Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. mars 2008

Arvato XXII. (In Norwegian).

F.eks. kunne lederene på Arvato.

De sa, på den tiden jeg begynte der.

At vi skulle prøve å logge under samtalene, (og sette kunden på vent).

For å få opp samtaletiden.

(For da tjente Arvato mer penger).

Men senere, på buzz meeting, juni 06, (et snaut år senere).

Da skulle vi redusere samtaletiden på samtalene da.

Og uansett, hvis team-leader klagde på deg.

Så hadde ikke organisasjonen noe klart mål å jobbe etter.

Så hvis du sa, at du ville ikke logge under samtalen, fordi du ville fokusere på samtalen.

Da kunne TL-er si at lav samtaletid var viktig.

Så da var det feil å ikke prioritere lav samtaletid.

Så var det feil å ikke prioritere å unngå feilaktivering, på bekostning av kundeservice.

Men andre ganger kunne sikkert kundeservice være viktig.

Så hva egentlig poenget med jobben var.

Det kan man lure på.

Fordi, kundene kunne vel like gjerne bare ha aktivert over internet, eller de kunne ha pratet med en automatisk telefonsvarer.

Et menneske kan jo skjønne ting, og bruke aktiv lytting, og spørre kontrollspørsmål.

Men det var vanskelig, å tenke selv i jobben.

Når organisasjonen ikke hadde noe klart mål.

Så da må jo de som er over deg, tenke for deg da.

Og det strider mot det vi lærte på Rimi, av Bekkevold, at de vil ha folk som tenker selv, og tar ansvar, i Rimi.

Og det som nevnes i Bertelsmann Essentials.

At flest mulig beslutninger, skal tas av den som jobber med den aktuelle arbeidsoppgaven.

Så her mistenker jeg at det kan være noe lureri med hele konseptet.

Med aktivering over telefon.

Siden det ikke er noe klart felles mål for organisasjonen.

Og en annen ting jeg ikke liker ved konseptet, Microsoft Produktaktivering over telefon.

Det var, at vi i hvertfall, på vår aktivering, hadde det sånn, at lederne ble opplært til å bruke, reinforcment. Altså 'forsterkning', som ledelsesmetode.

Det er noe lignende som brukes i hundeoppdrett.

Og det går på, at hvis hunden gjør noe feil, så skal du straffe den. (Med kjefting f.eks.).

Og det brukte Arvato team-leaderne.

'Michael du er på wrap-up', sa/ropte de hele tida.

(Hvis agenten (som de kalte det, representanten), ventet mer enn 5 sekunder, før han/hun hadde logget samtalen, og svarte en ny samtale.

Da var det leder-rutine, å skrike kjeft.

Så det var på en måte dressering av Microsoft-aktiverere da.

Med samme metoder, som blir brukt til dressering av hunder.

Og dette er også ulovlig i følge britisk lov.

Fant jeg ut, når jeg tok opp dette på BBC's message-board.

Jeg har prøvd å få hjelp av 'legal aid', altså fri rettshjelp i Storbritannia, til å få igang en rettsak mot Arvato, men jeg har ikke klart å få noe hjelp, selv om jeg har holdt på et års tid vel nå.

Så det er nok noen som driver å legger hindringer i veien her osv.

Kan det virke som.

Jeg skal se om jeg finner det som ble sagt på BBC's message-board.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter