Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 17. april 2009

Norge A/S. (In Norwegian)

Nå skriver jeg jo om alt mulig på bloggen, så da tenkte jeg at jeg skulle skrive om Aker-saken også.

Staten har jo kjøpt aksjer av Røkke, og nå for tiden, så driver Statsministeren & Co., og bruker tiden sin, på hva som foregår i aksjeselskapet Aker.

Så de driver å skal styre Aker nærmest.

Men hva med Norge?

Hva er viktigst å bruke tid på å styre, Norge eller Aker, for regjeringen?

Nei, det sier seg selv, håper jeg.

Norge er jo som et firma, kan man vel nesten si, med over 4.5 millioner ansatte/insatte. (Stryk det som ikke passer).

Hva er viktigst 4.5 millioner folk i Norge, eller de 10.000 som jobber i Aker?

Regjeringen skjønner tydeligvis ikke dette, at de ikke egentlig skal drive å styre bedrifter, i arbeidstiden, da skal de lede Norge, men de synes ikke dette er viktig nok, så de må lede og styre litt i Aker og.

Så, jeg vil si at han Thormod Hermansen, eller hva han heter, den pensjonerte Telenor-sjefen.

At han hadde rett, da han sa, her om dagen, at staten burde hatt et eget organ, for å drive med ledelse av industribedriftene, som staten kjøper opp aksjer i.

Nå ringer jo dette med at staten kjøper aksjer, det ringer jo noen bjeller.

Hva minner dette litt om?

Det minner litt om oljefondet, synes jeg.

Så regjeringen har laget et eget oljefond, nummer 2, som de har brukt til å kjøpe aksjer av Røkke.

Hva med å ha dette samlet, i hva skal vi kalle det.

Hm.

Oljefondet(?)

Ja, det var et godt navn, synes jeg, kanskje jeg får betalt for å funnet på det.

Vi får se.

Kanskje de heller kunne hatt oljefondet innland og oljefondet utland da.

Istedet for sånn som det er i dag, at vi har oljefondet utland, og oljefondet innland/regjeringen.

For da kunne regjeringen brukt tiden på å lede landet, mener jeg.

Men sånn er det.

Noen skal drive å ordne med alt mulig selv, og detaljstyre, så blir alt bare surr, det er velkjent fra organisasjonsteori, at dette er en vanlig feil, må man vel kalle det.

Så Norge A/S blir detaljstyrt av regjeringen, vil jeg si.

Så sånn er det.

En annen ting, som var litt rar, synes jeg.

Det var, at da staten gikk inn i Aker, så fulgte New World Order med på kjøpet, vil jeg si.

Svenske Wallenberg, kjøpte 10 prosent og staten kjøpte 90%.

Så her er det klart, vil jeg driste meg til å si ihvertfall, at Staten (Stoltenberg & Co) og svenske Wallenberg, her begge representerer New World Order.

Dette er nok ihvertfall noe som kan ha blitt tenkt ut hos Bilderberger & Co., når man tenker på at både Stoltenberg og Wallenberg er Bilderbergere.

Det mener jeg at det skal finnes linker til, hos Wikipedia.

Så et varsko på grunn av dette.

Røkke vet jeg ikke helt hvor jeg skal plassere, så jeg tror jeg hopper over han nå.

Men litt rart er det kanskje, at man blir milliardær, fra scratch, men jeg skal ikke si noe mer, for jeg tror ikke Røkke er Bilderberger-typen heller, så om eller hva det er med han, det skal jeg ikke prøve å uttale meg om, for det skal jeg ikke påstå at jeg skjønner.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her står det om at Stoltenberg er Bilderberger:

http://no.wikipedia.org/wiki/Bilderberg-gruppen (Link til norsk Wikipedia)

PS 2.

Her står det om at Wallenberg er Bilderberger:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bilderberggruppen (Link til svensk Wikipedia)

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter