Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 21. juni 2009

Jobbsøking i England: Review-meeting med Mrs. Henderson, i forrige uke. (In Norweigan)

Jeg bare kom på noe fra det møte.

Og det er at jeg kikker jo på stillingsannonser, og jeg vet at the Jobcenter tilbyr kurs, hvis man har vært arbeidsledig, i mer enn 6 måneder, som jeg har vært nå.

Også foreslo jeg for Mrs. Hendersen da, at jeg kunne begynne som selvstendig næringsdrivende, innen web-design (og også eventuelt PHP, som er en slags type webdesign da, tror jeg, som det er mye ledige jobber innen).

Men det hadde de ikke kurs i da, hos the JobCenter, sa Mrs. Henderson.

Da måtte jeg på universitet, eller lignende.

Så de sier at alt er så praktisk og pragmatisk, i England.

Men det jobcenter-greiene, er nok ikke alltid like på høyden.

Hvordan kurs er det de tilbyr da liksom, hvis de ikke tilbyr webdesign-kurs?

Hm.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

En annen ting jeg synes er rart, er at selv om jeg klagde på Mrs. Henderson, etter møtet for en måned siden.

Ettersom hun truet meg, med at hun skulle vise meg, hva hun gjorde med menn som ikke gjorde hva hun sa.

Dette sendte jeg en e-post om, til the Jobcenter.

Men alikevel, så blir jeg satt til å prate med den samme Mrs. Hendersen, i et møte, en måned senere, og jeg har ikke hørt noe konkret tilbake fra the Jobcenter, som svar på klagen jeg sendte.

Så hele samfunnet er i oppløsning, virker det som.

Er det fordi det er så mye kvinner i styre og stell, i våre dager, og at de bare tuller og tøyser og trenerer og er korrupte?

Man kan lure ihvertfall, mener jeg, hva all denne dritten i samfunnet, nå for tida, skyldes.

Ingen er ordentlige og rettskafne lenger, virker det som, så samfunnet har skeia helt ut, og tatt helt av, virker det litt som for meg.

Så sånn er det.

PS 2.

En annen ting, var at Mrs. Henderson, hun grein nesten på møte.

Hun hadde tårer i øynene, på starten av møte.

(Og det var ikke bare litt tårer heller, øynene var helt fulle av tårer.

Var det vel.

Ihvertfall så det sånn ut for meg.

Ihvertfall så skjønte jeg at Mrs. Henderson var i en tilstand, og jeg prøvde å dempe meg litt i møte, og roe henne litt ned da, ganske automatisk.

Men jeg burde kanskje ha prata med sjefen hennes, for de burde egentlig ha sendt henne hjem for dagen, mener jeg.

Det er ikke riktig at folk som er i tårer og i en tilstand, skal være på jobben, og i viktige møter osv., mener jeg.

For folk bør være i balanse, når viktige avgjørelser skal taes, mener jeg er en fordel.

Og Mrs. Henderson var ikke i balanse, på møtet, sånn som jeg kunne bedømme det, så jeg dempa meg litt møtet, ganske automatisk.

Hvis hun er sånn neste gang, så skal jeg be om å få prate med sjefen hennes, om hva det er som foregår der.

Noe sånt.

Vi får se).

Så det er et eller annet som foregår på det jobcenter-et også.

Så her er det mye rart og muffens i samfunnet, vil jeg si.

Jeg vet ikke helt om jeg stoler på det Mrs. Henderson sa, om at de ikke har kurs i webdesign, osv.

For jeg leste i en brosjyre, mens vi satt i møtet der, at de faktisk tilbyr en del kurs, til folk som har vært arbeidsledige, i mer enn 6 måneder, sånn som meg.

Men Mrs. Henderson, ville ikke diskutere dette med kurs, i noe særlig detalj, virka det som.

Det virka som at hun ønska å unngå temaet, enda dette var noe jeg var interssert i, og jeg var jo også med på møtet.

Så det var rart, syntes jeg.

Jeg forklarte henne, at jeg har en grad i data, (for det har jeg i praksis), og at jeg har jobbet, i ti år, som leder, i en butikk-kjede, (Rimi), som er noe lignende av Tesco i England.

Så jeg sier at jeg kunne ha jobbet som IT Manager.

IT-leder.

Men alikevel så finner hun bare en sånn jobb som Team-leader på Boots, med ganske luselønn til meg.

Enda jeg forklarer, at jeg nok burde sikte mot en toppjobb, med den utdannelsen og den ledererfaringen jeg har.

Så sånn er det.

Men jeg fikk møte angående hjelp til å søke jobber.

For det er jo verdifullt, synes jeg, å bli flinkere til å søke jobber.

Det er jo et fagfelt i seg selv.

Jeg forklarte at jeg hadde jobbet i Rimi i 12 år, og der bare trengte å prate med distriktsjefen, så fikk jeg en ny jobb.

Og at jeg derfor ikke var helt på hugget, når det gjaldt å søke jobber.

Men, hun likte nok ikke det, Mrs. Henderson.

Hun er nok noe 'mob', vil jeg si.

Hun forstår nok ikke det, at å søke jobber, er et eget fagfelt.

For hun skulle ha det til at jeg oppførte meg homo da, mistenker jeg nå.

For hun gjorde et poeng av, at adressen til det stedet jeg skulle i møte om jobbsøking, det var 'North John St', altså et guttenavn.

Så da mente hun at jeg oppførte meg homo da, tydeligvis.

Så med sånne kjærringer som Mrs. Henderson, i samfunnet, så blir det bare dritt, mener jeg.

Når jeg klager på hu kjærringa, for en måned siden.

Og så dro jeg dit, på nytt møte, på torsdag.

Og da blir jeg igjen satt til å prata med hu samme dama, som dreiv å trua meg, med noe sånn feminist-aktige trusler, i det forrige møte, som jeg da klagde på.

Nei, samfunnet henger omtrent ikke sammen lenger, virker det som for meg.

Det er bare tull og tøys og manipulering og det hele, virker det som.

Det er akkurat som at hun Mrs. Henderson vil at jeg skal finne en type underbetalt 'slavejobb', langt unna.

At hun ikke ønsker å gi meg noe hjelp, men prøver å få meg ned i dritten.

Så det er sånn det virker for meg ihvertfall, når det eneste hun klarer å finne, av ledige jobber, på datasystemet deres, for en med mine kvalifikasjoner, er en lavtlønnet jobb på Boots, nei da er det som at hun ikke ønsker å hjelpe meg, men har andre motiver(?)

Hva nå dette kan være.

Men enkeltpersoner blir nok tullet rundt med av sånne folk som Mrs. Henderson, vil jeg tippe.

For, det er en ting, at jeg kan jobbe i butikk.

Men jeg fortalte henne, at jeg også søker HR, ledelse, data, og kontor-jobber, var det vel.

Det var ihvertfall fem felt jeg fortalte henne, at jeg søkte innen, tilsammen.

Men alle jobbene hun finner til meg, det er butikkjobber, som er lavt betalte.

Hva er opplegget liksom, lurer jeg da.

Jeg husker også at jeg ble tulla med, på arbeidsformidlingen, på Stovner, etter militæret.

Av en 'breial' og ovenpå kar der, som registrerte meg som 'ADB'-kyndig, og ikke EDB-kyndig.

Så disse folka i offentlig forvaltning, de tror jeg man må ta med en klype salt.

For meg, så viser ikke disse folka noen reell vilje til å hjelpe enkeltpersoner, men det virker som at de prøver å dytte de inn i stillinger, etter andre motiver, enn hva som er til personens beste.

Så her lukter det 'mafian' og Illuminati og det som er, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter