Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. mars 2008

Krig i Norge? XXXI. (In Norwegian).

Også hadde jeg en kamerat, som het Kjetil, som bodde nede i Havnehagen der, på veien mellom huset jeg bodde i, og huset til fattern og Haldis.

Og han Kjetil, dreiv med elektronikk osv.

Så hadde jeg fått et sånt kjemisett av fattern, som jeg ikke hadde rørt så mye, for det var ikke så artig.

Men vi testa det da.

Så fikk jeg noen sånne sukkerbiter og lyspæreholdere osv. av han da.

Så begynte jeg litt med elektronikk osv.

Og da hadde jeg sånn støpsel husker jeg.

Som jeg kortslutta da.

Så på Svelvik Ungdomsskole.

Hver gang lærerne skulle bruke overhead, eller noe filmfremvisningsgreier.

Så kortslutta jeg strømmen da, husker jeg.

Så henta dem vaktmesteren, som skifta sikringen.

Også virka det i noen minutter.

Så var det på tide å kortslutte igjen.

Osv. da.

De var ganske kjedelige de her ungdomsskole timene.

Så det gjaldt å prøve å finne på noe, sånn at man ikke kjeda seg ihjel.

Dessuten hadde jo fattern og Haldis båt, som fattern lærte meg å kjøre.

Så det var kult, å kjøre rundt på fjorden der, til Holmsbu og Rødtangen osv.

Det er fint om sommeren.

Og jeg dro til Larvik hele tida, for å besøke muttern.

Og der hadde jeg noen kamrater, fra når jeg bodde i Jegersborggt. osv.

Og da tok jeg jo buss og tog selv, fra jeg var ni år osv.

Og jeg bodde jo aleine, i Hellinga og Leirfaret, fra jeg var ni og.

Så jeg var nok ganske selvstendig av det her.

Og jeg fikk jo penger av fattern til mat.

Til å ha i leiligheten i Hellinga og Leirfaret.

Så jeg var nok ganske selvstending, til å være ni år osv.

Så det var kanskje derfor jeg ikke liker tanken på å ha folk over meg, i butikker og i militæret osv. så bra.

Altså, hvis det blir for sjefete over tid.

Hvis de har for mye kontroll.

Da liker jeg ikke det, merker jeg.

Så det er kanskje derfor jeg reagerer, når sånn skjer.

Som skjedde på Rimi Kalbakken, når jeg jobba som butikksjef der.

At dem skulle detaljstyre hvordan taperuller vi brukte.

For jeg har jo vært vant til å ha det ganske fritt i oppveksten.

Hver sommer dro jeg jo på ferie aleine, til England og Sveits osv.

Men jeg skjønner jo at jobb ikke er det samme som fritid.

Så jeg prøver jo å innrette meg på jobb.

Men på fritiden liker jeg å ha det litt fritt, og å ikke bli kontrollert, siden jeg er vant til å ha mye frihet, i oppveksten osv.

Men sånn er det vel.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter