Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. mars 2008

Arvato XXVI. (In Norwegian).

Det var som Neteland sa det.

Når jeg jobba på Rimi Kalbakken en lørdag.

Og hadde kommandert han flaskegutten rundt, en stor del av skiftet osv.

Som jeg var vant til å gjøre, fra andre Rimi-er.

Og det var sånn jeg skjønte at det var meningen at jeg skulle sjefe.

Fra Hilde og Elisabeth på Nylænde, (i hvertfall Hilde), og Kristian og Irene på Bjørndal.

Så jeg sjefa medarbeiderne mye, det må jeg innrømme.

Men så hadde han flaskegutten klagd til assistent Prestegarden, eller noen andre da.

Så hadde Prestegarden tatt det videre med distriktsjefen.

Så sa Neteland til meg da, at alle medarbeiderne er viktige på en arbeidsplass.

Og at også flaskegutter, har rett til å bli behandlet på en høflig og ordentlig måte, og med respekt da.

Sånn hadde ikke jeg tenkt så mye på før kanskje.

Ikke mye nok antagelig.

Men det var nok en eller to av tingene som Neteland sa, på Kalbakken, som var ganske fornuftige.

Nå vet ikke jeg om jeg synes at hun behandlet meg på samme måten, som hun sa der, når det gjaldt ting som møter før man begynner der, for å ta opp lønn osv. og detaljstyring osv.

Og jeg husker hun kjefta hvis noen sa noe hun ikke likte på butikksjefmøte.

Så det var nesten som å komme til.

Jeg vet ikke hva man skal kalle det.

Men der var det disiplin.

Det var nok ingen som turte noe særlig å være seg selv på butikksjefmøtene til Neteland, hadde jeg inntrykk av.

Der var det smartest å holde kjeft, hvis ikke fikk du en kjeftereplikk i retur.

Det var i hvertfall mitt inntrykk, at her stod disiplinen i høysetet.

Men det hun sa.

Med alle, på en arbeidsplass, har rett til å bli behandlet på en ordentlig måte, og med respekt.

Det tror jeg nok at kan være riktig.

Og det tok jeg opp, med Team-Leaderne på Arvato og.

Etter at jeg synes det ble litt for mye mobbing.

Og da sa de, at de var enige i det, at alle på en arbeidsplass, hadde rett til å bli behandlet på en høflig og ordentlig måte, og med respekt.

(Men jeg vet ikke helt om de skjønte helt hva det betyr.)

Men de sa de var enige i hvertfall.

Og dette strider jo mot, den måten de lærer å dressere medarbeidere på.

Som Steinsland kalte reinforcement.

Og som 'Hywel', på BBC's message-board, kalte 'illigal bullying and punishment'.

Så når Team-Leaderne, skriker til en, over hele bordet, 5-10 meter, eller hva det er.

Så blir man jo ikke behandlet høflig og med respekt.

Man blir behandlet nedlatende.

Så at Arvato-lederne (og muligens flere Microsoft produktaktivering-ledere), lærer denne måten å lede på.

Det synes jeg ikke er særlig bra.

For da blir de lært opp til å være slavedrivere, mener jeg da.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter