Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 15. august 2009

Her er mer fra West Kirby. Dette er et basseng, for å seile i, pga. problemene med tidevannet. Elven heter Dee. På andre siden av elven ligger Wales



PS.

Her er West Kirby da, og den øya som jeg nesten gikk til, som heter Hilbre Island:

west kirby øy

http://en.wikipedia.org/wiki/Wirral_Peninsula

Jeg kunne nok ha gått helt ut til øya, men jeg så at det var en del hus der, og det hadde jeg ikke regna med.

Og da jeg så at det var hus der osv., da ble jeg litt usikker på om det var riktig øy, likevel, siden man mister litt av perspektivet da, når man driver å går uti elva der, så jeg bestemte meg for å gå tilbake.

For det blir ganske fort mørkt, i England, om sommeren, iforhold til i Norge.

Og hvis man går litt feil, på elvebunnen der, så kan man havne i noe gjørme og sånn.

Og det er et par kilometer vel, å gå, for å komme tilbake til West Kirby, og man må passe på, å ikke være borte for lenge, for tidevannet, det er på det høyeste, to ganger i døgnet.

Og det var klokken 16 og igjen klokken 4 ca., leste jeg.

Og da burde man ikke gå ute i elva, mindre enn fire timer, før eller etter det tidpunkter, når tidevannet er på det høyeste.

Så jeg måtte være tilbake, til klokken 24 da., ca.

Men, det blir jo mørkt lenge før det.

Og jeg er jo fra Norge, og ikke vant med tidevann, osv., så jeg hadde kanskje gått feil, hvis det ble for mørkt, og havna i irskesjøen, eller noe.

Hva vet jeg.

Så da gadd jeg ikke å gå helt ut til den øya, for da måtte jeg nesten ha vært der en stund og, og sett hva som var å se på den øya.

Og da kunne det fort blitt litt sent å dra tilbake igjen, til West Kirby, på grunn av tidevannet, og kanskje også pga. lyset, for man skal jo helst se hvor man går og, så man ikke går og vasser i gjørme, i mange hundre meter, for da kanskje man ikke rekker tilbake, før tidevannet kommer.

Og jeg vet ikke hvordan det er å løpe om kapp med tidevannet, eller å svømme i det.

Så jeg var litt forsiktig da, siden jeg var fra Norge, og ikke kjente tidevannet så bra, og snudde.

Fra der jeg gikk, da jeg var nærmest øya, så kunne også et sted, på the Wirral, som het noe vikingaktig noe, (Hoylake), se ut som en øy.

Og den mellomste øya, den var så lav, så det var nesten som at det ikke var noen øy.

Så da begynte jeg å lure, om den største øya, var den mellomste, og at det stedet på land, var den største øya.

For jeg hadde så dårlig oversikt, midt ute i elva.

Så da bestemte jeg meg for å snu, når jeg begynte å tenke sånn, og jeg ikke var helt sikker på hvor jeg var.

Så sånn var det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg sjekka på Wikipedia nå, og Hoylake, det var visst ikke noe vikingenavn det.

Men et sted som lå litt lenger inn i landet, fra West Kirby.

Det vil vel da si, litt lenger østover.

Et par kilometer lengre øst kanskje.

Det stedet het noe med Thorsteins tun.

Altså, i gamle dager.

Skal jeg se hva det stedet heter igjen nå.

Thurstaston, het visst det stedet.

Det er like ved West Kirby, og betyr Thorsteins tun, da.

Og i en kirke, St. Bridgets, tror jeg, som jeg tok bilde av, i West Kirby, så er det visst en slags runesten eller 'tombstone', inne i kirken, fra vikingetiden, fra norske vikinger, som slo seg ned på the Wirral da.

Og de hadde også et ting, som på Island og på Færøyene osv.

Et slags allting, eller hva det het igjen.

Så det betyr vel at the Wirral må ha vært som et vikingeland, bebodd av norske vikinger, vil jeg si.

Jeg leste at de første norske vikingene, kom fra Dublin, hvor de måtte dra fra, for irene ble for sterke og kasta ut de norske vikingene, som styrte mye av Irland, en periode.

Men etter det, så kom det visst også vikinger over fra Norge, og som bosatte seg på the Wirral, da.

Så det var kanskje sånn en periode, at vikingene dro først til Irland, men så mista de norske vikingene kontrollen der, og da dro heller de nye vikingene til f.eks. the Wirral da, istedet for til Irland.

Noe sånt.

Jeg skal se om jeg finner linker til det med den byen/stedet Thurstaston, og det med det vikingetinget.

Vi får se.

PS 3.

Her er mer om Thurstaston:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thurstaston

PS 4.

Her er mer om det vikingetinget, på the Wirral.

Thingwall, het visst det stedet.

Og det har jeg lest, at det skal visst ha vært det første parlamentet, i England, hvis jeg ikke tar helt feil.

Her er mer om det stedet, på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thingwall

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter