Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. mai 2008

Her har jeg prøvd å forklare litt mer om hva som skjedde, da jeg måtte rømme fra Norge, i 2005. (In Norwegian).

Session Start: Mon May 12 05:55:01 2008

Session Ident: #Norway

[05:55] * Now talking in #Norway

[05:55] * Topic is 'de rien'

[05:55] * Set by Kyne!Filthee@L3gALiz3.th3.gAngA.shell-fr.net on Sun May 11 21:01:25

[05:58] * cons_ is now known as john_cons

[05:58] <john_cons> Støtt kampen mot den siste Sovjetstat! www.johncons.com (Nå med oppdatering om mordet på Martine Vik Magnussen i London)

[06:27] <Chris\> faen som du maser om den sovjetstaten din

[06:27] <Chris\> john_cons: kan du fortelle hva du legger i begrepet "sovjetstat"?

[06:28] <Roombler> Hehe, det må jo være en del av unionen ...

[06:29] <john_cons> ja, det er flere ting, det er for det meste maktmisbruk/'mafia'-virksomhet fra myndighetene

[06:29] <john_cons> jeg skal finne en link

[06:30] <Chris\> Det her høres ut som en kraftig konspirasjonsteori.

[06:30] <Roombler> maktmisbruk ... som f.eks fra Homeland Security ?

[06:31] <john_cons> http://www.johncons.com/om.html

[06:31] <MorganS> URL: Om - Johncons

[06:31] <john_cons> neida, det er ikke noen teori

[06:32] <john_cons> utrykket den siste sovjetstat, er kjent fra en svensk minister, som brukte det om norske myndigheter, da forhandlingene mellom telenor og telia brøt sammen

[06:32] <Roombler> john_cons: hehe, jo - husker det ..

[06:32] <john_cons> ja, her står det om det: http://www.densistesovjetstat.com/

[06:32] <MorganS> URL: No title found.

[06:33] <Roombler> også brukt av den del nordmenn etterpå

[06:33] <Roombler> john_cons: har du bodd noe utenfor Norge?

[06:33] <john_cons> og at det er problemer med at diverse myndigheter mm., samarbeider bak scenen, på en 'mafia'-aktig måte, det er bl.a. nevnt i Freddy Kristoffersens bok, Mafiaen i Eiker:

[06:34] <john_cons> https://secure.kolofon.no/searchdetails.aspx?docid=78&pid=1826

[06:34] <john_cons> ja, jeg bor i england

[06:34] <Roombler> ok

[06:34] <Roombler> jeg bor i Brasil ... her er det mye mafia ..

[06:35] <john_cons> og høyre-leder, erna solberg, og partiet høyre, peker på, i det nye prinsipp-programmet for høyre, at det er problemer i norge i dag, med lite spredning av makt, og ingen respekt fra myndighetene, for folks universale rettigheter. Dette var nettopp i nyhetene, i forbindelse med landsmøte i høyre for noen uker siden, jeg har en link til en e-post

[06:36] <john_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/from-fagerli-marianne-marianne.html

[06:36] <MorganS> URL: johncons: E-post til partileder i Høyre, Erna Solberg, 25. april 2008. (In Norwegian).

[06:36] <Roombler> john_cons: er du medlem av noe politisk parti?

[06:36] <john_cons> ok, brasil ja, jeg leste i avisa, at det var norsk mafia som dro over dit også

[06:36] <Roombler> jeg kjenner en del i DLF m.v.

[06:37] <Roombler> vel, Hells Angels fra Norge prøvde sette opp en avdeling her .. men ligger lavt nå

[06:37] <john_cons> nope, jeg er ikke det, jeg bare ble interessert i dette, etter at jeg ble jaget fra norge, av noen folk med våpen og hunder, i 2005, og ikke har klart å få noe hjelp fra myndighetene, i årene etter, jeg visste ikke at det var så ille

[06:37] <john_cons> ok, jeg hørte at b-gjengen, eller noe, var der

[06:37] <john_cons> men samme det

[06:37] <Chris\> hvorfor ble du jaget fra norge?

[06:37] <john_cons> DLF ja, jeg har ikke lest så mye om de

[06:38] <Roombler> vel, det var noen pakistanere her som smuglet inn pengerog rømte fra etterlysning i Norge

[06:38] <john_cons> jeg vet ikke, jeg prøver å finne det ut, jeg har kontaktet kripos mm., men det er ikke noe hjelp å få

[06:38] <john_cons> jeg er ikke kriminelle, eller noe, og har jobbet og studert hele livet:

[06:38] <Roombler> hvem jaget deg ut?

[06:38] <john_cons> http://www.linkedin.com/pub/6/86a/455

[06:38] <MorganS> URL: LinkedIn: Erik Ribsskog

[06:39] <john_cons> jeg vet ikke, det var noen folk med hunder og våpen, og som jeg hørte skulle skyte meg både her og der

[06:39] <Roombler> john_cons: uniformert eller i sivil ?

[06:39] <john_cons> jeg har hatt noen problemer med ei muslimsk dame i oslo, det kan eventuellt være linket til det, jeg skal se om jeg finner en link

[06:39] <Roombler> finne en link til damen ?

[06:40] <john_cons> nei, til hva som skjedde:

[06:40] <john_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/is-this-whats-going-on.html

[06:40] <MorganS> URL: johncons: Is this what&#8217;s going on?

[06:40] <Chris\> jøss, du jobbet på en gård i kvelde.

[06:41] <john_cons> ja, stemmer, hos onkelen min, etter at jeg dro fra oslo, for å studere i england, noen måneder før

[06:41] <Roombler> vel, var det uniformerte folk som jagde deg?

[06:41] <Chris\> er fra larvik selv.

[06:42] <john_cons> jobbing og jobbing, jeg var vel mer slave, at jeg måtte gjøre veldig detaljert det og det, og jeg måtte betale for mat og husly, selv om jeg jobbet der, så jeg fikk ikke noe lønn f.eks., så det var litt rart, men jeg hadde ikke så mange andre steder å dra

[06:42] <john_cons> jeg vet ikke

[06:42] <john_cons> ok, jeg har bodd i larvik fra jeg var tre til jeg var ni, og har vært der mye siden og

[06:42] <john_cons> vi bodde blandt annet i jegersborggate

[06:42] <Roombler> john_cons: du vet ikke om det var uniformerte folk som jagde deg?

[06:43] <john_cons> nei jeg så de ikke, de var like ved meg i skogen ved gården der, så jeg hørte hva de sa, så hørte jeg hunder, og da løp jeg til farrisvannet, og fant en båt, og kom meg til noen folk på en hytte, som hjalp meg å bestille en taxi inn til larvik, ved å fortelle hvor taxien skulle kjøre osv

[06:43] <john_cons> jeg skal se om jeg finner en link

[06:44] <Roombler> ok, så du så faktisk ingen - men mener du hørte noen hunder og noen som pratet om deg?

[06:45] <Roombler> john_cons: bruker du noe faste medisiner av noe slag?

[06:45] <john_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2007/11/n-har-jeg-liggi-og-tenkt-litt-her-s-n.html

[06:45] <MorganS> URL: johncons

[06:45] <john_cons> jeg hørte jo at onkelen min og dama prata seg i mellom, om at de ikke fikk 'ta han mens han satt foran pc-en i hvertfall'

[06:46] <john_cons> mm

[06:47] <Roombler> så du hørte onkelen din si noe, og vet at han var der i nærheten av deg i skogen ... men bruker du noe medisiner ?

[06:48] <john_cons> neida, jeg gjør ikke det, og jeg hørte onkelen min sa det i stua, like ved meg, det var de folka som sa de skulle skyte som var i skogen, onkelen min og dama dro på motorsykkel-ferie til danmark like før

[06:48] <john_cons> her er en annen link, hvor jeg har forklart hva som skjedde

[06:48] <john_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/04/fyrvokter-som-hadde-russiske-kamera-p.html

[06:48] <MorganS> URL: johncons: Fyrvokter som hadde russiske kamera på loftet. (In Norwegian).

[06:49] <Roombler> vel, det virker som du sier at onkelen din pratet om noe som hadde med de folkene å gjøre ?

[06:50] <john_cons> ja, de pratet om det som skulle skje, så jeg skjønte at noe kom til å skje, men jeg visste ikke nøyaktig hva

[06:50] <john_cons> men da var jeg ganske forberedt, på at noe kom til å skje, hvis ikke, så hadde jeg vel antagelig ikke kommet meg unna

[06:52] <john_cons> Roombler: du selv da, hva driver du med i brasil forresten?

[06:52] <Roombler> ok, så etter du overhørte dette - og onkelen din dro bort - så rømte du ut i skogen, og der overhørte du noen som sa at de skulle skyte deg ?

[06:52] <Roombler> jeg driver outsourcing av it-prosjekter

[06:53] <john_cons> ja, jeg hørte han thor kom, som dyrka marijuana på hytta han leide av dem, kom med bilen

[06:53] <john_cons> og at en person gikk ut av bilen

[06:53] <john_cons> og at det kom mye fler biler enn vanlig på den veien

[06:54] <john_cons> jeg hadde også hørt, på forhånd, en uke eller to før, at onkelen min hadde sagt til dama si, at det ikke var noen mulighet for at jeg skulle klare å komme meg unna

[06:54] <john_cons> så sa hun, ja men hvis han gikk der og der

[06:54] <john_cons> nei, de hadde folk der og der, sa onkelen min

[06:54] <john_cons> så det var ganske organisert

[06:55] <john_cons> men jeg hørte hundene, og da bare løp jeg alt jeg kunne til farrisvannet

[06:55] <john_cons> jeg hadde trent mye, da jeg studerte i sunderland, noen måneder før, så jeg var i ganske bra form

[06:55] <Roombler> vel, det virker ganske alvorlig - og du burde nok få hjelp fra noen

[06:55] <john_cons> jada, jeg har som sagt, kontaktet diverse myndigheter osv

[06:55] <john_cons> det er mer om dette, i denne linken:

[06:56] <john_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/from-fagerli-marianne-marianne.html

[06:56] <MorganS> URL: johncons: E-post til partileder i Høyre, Erna Solberg, 25. april 2008. (In Norwegian).

[06:56] <john_cons> men jeg har ikke klart å få noen hjelp fra kripos og myndighetene osv., så nå har jeg satt opp et websted her da

[06:56] <john_cons> så det er derfor jeg driver med den her reklameringa osv da

[06:56] <john_cons> så sånn er det

[06:57] <Roombler> ok, har du hatt kontakt med onkelen din etterpå ?

[06:58] <john_cons> nei, jeg har ikke helt stolt på han, etter dette, jeg har prøvd å ta det gjennom politiet

[06:58] <john_cons> jeg måtte jo jobbe som en slave der omtrent, så har ikke så godt inntrykk av dem lengre

[06:58] <Roombler> er onkelen din i slekt med deg gjennom moren eller faren din? og har du pratet med foreldrene dine om dette ?

[06:59] <john_cons> ja han er broren til moren min som er død, og jeg har pratet med faren min om det ja

[06:59] <john_cons> og jeg hadde jo ikke tid å ta med meg noe, til englang, så kofferten min, med klær og viktige papirer osv, den har jeg ikke hørt noe om hva som skjedde med, selv om jeg har hatt kontakt med de fleste i familien, og dette skjedde for snart tre år siden

[06:59] <Roombler> ok, har du noen andre onkler der ?

[07:00] <john_cons> jada, jeg har flere onkler på farssiden

[07:00] <Roombler> ok, men ikke noe større slekt i Norge på morssiden ?

[07:00] <john_cons> jeg har prøvd å spørre tanta mi, på morssiden, om den kofferten

[07:00] <john_cons> joda, tanta mi, bor i stavern nå

[07:00] <john_cons> jeg prata med hu i forrige uke

[07:00] <john_cons> jeg ringte og prata med den nye mannen hennes

[07:00] <john_cons> og han skreiv ned telefonnummeret mitt, her i england

[07:00] <Chris\> hva heter tanta di, john_cons?

[07:00] <john_cons> og hun skrev en e-post at hun ikke fant telefonnummeret

[07:00] <Chris\> er stavern jeg er fra

[07:01] <Chris\> hehe

[07:01] <Roombler> ok, de kan sikkert hjelpe deg å få tak i tingene dine, hvis du ikke kan gjøre det direkte med onkelen din

[07:01] <john_cons> ellen ribbskog

[07:01] <john_cons> ribsskog

[07:01] <john_cons> mener jeg

[07:01] <Chris\> har hun noen unger eller noe sånt?

[07:01] <MorganS> mener jeg ... more like jener meg, am i rite?

[07:01] <john_cons> de har nettopp flytta dit, de bodde på løvås i kvelde, på gården til onkelen min, i noen måneder

[07:01] <john_cons> hun har en datter som er skuespillerinne i tyskland, hun har bodd i sveits i mange år

[07:01] <Chris\> ahh

[07:02] <john_cons> Roombler: hun sa hun hadde mistet telefonnummeret mitt, i en e-post, og jeg spurte når det passet å ringe, for hun kom med unnskyldninger, så fikk jeg ikke svar

[07:02] <john_cons> et sec

[07:05] <john_cons> først denne: http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/e-post-fra-ellen-in-norwegian.html

[07:05] <MorganS> URL: johncons: E-post fra Ellen. (In Norwegian).

[07:07] <john_cons> her er hele e-post korrespondansen med tanta mi i stavern, eller stavernveien, er det kanskje, mellom larvik og stavern, vel, mener jeg bestemora mi i nevlunghavn sa

[07:07] <john_cons> http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/etter-at-jeg-sendte-denne-e-posten-s.html

[07:08] <MorganS> URL: johncons: Etter at jeg sendte denne e-posten, så har jeg ikke hørt noe mer fra Ellen. (In Norwegian).

[07:08] <Roombler> vel, har noen i familien din sagt du bør søke hjelp hos noen fler?

[07:08] <john_cons> chris: bestemora mi bodde i stavern, i noen år, fin by det, hvert noen ganger på byen i stavern om sommeren, fin by det

[07:09] <john_cons> Roombler: hvordan da mener du?

[07:09] <john_cons> jeg tror jeg har hørt med stort sett alle

[07:09] <Roombler> vel, det høres ut som om de kanskje kan hjelpe deg - eller kjenner deg noe fra før - de i familien din

[07:10] <Chris\> for meg virker det som om du har paranoia

[07:12] <Roombler> vel, det er kanskje en mulighet at du burde prate med noen hvis du synes det har vært en traumatisk opplevelse - og som plager deg mye ... slik at du ikke får tenkt på annet eller tid til å gjøre andre ting.

[07:15] <john_cons> ja, jeg synes vel at, når man blir jagd vekk fra Norge, av noen med hunder og våpen, og ikke får noe hjelp av politiet eller andre myndigheter, i hverken norge eller andre steder, da burde det vel ringe noen varselklokker, om at noe er galt

[07:16] <john_cons> så jeg synes vel det eneste ansvarlige da, er å prøve å finne ut hva som foregår, og ikke lukke øynene for problemet, som om de ikke eksisterte

[07:16] <Roombler> vel, slikt kan ta på psykisk også i lengden - når man tenker på det mye - så det kan være greit å snakke med noen flere om det.

[07:17] <john_cons> ja, det er sikkert smart å snakke om det, jeg har snakka med bestemora mi, fattern, kusina mi osv om dette

[07:17] <john_cons> tanta mi, rota bort telefonnummeret mitt, så hun har jeg ikke fått prata om dette ordentlig med, men vi får se om jeg får oppdatert henne mer om dette senere anledning

[07:17] <john_cons> så det ordner seg nok

[07:17] <john_cons> det er myndighetene jeg synes det kanskje er noe litt rart med

[07:18] <john_cons> at de bare driver å tuller sånn med innbyggerne, når sånne her ting skjer, for man har vel rettigheter, som innbygger i norge osv, i hvertfall som norsk statsborger

[07:18] <Roombler> vel, det handler jo også om beviser og ressursbruk - så de kan jo ikke alltid starte noe før de skjønner at noe faktisk skjer ..

[07:18] <john_cons> så det er disse jeg er litt skuffet over da

[07:19] <john_cons> ja jeg jo også tatt opp dette med spesialenheten osv, et øyeblikk:

[07:19] <john_cons> http://www.johncons.com/

[07:19] <MorganS> URL: Johncons

[07:19] <john_cons> jeg får nesten bare referere til webstedet mitt, der står det en del om problemene jeg har hatt med myndighetene i norge

[07:19] <john_cons> så sånn er det

[07:20] <john_cons> når får jeg se om jeg får gjort noe jobb her osv

[07:20] <john_cons> hvis det er noen tilbakemeldinger osv

[07:20] <john_cons> så er det bare å sende til info@johncons.com

[07:20] <Roombler> ok, men jeg tror ikke de kan gjøre så mye før de har noen beviser - og for din del - så er det jo viktig å finne roen, slik at du får jobbet skikkelig osv - og kommet deg videre - og ikke la dette hindre deg videre i livet ditt.

[07:20] <john_cons> og står også mer på webstedet, under 'om', i menyen, hva webstedet går ut på osv

[07:21] <john_cons> Roombler: joda, men man har jo plikt å stå opp for sine sivile rettigheter, og her er det tull og tøys, og 'sovjetstat'-aktiviteter, over hele linja, fra myndighetene, så virker som at det er noen ugler i mosen

[07:22] <john_cons> så da burde man kanskje tenke seg om en ekstra gang, når sånt skjer

[07:22] <john_cons> det er jo ikke noe særlig, med sånne ting, som f.eks. erna solberg prata om, men lite spredning av makt, og også ingen respekt fra myndighene, for folks universale rettigheter

[07:23] <john_cons> altså, myndighetene, har jo ikke noe mer rett til å tulle med folk, enn folk har til å tulle med folka som jobber i myndighetene

[07:23] <Roombler> joda - men det viktigste er jo å ikke la dem "vinne" ved at du ikke får gjort noen ting .. at de binder deg opp i alle problemene de genererer

[07:23] <john_cons> ja, det hørtes smart ut roombler

[07:23] <john_cons> jeg får ha det i bakhodet, at jeg får prøve å gjøre nok på jobben min også, og ikke bruke all tiden på å lage nettsted osv

[07:23] <john_cons> det hørtes ut som et bra råd det

[07:24] <Roombler> derfor kan det være lurt å få litt hjelp til å komme over hele den traumatiske episoden ... og få kommet seg videre i livet ;)

[07:24] <john_cons> det er bra det er noen som har tankevirksomheten i orden også

[07:24] <Roombler> helt klart - det å "skrive tingene ut av hodet" er bra .. likesom å prate med noen slik at man får klarhet i hva som har skjedd ... og hvordan man skal gå videre.

[07:24] <john_cons> jojo, det er nok riktig, men det problemet med myndighetene osv, er jo noe som pågår fortløpende, det er jo ikke sånn, at f.eks., som strutsen tror

[07:25] <john_cons> at hvis du graver hodet ned i sanden, så forsvinner problemene

[07:25] <john_cons> det er jo ikke sånn det fungerer

[07:25] <Roombler> nettopp, og derfor er det så viktig at man finner de riktige folkene å prate med det om ... slik at man ikke bare lar problemene ligge

[07:25] <john_cons> ja, enig, det er det jeg prøver på, så det er derfor jeg kontakter masse myndigheter og familie osv, og har satt opp nettsted osv

[07:26] <john_cons> så får vi se hva som skjer

[07:26] <Roombler> for din del - så er det jo viktig at det ikke tar over hverdagen din - for da vinner jo de ved at de lager problemer for deg.

[07:26] <john_cons> så får jeg prøve å få gjort noe jobb her også

[07:26] <john_cons> jo, det hørtes ut som et bra råd

[07:26] <Roombler> ok

[07:26] <john_cons> jeg får ta en pause her, men mange takk for råd osv, det var bra tilbakemeldinger

[07:26] <john_cons> hadetbra!

[07:26] <john_cons> *gone*

[07:26] <Roombler> lykke til !

[07:27] * Disconnected

Session Close: Mon May 12 07:27:04 2008

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter