Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. januar 2009

Røverkjøp på 99-pence butikken? (In Norwegian).



PS.

Jeg er ikke så glad i melk.

Fordi mora mi pleide servere noe sur/råtten melk, til meg, da jeg var sånn 7-8 år osv.

Men men.

Men, noen ganger får jeg sånn kick, som da jeg bodde i Oslo, og jobba på Rimi.

Noen ganger fikk jeg sånn at jeg 'cravet' sånn Litago-melk, for eksempel.

Kanskje det roer ned magan, eller at det er noe i melk som man trenger.

Noe sånt.

Så da jeg så at man fikk 12 flasker sjokolademelk, for 99 pence, da jeg slo jeg til på det gitt.

Så sånn var det.

Dr. Pepper, det pleide jeg å synes var så digg før, da jeg var på ferie i England.

Men 2 liter er kanskje litt mye.

Det er greit med en boks nå og da.

Men de var utsolgt på Pepsi, som jeg har begynt å kjøpe, for det er mye bedre enn den billige Tesco-colaen, som smaker litt gift, eller hva man skal kalle det.

Men men.

For Dr. Pepper og Pepsi, så koster det 1 pund, på Tesco.

Det er vel noe slags tilbud, som har vært i mange uker nå.

Så sånn er det.

Jeg tror egentlig at cola og Pepsi og Dr. Pepper og sånn, ikke er så usunt.

Jeg tror det hjelper for å få fart på magan.

At det renser opp litt i tarmsystemet osv.

Noe sånt.

For jeg husker på begynnelsen av 80-tallet.

Da søstra mi, og mora mi, og broren min Axel, bodde i Larvik.

Og jeg bodde hos faren min på Bergeråsen.

Da pleide jeg å dra med toget, og besøke dem, fra jeg var ni år da.

Farfaren min, Øivind, sørga for at jeg lærte meg togstasjonene utenat da.

Så da klarte jeg å komme meg av toget i Larvik.

Jeg kan være litt sløv noen ganger, så det har nok skjedd, seinere, at jeg har klart å blitt med toget en holdeplass for langt osv.

Men men.

Mer da.

Jo, og da var Axel bare to år, eller noe.

Det var kanskje i 1980, det her da.

Han hadde vel såvidt lært å gå da.

Og da stod det en åpnet flaske Coca Cola, i kjøleskapet til mora mi, i Jegersborg gate, i Larvik.

Og mora mi pleide aldri å kjøpe sånne ting.

Men den fikk jeg ikke lov å ta, fikk jeg høre.

For det var til Axel.

Axel var et år, tror jeg.

Så det kan ha vært i 1979 og det her, men mest sannsynelig i 1980.

Han hadde vært hos legen, og legen hadde sagt at han hadde forstoppelse, eller noe, sa mora mi og vel også Pia da.

Så da hadde legen sagt, at Axel måtte enten drikke blåbærsaft eller cola, for magen da.

Så Cola er nok bra for å få fart i fordøyelsen og rense opp i tarmsystemet, vil jeg tro.

Så at man våkner litt opp av cola, det er kanskje ikke bare pga. koffeinen, men også fordi den hjelper sånn at man får rensa litt opp i tarmsystemet.

Det er mulig.

Så om det er mye sukker og sånn, så får man jo energi av det da.

Så det var kanskje ikke bare dumt, at Coca-Cola ble solgt som en helsedrikk, da den først kom på markedet.

Jeg mener ihvertfall å huske å ha lest at det var sånn.

Så det er kanskje ikke umulig.

Det får man regne med.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter