Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 29. november 2009

Jehovas Vitner er visst verst til å forfølge i Norge. 30% av leserne har blitt forfulgt av dem. Får håpe at ingen har tullestemt!

jehovas vitner verst

PS.

Da må jeg si en stor 'fy' til tanta mi Inger, fra Sande, som er gift med onkelen min Runar Mogan Olsen, og som bor i Son.

For hu er i Jehovas Vitner, nemlig.

Nå må du skjerpe deg Inger!

Hu er ikke den 'ordentlige' tanta mi, forresten, hu er en sånn 'filletante', tror jeg det heter.

Jeg skal se om jeg finner ut mer om det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om 'filletante', fra Wikipedia:

Filletante er en betegnelse med med flere forskjellige betydninger på norsk.

Filletante kan bety:

Mors eller fars kusine (opprinnelig betydning).
Fjernere (voksen) kvinnelig slektning i forhold til barna (eksempelvis mors eller fars tremenning).
Nær kvinnelig venn av familien, i forhold til barna
Hustru til bestemors eller bestefars bror.
Hustru til mors eller fars bror eller søster (etter den nye ekteskapsloven av 2008).

Fordi det ikke alltid er opplagt hva filletante og filleonkel betyr, bør man spesifisere hvem man mener for å unngå forvirring.


http://no.wikipedia.org/wiki/Filletante

PS 3.

Så hu Inger, fra Galleberg vel, i Sande, som er i familien min, hu er da filletante versjon 5, fra PS-et ovenfor.

Dvs. hustru til min fars bror Runar.

Og de har aldri bodd på samme stedet som meg, så jeg kjenner ikke de så utrolig bra, selv om jeg har hatt fetteren min Ove på besøk en del, i ferier osv., da jeg var barn og tenåring, på 80-tallet.

Men jeg har aldri helt stolt på han Ove, spesielt etter en gang, når jeg så han naska tikrone-mynter, i en skuff hjemme hos meg, på St. Hanshaugen., når jeg lå og slappa av litt etter jobben, var det vel, og han var på besøk, en veldig sjelden gang, da jeg bodde i Oslo.

Noe sånt.

Jeg så ihvertfall at han rappa mynter.

Men selv om Inger, og muligens Runar og dem, er i Jehovas Vitner, så har ikke jeg noe med Jehovas Vitner å gjøre, hvis noen tror det.

Hvis noen har hørt at fetteren min Ove, har med Jehovas Vitner å gjøre, f.eks., og tror at jeg er med i Jehovas Vitner, av den grunn, så er nok ikke det riktig.

Så sånn er det.

(Såvidt jeg har forstått, så er det bare Inger som går på møter og sånn i Jehovas Vitner, og ikke de andre.

Selv om det er en stund siden jeg var på bølgelengde, med Runar Olsen og dem, om det her.

Det må vel ha vært på 80-tallet, hvis noengang).

PS 4.

Hu i Rimi, ei butikksjef-assistent, fra Rimi Nylænde, på Lambertseter, som het Hilde, og jobba der i 1994, var det vel.

Hu som ga Rimis hemmelige varebok, til REMA 1000, da hun begynte å jobbe på REMA 1000, samme år vel.

Hu var i begynnelsen av 20-åra.

Men hu hadde vært i med Jehovas Vitner, (fortalte hu utenom sammenhengen en gang), og klagde på at hu fortsatt ble plaga av de.

At de ikke var noe artige å ha med å gjøre, etter at hu prøvde å melde seg ut, var det vel.

Noe sånt.

Men sist gang jeg så henne, så gikk hu sammen med søstra si, var det vel, i Bogstadveien, var det vel.

Og da bare gikk de over til den andre sida av gata, (uten å si hei), da jeg kom på spaserende, på vei hjemover til St. Hanshaugen vel.

Uten at jeg veit hvorfor hu gjorde det, men hu var litt sånn som en slavedriver og sånn, så hu var nok ikke helt vel bevart, som dem sa i gamle dager.

Så hu er jeg ikke akkurat på talefot med.

Men jeg bare kom på noe hu sa, da hu jobba på på Rimi Nylænde da, som assistent, i 1994, var det vel.

Hu bodde på Hellerud, eller Haugerud, eller noe sånt, og jeg satt på med hu og faren, til t-banen der, et par ganger, i 1994 vel, for dem skulle samme vei.

Men jeg ville ikke gå for nærme henne, for vi jobba jo i samme butikk, og hu var litt for 'far out', for meg.

(Og også litt lav og brei og den stilen der, selv om det nok ville vært å gå litt vel langt, å kalt henne for en såkalt 'dundre'. Men men).

Men hun var litt sånn den stilen av hu Siri Rognli Olsen fra Ranheim utafor Trondheim da.

En sånn ganske dominerende og ikke så utrolig attraktiv dame vel, som det går fjorten av på dusinet, eller hva det heter.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn var det.

Så det er mye rart.

Det er helt sikkert.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter