Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 7. juli 2009

Hadde bestemor Ingeborg også franske aner? (In Norwegian)

På johncons-blogg, så hører vi hele tiden, om at bestemor Ingeborg, var fra den berømte Gjedde-familien, og Nyholm-familien osv., fra Danmark, hvorav Gjedde var en gammel nordisk adelsslekt, som var mye finere, sa bestemor Ingeborg, enn disse tyske Løvenskiold osv., som kom nordover senere, sa bestemor Ingeborg, på telefon ifjor.

Så sånn var det.

Men, det er også et faktum, at bestemor Ingeborg, hadde en bror, ved navn Louis.

Og det høres veldig fransk ut, synes jeg.

Så, hm, hadde bestemor Ingeborg måske en fransk mor, (eller kanskje farmor), hadde jeg nær sagt.

Mysteriet fortsetter.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Min mor hadde også en slags tante, tror jeg, som ble kalt Meme.

(Med noen sånne apposstroffer, over e-ene da).

Hvis ikke det var bestemor Ingeborgs tante da.

Hm.

Noe sånt.

PS 2.

Og noe rart som skjedde i Ribsskog-familien, sommeren 1980, må det vel ha vært.

Det var at min mor, Karen Ribsskog, og min tidligere stefar Arne Thomassen.

De kjørte ned, med min søster, Pia Ribsskog, og bror, Axel Thomassen, for å døpe Axel i Danmark.

Så Axel, han er dansk-døpt.

Og jeg hadde flyttet til faren min, ca. 10 mil lengre nord i Vestfold, på Berger, høsten før dette.

Så jeg var på ferie i Jugoslavia, sammen med Olsen-familien, da Axel ble døpt i Danmark.

Så jeg var ikke engang invitert, i min brors dåp.

Men da kan kanskje Pia, som da var 8-9 år vel, ha blitt smittet av noe Illuminati, eller lignende, f.eks. fra 'tante Meme' da, i Danmark.

Hvem vet.

Men man kan vel lure ihvertfall.

PS 3.

Og jeg selv, er jeg også døpt i Danmark?

Nei, jeg er døpt i Svelvik kirke, hvis jeg ikke tar helt feil.

Altså i den samme kirken, som kronprinsparet, (eller 'de tyskerne' som kanskje bestemor Ingeborg ville ha kalt dem, siden Oldenburg-dynastiet originalt er fra Tyskland, og ikke fra Norden, som Gjedde adels-familien, som bestemor Ingeborg var fra, sammen med Nyholm-familien, på morssiden.), hadde generaltprøve på kronprinsbryllupet, i år 2000, eller når det kan ha vært.

Så etter det, så er vel den kirken kanskje litt nedverdiget, med tanke på alle 'spilloppene', som Mette-Marit visstnok har vært med på.

Hvem vet.

Men jeg ble ihvertfall døpt der før de ble prøve-gift der da.

Og min farfar og også min farmor, de hadde begge begravelser, i Svelvik kirke.

Men jeg tror det var før, at det prøve kronprins-bryllupet ble holdt der.

Hvis jeg ikke tar mye feil.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter