Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. februar 2009

Det var noe juks/lureri med den Aero-sjokoladen fra Tesco, de skal ikke se sånn ut egentlig :( (In Norwegian)



PS.

De her sjokoladene er nesten som Stratos.

Men jeg vil si de her er bedre.

Men det er mulig at det er fordi jeg pleide å kjøpe dem, husker jeg, på ferga fra Dover Calais osv., første gangen jeg var på språkreise i England, i 1985, i Brighton, da faren min også hadde meldt meg på helgetur til Paris, av en eller annen grunn.

Så da var det kanskje 40-50 damer på bussen, og tre gutter.

Så da hang jeg sammen damer hele helga, i Paris.

Men jeg skjønte ikke hvordan det skjedde, jeg kjente ikke han gutten og de jentene, som jeg vanka sammen med.

Men det bare ble sånn, det var noen av jentene på turen som spurte om vi skulle henge sammen, vi fire, og da ble det sånn da.

Men det skjedde ikke noe mer, for min del ihvertfall.

Men jeg husker vi fire måtte gå gjennom Montemartre osv., var det vel, ganske aleine vel, om kvelden, mener jeg å huske, på vei til hotellet.

Eller om det var på vei opp dit.

Det var det nok, så gikk vi i gruppe tilbake kanskje.

På vei opp til den katedralen, på lørdagskvelden, den katedralen som man har utsikt til hele Paris fra.

Så de jentene klagde på at vi måtte gå alene, vi fire, gjennom byene alene en lørdagskveld da.

Så STS hadde ikke helt kontrollen.

Men men.

Jeg fikk kjøpt øl der og, i Paris, i en vin-butikk, husker jeg.

De hadde 100-200 slag vin kanskje, og et slag øl, eller noe.

Og jeg kjøpte da øl.

For de gikk det ann å åpne, og jeg likte bedre øl enn vin.

Enda ei hjelpe-lærerinne, fra Brighton, på STS-skolen i Brighton da, hun sa at jeg så ut som jeg var 12 år, så hun trodde ikke på det, at jeg hadde vært med noen svenske folk rundt i Brighton og drukket da.

Men i Paris så trava jeg litt rundt aleine, for det syntes jeg var artig.

Det må vel ha vært på lørdag formiddag det her, før vi dro til Eiffeltårnet.

Jeg fant en jernbanestasjon, som så ut som et museum omtrent, bygningen, utenfra, og alle var veldig pent kledd.

Så prøvde jeg å finne et sted de solgte fyrverkeri, men det fant jeg ikke, og nesten ingen parisere skjønte hva 'fireworks' betydde.

Og jeg måtte selvfølgelig tuppe en fransk mynt ned fra den øverste etasjen på Eiffeltårnet, som vi så en solskinnsdag i juli, tror jeg det var.

Så det var fint å se parkanleggene og alt mulig, den dagen, fra toppen av Eiffeltårnet.

Men jeg håper ingen fikk den mynten i hue.

Men men.

Jeg tror vi holdt til like ved Gar le Est, eller noe, kanskje.

Noe sånt.

Og vi var også innom Pompedue-senteret, eller hvordan det skrives, et moderne kunstsenter.

Og vi var på resturant og spiste da.

Hvor kelnerne klagde siden vi mest hadde sedler da, og de ikke hadde mynter.

Så jeg gikk ut i til en kiosk og veksla til mynter.

Kanskje det var at de ikke fikk driks.

Det er mulig.

Men men.

Mer da.

Greenpeace, hadde det vært mye om på Dagsrevyen.

Men de var ikke i Norge, på den tida.

Men da så jeg Greenpeace, i Paris.

Og det tror jeg var første gangen jeg så en organisasjon, som ikke var liksom sett på som bra, i nyhetene i Norge.

Så det var litt rart, å se Greenpeace-folk, med bannere osv.

For Greenpeace var liksom litt som Blitz, da, i 1985, hadde jeg inntrykk av, etter å hørt hvordan de prata om de på Dagsrevyen da.

Så sånn var det.

Men men.

Nok om det.

Jeg får skrive om noe andre greier her og.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter