Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. april 2009

Diskriminering pga. hellig gral? (In Norwegian)

Nå har jeg ikke akkurat livet mitt vært noe A4-liv da, som de som har lest på bloggen sikkert har fått med seg.

Jeg skrev jo på bloggen igår, om at Norge ble kalt gralslandet, at jeg har lest det på Nyhetsspeilet, eller noe slikt.

Og, da jeg flytta til onkelen min, Martin, og dama hans, på en gård i Kvelde, i Larvik, i 2005, da ga de meg en bok, som de ville jeg skulle lese, som het 'Hellig blod, hellig gral'.

Så sånn var det.

Og den adelsfamilien, i Danmark, som min mormor, Ingeborg, er fra, blant annet, den heter Gjedde, (som bl.a. også i Tybring-Gjedde firmaet da, etter en som het Ove Gjedde, som koloniserte Trankebar, for danskekongen, i middelalderen, som var fra Skåne, og som var lensmann, altså en slags fylkesmann kanskje, i mange norske distrikter, som Kongsberg-traktene og Brunlandnes og i Østfold og tror jeg).

Han fikk visst mange barn i Norge da, mener jeg å ha lest.

Men, innen ekteskap, så fikk han en familie, som flytta til Danmark, for svenskene vant Skåne, i den nordiske krig, eller noe.

Og fra den linjen er bestemor Ingeborg da, hvis jeg har forstått det riktig.

Og jeg fikk et sånn sølvkrus, av henne, på min 34(!)-års dag.

Et flott sølvkrus, fra 1700-tallet, ølkrus, som har stått på Gjedde-familiens slott, Højris, i Danmark.

Med en løve med krone, på lokket, og en dansk mynt fra begynnelsen av 1700-tallet vel på.

Så sånn var det.

(Bestemor bare stappa kruset i bagen min, som var full av noe klær, eller noe, og noen folk, to utenlandske gutter, gikk rett på bagen min, så det sa klang i sølvkruset, så da jeg kom hjem, så skulle jeg rette ut en liten tagg, på kongekrona, til løven, så bare brakk den taggen av.

Ops).

Så det sølvkruset var uskadet etter 300 år, i flere generasjoner i Gjedde-familien.

Også får jeg det, og ødelegger det første dagen.

Typisk meg.

Mer da.

Jo, det stod jo på nyhetsspeilet, eller noe, at Jesus sin stamme, var den siste av 'the lost tribes of Israel', eller noe, som dro nordover.

Så om det kan ha vært den Gjedde-adelsfamilien i Sverige da.

Som først visst var ved Stockholm, men så delte de seg, og dro til Skåne og.

Og i Norge, så fikk jo Ove Gjedde, mange barn, tror jeg, blant annet den slekta som Tybring-Gjedde, hadde halve navnet fra.

(Før det ble 'Binders', eller hva det heter nå).

Men men.

Mer da.

Jo, for Gjedde er kanskje et rart navn, på en adelsslekt.

Jesus sitt symbol, var jo fisken.

Kan det ha vært noe link her?

Også er det noe rare regler, for hvem som er i denne familien og sånn, og jeg er jo eldste barnet til mora mi da, som var det eldste barnet til Ingeborg. (Mora mi døde på slutten av 90-tallet, litt over 50 år gammel vel, av kreft).

Kan det ha vært noe sånt?

Også blir jeg diskriminert og tulla med av myndighetene pga. hellig gral?

Det er for dumt alts.

Norge er jo ment å være sekulært, så sånne religiøse ting, er ikke ment å spille noen rolle.

Dette her var bare noe rart jeg tenkte på nå, som jeg var i halvsøvne.

Men faren min har sagt det, at det er et eller annet som foregår.

Og mora mi hang en gang opp en plakat av svenskekongen, over senga mi, da jeg var 5-6 år gammel, i Mellomhagen, så noe er det kanskje.

For da syntes stefaren min Arne Thormod Thomassen, at mora mi var skrullete da.

Så sånn var det.

Det er sikkert bare noe tull jeg innbiller meg, det her.

Men det er så mye rart som har foregått, gjennom åra, så sånn er det.

Jeg sa det en gang, til broren min, at jeg måtte begynne å skjerpe meg litt, da jeg var 33, eller noe.

For da sa jeg, at Jesus han hadde jo fått gjort så mye, før han ble så gammel, og se hvor lite jeg hadde fått gjort.

Så sånn var det.

Og da fikk broren min nesten sjokk, og spurte 'hva sa du' osv.

Så det kan være at det er noe grals-greier, som er kjent i underverdenen da.

Og at det er derfor ingen i underverdenen kan la meg være ifred, og slutte å tulle med meg, pga. noe gralsgreier, eller noe da.

Det er mulig.

Så sånn er kanskje det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og fetteren min Ove, som jeg også tror er noe 'mafian', han lånte meg, på 90-tallet, noen Preacher-tegneserier, hvor den hellige gral, en dum gutt, var med osv.

Det var ikke så vanlig at han lånte meg ting, men de seriene virka det som at han ville låne meg.

Jeg lånte noe musikk, og da var det såvidt han ville låne meg noen CD-er vel, med de som har 'Sour times' osv., på 90-tallet.

Hva heter de da.

Jeg må søke på Google.

Portishead var det ja.

Her er den videoen:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter