Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. mars 2008

Jugoslavia IX. (In Norwegian).

Vi dro til campingplassen der nesten hver dag.

Og dem hadde coca-cola i butikken der.

Og de hadde kuleis i iskioskene.

Jeg tror en kule kosta 5 dinarer.

Og to kuler kosta 10 dinarer.

Hvis jeg ikke husker en feil.

Eneste problemet, var at isen ikke smakte som isen dem hadde i Norge.

På Albert Bøe i Larvik f.eks., der solgte dem kuleis, og den smakte godt.

Dem hadde en egen isavdeling der, som vel ikke solgte så mye men, ovenfor matbutikken der, mener jeg å huske.

Og der kosta det vel 3 kr., eller 3.50 for en kuleis med en kule hvis jeg husker riktig.

Men den isen i Jugoslavia der da, det smakte ikke som fløte-is., det smakte egentlig ikke så godt.

Vi bare kalte det for vann-is.

Enda det så likt ut som det som var fløte-is i Norge da.

Men samme det.

Og potetgullet dem solgte i butikkene i Jugoslavia, det smakte nesten ikke noe.

Vi var inne i noen butikker i selve byen der og, og der var det sånn, at de hadde et eller to slag potetgull, og sånn var det med det meste da.

Det minner litt om, sånn som Rimi-butikkene var, når de het Spar500, eller hva det var.

På begynnelsen av 80-tallet vel, jeg husker de hadde en sånn butikk i Ås.

Bortsett fra at det var mer ryddig i de butikkene i Jugoslavia da.

Varene var stablet i hyller, og de ble ikke solgt ut fra pappen da.

Men det potetgullet var helt greit, sa Håkon, men du måtte bare helle noe salt og pepper på, da gikk det ann.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter