Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. juni 2009

Hva onkelen min, Runar Mogan Olsen, som er tannlege i Ås, hadde som kallenavn, under oppveksten. (In Norwegian)

Han ble kalt 'Pruppen'.

Og det betydde visst 'prompen', forklarte han og familien hans en gang, mens dem spiste middag, hos bestemor Ågot.

Så spurte jeg hvorfor han ble kalt det.

Det var vel fordi han slapp en 'prupp' en gang da, svarte Runar.

Men det syntes jeg var litt rart, når jeg tilfeldigvis kom på det.

Fordi jeg slapp sikkert en promp en gang, jeg og.

Men jeg ble ikke kalt 'prompen' jeg, fordet.

Ikke som jeg hørte om selv ihvertfall.

Så jeg kom tilfeldigvis på det her nå, og da lurte jeg på, om det kunne ha ligget noe mer bak det navnet.

Siden, jeg mener, at andre folk, de kan jo slippe en promp nå og da, uten at de kalt prompen.

Så det lurte jeg på, om han var mer som en promp, når det gjaldt hvordan han oppførte seg og.

At det var et eller annet med han, og at det var derfor at hans jevnaldrende kalte han for 'Pruppen'.

Det lurer jeg på ihvertfall, hvordan det egentlig hang sammen, tenkte jeg tilfeldigvis på nå.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter