Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. mars 2008

Man ser jo at noe er galt i Oslo. (In Norwegian).

Man ser jo at noe er galt i Oslo.
Skrevet av cons 07.03.2008 kl. 15:08

Man kan jo se det selv, at noe er galt i Oslo.

Det er jo heroin misbrukere som står midt i Karlo Johan, og tar dop, og er i herionrus da.

Det er tiggere, i hele byen, som tigger mynter og røyk osv.

Og som kan bli sure hvis man gir mynter.

Og da står det i Aftenposten, at alle innbyggere burde ha noen mynter i lommen, slik at man gi til tiggere, hvis noen aggresive tiggere dukker opp.

Så hvis man blir slått e.l. av en tigger som er sur fordi han ikke får penger, så er det altså ikke tiggerens skyld, men personen som ikke ville gi til tiggeren.

Jeg husker selv når jeg bodde i Oslo.

Det var vel på begynnelsen av 90-tallet.

Så hadde jeg vært på Burger King i Karl Johan, og kjøpt en burger da.

Så gikk jeg ut derfra.

Og jeg røyka vanlig røyk på den tiden.

Og da tente jeg på en røyk, når jeg gikk ut av døra på Burger King der da.

Så spurte en kraftig fyr i 30-åra, som gikk forbi, med dame, om han kunne bomme en røyk.

Og i Oslo, jeg bodde jo på Abildsø, men studerte på Frysja ved Kjelsås.

Fattern hadde sagt at da var det smart å bo i Østensjø-området.

Så måtte jo bytte buss, ved Jernbanetorget, to ganger hver dag.

Så da ble det jo sånn, at jeg gikk en del rundt i området ved Jernbanetorget, og spiste burgere osv.

Hu dama hos de jeg leide hos på Abildsø da, i dumpa der, hu tålte ikke matlukt.

Så jeg fikk ikke lov å steike grandiosa der, som jeg hadde pleid å gjøre på Bergeråsen.

For dem bodde i 2. etg, og dem leide ut 2 leiligheter i 1. etg.

I Enebakkveien.

Så da blei det til at jeg spiste middag på Burger King eller Maliks og sånn da.

Det var ikke så mange kebab-steder i Oslo på den tida.

Og jeg var glad i musikk osv., alternativ rock osv.

Og dette var jo før pc og internett osv., tok av helt.

Så det var ikke noe som het mp3.

Så jeg gikk mye i plateforretninger da.

Innova, platekompaniet, eller hva dem het på den tida.

Så jeg vanka en del nede i sentrum da, for jeg havna jo der uansett, to ganger om dagen, når jeg skulle bytte buss.

Og da var det alltid sånn, at noen tag om penger, røyk osv. hele tida.

Det var hver gang man var nede i sentrum, uansett hvordan ærend man hadde.

Når man står å venter på trikken osv.

Så det blir en vane til at man sier nei da.

Rett og slett fordi man ikke har råd til å subsidiere en haug av tiggere i Oslo.

Hvis man lever på studielån osv., da trenger man vel pengene sine selv.

Så det ble en vane, å bare si nei til alle tiggerne i byen.

Og da sa jeg nei til han kraftige karen utafor Burger King da.

Og han klikka helt, og sa at det var flaks for meg, at han hadde dama der, ellers skulle han ha banka meg opp.

En skikkelig kraftig og aggresiv kar.

Og jeg tror ikke det er mange andre byer enn Oslo, hvor tigging skjer så åpenlyst, og hvor det er så mange narkomane, som er rusa i gatene.

Jeg har jo vært å sett hvordan det er i England, og Frankrike og Tyskland osv.

Og det er ikke så ille der, som i Oslo.

Jeg tror Oslo må være en av de værste byene i den vestlige verden.

For vanlige folk, mener jeg.

Når det gjelder å bli trakassert på gata av kriminelle og narkomane og tiggere osv.

Det har jeg ikke opplevd andre steder.

Så hva politiet driver med i Oslo, det tror jeg man kan sette alvorlige spørsmålstegn ved.

Og i det siste, har jeg lest, så er visst Karl Johan fyllt opp av horer fra Nigeria og.

Og jeg vet jo at det er fullt av ungdomsgjenger, for det meste innvandrere, rundt Oslo City og Byporten og Storgata osv. der.

Og jeg har vel aldri sett politi inne på Oslo City?

Men der er det vel aldri noen narkomane, eller tiggere?

Hvem er det som styrer der da?

Er det de pakistanerne osv., som står og holder vakt utafor eller?

Jeg har i hvertfall sett dem, at dem står der og observerer dem som går forbi osv.

Også etter stengetid.

Og jeg hørte dem prata om meg, dem som stod der.

Enda jeg ikke kjenner dem.

Så jeg vet ikke hvor mye kontroll politiet har, eller hvor mye kontroll de har gitt bort.

Da jeg fikk noe problemer med albansk eller muslimsk mafia, da jeg jobba på Rimi Bjørndal i 2003.

Da var det sånn, at uansett hvor i byen jeg gikk, så hørte jeg folk prate om det bak ryggen min da.

At, har dem ikke fått tak i han enda osv.

'Jeg kan ikke skjønne at han skal være så vanskelig å få tatt, han går jo samme veien hjem fra jobben hver dag'.

Og det overhørte jeg, når jeg gikk forbi en resturant, på Majorstua.

Så det virker som om det er en mafia (minst en), som har folk i hele byen, på resturanter, på butikker som Rimi, og sikkert også på kiosker som Narvesen osv.

Og folk som du går forbi på gata, som tipser videre osv. da.

Så det må nok være en albansk/muslimsk mafia, eller noe, som kontrollerer hele Oslo.

Hvis politiet ikke har fått dem ned nå da, bare at de ikke sier noe i avisa.

Og det står jo en svensk konge, og kikker ut over Karl Johan, som er oppkallt etter han, og kikker ut over Stortinget osv.

Og hvorfor skal alle de svenske servitørene jobbe på Aker Brygge, hvor forretningsfolkene vanker?

Jeg jobber som company researcher, og da vet jeg at det er mange flere norske firma som er eiet av svenske firma, enn omvendt.

Er det noen svenske nettverk i Oslo og?

Og kommunist-nettverk i stat og myndigheter?

Og Amerikanerne osv. har vel også sine nettverk, såvidt jeg har forstått.

Så om Oslo er en norsk by, det vet jeg ikke helt.

Det er vel ikke så mange nordmenn som bor i Oslo.

Det virker som, i sentrum og vest osv. i hvertfall, at det er veldig press på, at du må de og de kule design-klærne, og spise den og den kule/sunne maten osv.

Så det er vel mest damer, og mange homofile osv., som bor i Oslo vest og sentrum vel.

Det er vel mange som ikke orker det at alle skal se ut som modeller til enhver tid.

Jeg leste en engelsk artikkel, hvor det stod, at til og med tiggerne var kledd som fotomodeller i Oslo.

Er dette med disse moteklærne og designklærne hele tiden.

Er det noe plot?

Sånn at alle skal bruke opp alle pengene sine, på nye, kule klær osv.

Som dem egentlig ikke trenger.

Er det for at det skal bli ulevelig for vanlige folk å bo i byene, sånn at det bare er litt sånne overlegne damer og homoer igjen.

Sånn at utenlandske nettverk, lett skal få kontroll over hovedstedene osv?

Og hvorfor ble alle dame-klærne som solgtes i Norge, plutselig så små?

Jeg hørte søstra mi si, at hun hadde litt mage eller noe.

Og da kunne hun ikke finne noe plagg, i omtrent noen av de vanlige klesforretningene, som dekket magen, sånn at ikke det vistes hud, mellom buksa og genseren/trøya da.

I alle butikkene.

Er dette noe plott, for at alle damene i Oslo, skal gå i så sexy klær, at det umulig for menna der, å tenke på noe annet enn damer, sånn at utenlandske nettverk, skal få full kontroll over byen?

Nå skriver jeg bare hva jeg har i hue her.

Men jeg merker jo nå, som jeg bor i England, at damene kler seg ikke så sexy her som i Oslo.

I hvertfall ikke til daglig.

Da kler dem seg i kontorklær osv. da, avhengig om de skal på jobb og sånn da.

Og på jobb, så er det dress-code.

Dem får ikke lov å ha utringninger og sånn på jobben, ifølge office-wear dress-code da.

Som jeg regner med er ganske generelle i de forskjellige firmaene i England.

Men når dem går på byen, da kler dem seg sexy.

Men ikke til hverdags.

Så jeg lurer på om det er noe plot med det i Oslo.

At alle damene gikk med for små og for trange klær, husker jeg.

Dem har sånn hvite bukser og sånn.

Som er helt åletrange.

Og da kunne dem nesten like gjerne gått nakne.

Og sånne klær, går ikke damene med til vanlig her.

Så jeg lurer på om det er noe rart som foregår i Oslo i forbindelse med dameklær osv.

At dem prøver å få menna til å miste kontrollen, sånn at noen kan få ha byen for seg selv?

Det var bare noe jeg tenkte på.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/07/529022.html#comments

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter