Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 26. august 2009

Jeg sendte en ny e-post til Landsarkivet for Sønderjylland




Google Mail - Lokalhistorisk konsulent










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Lokalhistorisk konsulent











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Aug 26, 2009 at 2:48 PM




To:
Morten Andersen <moa@laa.sa.dk>






Ok,

mange takk for svar!

Det var også en annen ting, som jeg synes var rart.

Hvorfor het det Åbenrå, fra 1948 til 1984, ifølge Wikipedia, og nå heter det Aabenraa.


Er det finere med to a-er enn å da?

Beklager hvis jeg spør mange spørsmål, men jeg skriver en blogg, og da tenkte jeg at jeg kunne skrive om det der.

Mvh.


Erik Ribsskog


2009/8/26 Morten Andersen <moa@laa.sa.dk>


Kære Erik


Hobro og Mors hører til Landsarkivet for Nørrejylland i
Viborg.


Mvh.
Morten Andersen
Arkivar/Forsker

Landsarkivet for Sønderjylland

Haderslevvej 45 6200
Aabenraa

Tlf.
65480307







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 26. august 2009 15:39
Til: Morten
Andersen
Emne: Re: Lokalhistorisk konsulent


Hei,


mange takk for svar!



Men hvem kan man kontakte nå, hvis man ønsker hjelp til å finne ut mer om
denne Anders Christensen Gjedde?



(Altså hvem er det nå som fyller den funksjon, som den lokalhistoriske
konsulent pleide å ha, jeg går ut fra at en slik stilling ikke lengre finnes i
DK).


Hører Hobro og Mors til under Landsarkivet for Sønderjylland, eller
hører de til et annet landsarkiv?



På forhånd takk for svar!



Mvh.


Erik Ribsskog




2009/8/26 Morten Andersen <moa@laa.sa.dk>




Kære Erik


Angående din forespørgsel om lokalhistorisk
konsulent Viggo Petersen. Viggo Petersen var for mange år siden arkivar ved
Landsarkivet for Sønderjylland og blev siden tilknyttet lokalhistorisk museum
i Aalborg.


Dine øvrige spørgsmål har vi ikke mulighed for at
svare på herfra.


Mvh.
Morten Andersen
Arkivar/Forsker
Landsarkivet for
Sønderjylland

Haderslevvej 45 6200
Aabenraa

Tlf. 65480307











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter