Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. mars 2009

Bestefar Johannes var sosialist på grensen til å være kommunist, sa bestemor Ingeborgs brødre fra København, etter krigen sikkert. (In Norwegian)

Jeg søkte på det nettstedet jeg satt opp nå, på

http://johncons.angelfire.com/soek.html

Og da, så fant jeg det jeg leita etter, for jeg mente at jeg hadde prata med bestemor Ingeborg, om bestefar Johannes var kommunist, på telefon her fra Liverpool, ifjor.

Og nå fant jeg det med en gang, med det søket som var på det gamle www.johncons.com nettstedet da:

Men jeg huska, at fattern hadde sagt en gang, at bestefar Johannes var kommunist.

Så jeg spurte om det.

Og da sa bestemuttern, at brødrene hennes, fra Danmark, Anker og Louis, som er fra fin familie, dem og da.

Dem hadde sagt, at Johannes var sosialist, på grensen til å være kommunist da.


(Dette var fra en telefonsamtale med bestemor Ingeborg, fra i slutten av april, ifjor, så altså for et snaut år siden).

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008_04_26_archive.html

Altså, jeg mener.

De København-brødrene til bestemor Ingeborg.

Anker og Louis, tror jeg.

De var ganske snobbete altså.

Anker og Louis Heegaard, het vel de.

Jeg tror begge er døde.

Men men.

Så om de sier at bestefar Johannes var på grensen til å være kommunist, så kan det være at man må ta det med en liten klype salt, siden disse København-herrene, mine grandonkler vel.

De har vokst opp i et hjem i København, hvor en pike spilte piano, til måltidene, sa min mormor på telefon, ifjor, for noen måneder siden.

Og faren deres, han hadde noen agenturer, fra noen store tyske firma, sa bestemor.

Og de her hadde bodd minst et år i Tyrol.

For faren til bestemor, han ga opp et stort verksted han hadde i Fredriksverk, hvor de lagde gryter og også kanoner muligens og sånne ting.

For han kranglet med en svoger, og var ikke jovial, sa bestemor.

Så dro til Tyrol altså, i et års tid, så ble faren agent for to store tyske firma, sa bestemor, mener jeg å huske.

Så dro bestemor til Norge, på ferie da antagelig, etter krigen vel.

Moren var vel født på slutten av 40-tallet vel.

Jeg husker ikke helt sikkert.

Men men.

1947 kanskje.

Jeg burde ha huska det.

Men men.

Skal vi se.

Så det var litt rart, dette med Tyrol, synes jeg.

Men disse som man vel må kalle litt snobbete København-herrene, de kanskje syntes alt som var sosialdemokratisk var kommunistisk, for alt hva jeg vet.

Eller, det skal jeg vel ikke si noe om.

Jeg får bare si at bestemors brødre sa at bestefar Johannes var sosialistisk, på grensen til kommunistisk, ja vel.

Men alikevel sosialistisk.

Så at Gerhardsen & Co., sa at han var kommunist, som han amerikanske private etterforskeren i London, skrev i en e-post tidligere i dag (eller i går strengt tatt, siden det nå er etter midnatt).

Det stiller jeg meg litt undrende til.

Hvis to overklasse-herrer fra København, ikke sier han er kommunist.

Også skal Gerhardsen og Stoltenberg si at han er kommunist.

Det synes jeg høres rart ut.

Og jeg synes heller ikke bestefar virka som kommunist, utifra hvordan han oppførte seg osv.

Så jeg tar herrene Gerhardsen og Stoltenberg med en liten klype salt her.

Så får man se om det er mulig å finne ut noe mer etterhvert.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter