Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. juli 2009

Jeg skriver om månelandingen, på Dagbladets kommentarsystem. (In Norwegian)

Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:
RE: Ost?
Jeg får svare meg selv her, tenker jeg, for det var en del rare svar, selv om jeg ikke skal nevne navn.

Men det jeg har litt vanskelig for å tro på, det er det, at det er en ting, at de har en rakett, som kjører rundt jorda.

Men at de skal klare å skyte ut en sånn landingsenhet, fra raketten, og så treffe akkurat et punkt på månen.

Når de ikke klarte å treffe planeten Mars.

Britene klarte ikke å treffe riktig på planeten Mars, eller om det var EU.

Så sonden deres, som skulle krabbe rundt på Mars, gikk istykker.

Men i 1969, så skulle altså ha klart dette, med to mennesker ombord, på månen.

Tja.

Og ikke nok med det.

Neida.

De kunne også skyte seg opp fra månen.

Og ikke nok med det.

Neida.

De kunne også treffe raketten helt nøyaktig.

Tja.

Jeg vet ikke helt jeg altså.

Det høres nesten for utrolig ut, til å være sant.

Men det er klart, at hvis Nasa sier at det er sånn, så stemmer vel det.

Selv om de har 'driti seg ut', mange ganger, både for og etter dette, og at mange romferger har eksplodert.

Jeg så på BBC, her for noen uker siden, siden jeg bor i England, og der var det en dame, en skuespillerinne, mener jeg, og hun sa at hun gikk rundt på Cape Canavaral, i Houston da, og hørte på alt som skjedde, under månelandingen, for hun var der med noen foreldre, eller noe, og det var ingen sikkerhet der, så hun kunne gå hvor hun ville.

Det hørtes litt useriøst ut.

Men men.

En annen ting, de sier at månen skal være utgangspunktet, for å reise til Mars.

Men hvorfor reise først til månen, og så til Mars?

Jorda og månen, er jo ganske nærme hverandre, i forhold til hvor langt bort, begge himmellegemene er, fra planeten Mars.

Så ville ikke det enkleste være å dra rett til Mars, de har jo allerede tatt prøver fra månen, som flere har påpekt.

Så det er mye man kan lure på sikkert.

Men jeg mener at onkel Håkon, eller om det var faren min, sa at månen er en gul ost.

Og det er vel ingen som tror at noen av de lyver, er det vel?

Hvorfor ville de si noe sånt, på 70-tallet, som at månen er en gul ost, det er jo egentlig ikke morsomt.

Hvem vet, visste de mer enn de ville ut med?

Hvem vet, forhåpentligvis vet noen.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


http://www.dagbladet.no/2009/07/19/nyheter/manen/romferd/manelanding/7265005/#comments_container

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter