Kripos satt seg på bakbeina da.

De ville ikke hete noe sånt.

Så dreiv vel med tjenestenekt da.

De ville ikke ta ned det gamle skiltet på bygningen dems på Brynseng, er det vel.

Og tilslutt så måtte dem gi opp, og det blei bare til 'Nye Kripos'.

Så det kan man vel tolke sånn, at Kripos ikke har lyst til å være noen etat for bekjempelse av organisert kriminalitet og annen alvorlig kriminalitet.

Så jeg vet ikke hva man skal tro om de folka hos Kripos, når dem ikke hører på justisministeren og justisdepartementet.

Men setter seg på bakbeina og er byråkrater, blir kanskje det riktige ordet.

Eller quislinger, blir dem det da, hvis dem ikke gjør det justisministeren sier?

Noe sånt.

Er dem en gjeng med kommunister?

Var det det fattern mente.

Han var oppgitt over den nye regjeringa.

Man får ikke noe hjelp mot noe mafia-greier med den nye regjeringa.

Eller den sosialistiske regjeringa da.

Så om man da skal tolke det, som at de er pro-mafia?

Altså for mafia.

Det må vel bli sånn da.

For Dørum, han ble vel bytta ut med en sånn AP-broiler, eller noe.

En litt ukjent en vel.

Storberget eller noe.

Som ikke har vært leder i AUF kanskje men.

Hvor kom han fra da tro.

Er han flink i engelsk?

Samme det.

Hva skulle jeg si.

Jo Dørum og hele den borgelige regjeringa måtte gå av etter valget for tre års tid siden da.

Og da fikk dem lov å hete Kripos igjen.

Her ja:

'Om KriposDen 1. januar 2005 blei Den nasjonale eininga retta mot organisert og annan alvorleg kriminalitet (Kripos) oppretta.'.

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49046&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=about_od&articles2_articleGroupName=Om%20distriktet%20Hovedside&navigation3_mode=shortcuts1&navigation4_mode=shortcuts1&articles5_mode=aboutCategory_od&articles5_articleGroupName=Om%20distriktet%20Underkategori&persons1_mode=about&navigation1_parentItemId=1897&navigation1_selectedItemId=1980&navigation3_parentItemId=1980&orgUnitId=1926&uicell=12497.JPG

Dem kaller det bare Kripos enda.

Så jeg tror ikke dem tok ned det gamle skiltet engang.

Når dem bytta navn.

Først til det lange, rare navnet.

Og så til Nye Kripos.

Nå kaller dem seg vel bare Kripos.

Men skiltet, på bygningen, har vel vært det samme hele tida, hvis jeg skulle gjette.

Så dette er nok luringer, som setter seg opp mot justisdepartementet.

Så hvis de smartingene i justisdepartementet, tror de kan få den underliggende etatet i Kripos, til å høre på dem.

Da tror jeg nok de må tenke på nytt.

I hvertfall så lenge det er noen som ikke er kommunister eller sosialister, som driver å styrer i justisdepartementet.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter