Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 13. april 2009

Solveig, telegrafisten på Scandinavian Star, med i en russisk mafia? (In Norwegian)

Jeg skrev jo om på bloggen, i går eller forgårs, at faren min, han var sammen Haldis, fra 1980, var det vel.

Og at det var sånn, at da jeg og Christell og Pia, og faren min, og Haldis.

Da vi var i Danmark, i bryllupet til Viggo, storebroren til Christell.

Da kom Christell inn på rommet, til meg og Pia og Christell, på hotellet i Køge, og sa at Arne sleiker tissen til mamma. (På deres rom da, faren min og Haldis hadde sitt eget rom.

Og jeg gikk ut i gangen, og jeg så at det Christell sa var sant, for de hadde døra oppe.

Christell hadde nok gått inn på rommet deres, også hadde hu sett det jeg så, at Haldis lå på senga, og faren min stod på knea og betjente Haldis da, hvis jeg husker det riktig.

Og da hadde sikkert Christell fått litt sjokk, også gikk hu inn til meg og Pia, og sa fra da.

Så glemte nok Christell å lukke døra, etter seg, siden hu fikk litt sjokk.

Så gikk jeg ut i gangen da, så kunne jeg se det, at faren min fortsatt holdt på, og at Haldis lå på senga der.

Så de brydde seg ikke om at døra stod åpen.

Så sånn var det).

Dette var vel i 1985, eller noe, kanskje.

Så det var altså det året jeg fylte 15, og det året Pia fylte 14, og Christell fylte 13 da.

Noe sånt.

Så at Haldis er den som har buksene, i forholdet mellom faren min og Haldis.

Noe sånt.

Jeg skrev jo også om det, om at jeg huska at faren min måtte dra inn til Solveig, telegrafisten på Scandinavian Star, på overnattingsbesøk, på 80-tallet, uten Haldis.

Så det kunne nok virke som at faren min måtte betjene Solveig også.

Og Solveig var telegrafisten som var på vakt, da Scandinavian Star brant.

Og det var sånn hemmelighetskremmeri der, da faren til Christell, Hr. Humblen da, var på besøk, fra Ålesund.

Kun Haldis fikk lov å gå inn til Solveig, da Hr. Humblen var på besøk, faren min måtte sitte i bilen.

Faren min gikk inn likevel, og da begynte Haldis å grine, i bilen, da hun kom ut.

Så det var noe med Hr. Humblen, fra Ålesund.

Da Christell var hos Hr. Humblen, i Ålesund, på 80-tallet, så kom hun tilbake til Bergeråsen da.

Og da sa Christell, at hun hadde sitti på en fin restaurant, i Ålesund, med utsikt til hele byen.

Så hadde hun og noen gutter sett hvem som turte å ta mat på gaffelen, og splæshe på vinduet.

Og det var det bare Christell som hadde turt, visstnok.

Så Christell er tøff som en gutt, må man nok si.

Så sånn er det.

Så om det var noe med faren hennes, Hr. Humblen, som nå er død, som gjorde Christell tøff, det er mulig.

Men, søstra mi dro meg opp til bryllupet til Jan, storebroren til Christell, og Hege, fra Drammen, sommeren år 2000 vel.

Og da måtte Solveig, telegrafisten på Scandinavian Star, sitte på med i bilen min, på vei tilbake til Oslo.

Jeg sa det var greit, for jeg kunne vel ikke nekte å la ei gammel kone sitte på, når jeg skulle samme veien selv.

Men, da vi kom til Holmen, og Solveig gikk av.

Så ville Solveig, at jeg skulle dukke opp hos henne, på Holmen, og klippe plenen hennes.

Men jeg var travel butikksjef, så jeg hadde ikke tid til det.

Jeg sa, at kanksje Daniell, sønnen til Pia, har tid til det, når han blir eldre.

For jeg viste ikke hva jeg skulle si, for Solveig var litt uhøflig.

Jeg har jo aldri hatt noe særlig med Solveig å gjøre.

Men Christell, Solveig var jo som bestemora til Christell omtrent, fikk jeg inntrykk av.

Unntatt at Christell klagde på Solveig en gang, at hun hadde gammel tannpasta på badet.

Men ellers, så var ofte Christell inne på besøk hos Solveig, i Holmen, nedafor Holmenkollen i Oslo, like ved en bensinstasjon, i Holmenkollveien der, heter det vel.

Når Christell var jentunge.

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, så mannen til Christell, Mathias, som er anleggsgartner, han burde fått ordna med å klippe plenen til Solveig.

Og ikke jeg, som var travel Rimi butikksjef.

Nei, ærlig talt.

Solveig, det var noen i familien til Haldis det.

Jeg, jeg var jo fiende og uvenn med Haldis, fra faren min ble sammen med henne.

Jeg syntes det var som om Haldis stjal faren min fra meg.

For jeg måtte bo alene i faren mins leilighet, mens faren min bodde nede hos Haldis.

Så en ni år gammel gutt, meg selv, måtte bo alene, pga. noe med Haldis da.

Så jeg og Haldis vi var fiender, må man vel si, på 80-tallet.

Og etter 80-tallet, så har jeg nesten aldri sett Haldis.

Etter at jeg flytta til Oslo.

Så sånn var det.

Men så ble jeg satt i en felle, i Rimi, noen måneder etter det, at jeg fortalte Solveig, at jeg ikke ville klippe plenen hennes.

(Solveig var uhøflig, vil jeg si.

Hun var ikke fornøyd med å sitte på gratis tilbake til Oslo, fra bryllupet på Geilo.

Neida, hun ville jeg skulle klippe plenen også.

Så det er ei jævla uhøflig møkkakjærring, Solveig fra Holmen, vil jeg si.

Så sånn er det).

Men så ble jeg satt i en felle, av PØF & Co, i Rimi, noen måneder seinere.

Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

Jeg skal finne en link:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/rimi-anno-2002-jeg-fikk-aldri-noe-bonus.html

Så om PØF og dem, i Rimi, også er i noe russisk 'mafian', lurer jeg på nå.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter