Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. mars 2008

Krig i Norge? XXIV. (In Norwegian).

Så skulle jeg ta opp det her på Rimi Langhus da.

Hvilke tre områder, er det som butikken er dårligst på.

Som vi burde fokusere på, for å få mer fornøyde kunder osv.

Så satt vi nede på pauserommet på Rimi Langhus da.

Og jeg prøvde å få med folka osv da.

Men da satt Sølvi, Trond og Ingunn, og en eller to til vel.

De satt, inne på røykerommet, under hele møte.

Så de fikk ikke med seg et ord som ble sagt.

(Eller kanskje et ord da, men ikke noe særlig mer).

Mens Morten, Ingvill, og jeg tror Eivind antagelig.

Og mange fler da.

De satt, og hørte på hva jeg sa.

Så Morten, at kundeservice var viktig da.

Å være gode på kundebehandling.

Og der er jo sant.

Det var jo vår butikk flinke på synes jeg, å være høflige mot kundene osv.

Det var ikke som på Bjørndal, noen ganger, at kundene ble nesten mobba av de ansatte, virka det som, uten at jeg helt visste hva som har skjedd i detalj.

Så jeg spurte Morten da, om det med kundeservice, var noe vi var dårligst på, i vår butikk.

Nei det var det ikke.

Det kan ha vært i mai måned kanskje og, det møte her.

Så vi ble enige om, at vi var dårlige på å ha ryddige hyller.

Å trekke frem varene og ta bort papp osv da.

Og det var vi jo dårlige på.

Så husker jeg, at jeg sa fra til Skodvin, at det var en bra måte å få motivere medarbeiderne på osv.

Fordi, de problemene, med å ha rotet hyller.

Det hadde vi jo hatt lenge.

Men det blir noe annet da.

Når medarbeiderne sier selv at det er et problem.

Enn når de bare hører butikksjefen si det.

Så da, når en medarbeider, spurte hva som skulle gjøres, når de var ferdig med sine faste oppgaver.

Så kunne man jo bare be de kikke på den lista vi hadde.

Fra møtet.

Over de tre tingene vi skulle bli bedre på da.

Og da viste man jo det, at ryddige hyller stod høyt opp på den osv.

Og det husker jeg faktisk at, f.eks. Tove, var jo veldig flink til å rydde rundt kassaområdet hele tiden.

Og også hun Brynteson, eller hva hun het, var flink til det, på fredager når det var stille osv.

Hun rydda vel rundt ks. 3. der osv. husker jeg.

Så det var ikke bare dårlig.

Men jeg tok ikke opp det med at Søvli og dem hadde sitti inne på røykerommet under møte da.

Men hun Sølvi virka ikke helt rolig da.

Så jeg visste ikke om jeg klarte å roe henne ned osv.

Så da var det vel like greit å ikke prøve å finne ut av hva problemene var.

I tilfelle hun hadde sykmeldt seg osv.

Og jeg tok det ikke med Anne Kathrine heller.

For jeg synes ikke hun er så lett å prate med.

Hun sa sånne ting til meg, etter at jeg hadde vært sykmeldt pga. overarbeiding og depresjon osv., i første halvdel av 2002. (Jeg var aldri sykmeldt så og si, uansett hvor jeg jobbet, men det ble litt vel mye etterhvert i Rimi, etter Bjørndal, Nylænde, Kalbakken osv. da).

Så da sa Skodvin at, 'ja alle kan jo bli litt sinnsyke innimellom'.

Så det var den stilen der.

Og hun ville ikke være med på å ta opp problemene fra Kalbakken osv., høsten 2001.

Så kommunikasjonen var nok ikke den beste.

Og vi var nok ikke helt på bølgelengde.

Og jeg skulle jo slutte noen uker etter.

Og jeg viste ikke helt hvordan jeg skulle presantere dette problemet med Sølvi og dem, fra personalmøte, så det ble til at jeg ikke tok det opp.

Men når Skodvin, ringte meg, like etter at jeg hadde slutta vel.

I forbindelse, med at de skulle ha ny butikksjef der, etter meg, var det vel.

Så foreslo hun Sølvi.

Og jeg synes det virka som om hun ville ha min mening.

Men da bare sa jeg 'nei'.

Altså, jeg trodde ikke det var noen god ide.

Fordi, at hun er sånn, at hun er vanskelig å kommunisere med synes jeg.

Og det er jo dumt, hvis man er butikksjef da.

Og vil kommunisere oppover.

Da blir det liksom som om butikken har løsrevet seg.

Og begått myteri da.

Det var sånn jeg tenkte.

At det var litt fare for myteri på Langhus, hvis Sølvi ble butikksjef.

Så det var det jeg mente å advare for da.

Så det var derfor jeg sa nei til Skodvin da, når hun spurte hva jeg mente om Sølvi som neste butikksjef.

Men jeg var ikke så sikker på om jeg klarte å forklare nøyaktig hva jeg mente.

Men jeg sa bare nei.

For jeg mener vel sånn da, at man skal vel ikke ha myteri i butikken.

Jeg kan jo ikke vite at det ville blitt sånn da.

Men det var mitt inntrykk da, at det kunne ha blitt sånn.

Fordi jeg viste at hun skydde Skodvin som pesten omtrent.

At de fikk sjokk, bare man nevnte Skodvin.

Eller de mislikte henne da, at de var veldig negative til henne da.

Så jeg var redd at det skulle bli sånn.

Som det var på det personalmøte.

At Sølvi tok med seg halve gjengen, og satt seg inn på røykerommet, og gjorde på en måte myteri da.

Jeg var for at det kanskje kunne bli sånn med Sølvi som butikksjef og.

Men det kan jo ha vært noen andre grunner, som jeg ikke visste om da.

Jeg burde vel tatt det opp kanskje ja.

Men det virka ikke som om hun hadde så lyst til å prate med meg.

Og det var like før jeg slutta.

Så jeg tenkte, at det gjorde det vel bare vondt værre, hvis jeg begynte å ta opp sånne ting.

Så det bare droppa jeg.

Så spørrs det hvor smart det var.

Men sånn er det vel.

At det kan man spørre seg om.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter