Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. desember 2009

Jeg trodde faren til Christell het Odd Bjørn, (og ikke Oddbjørn), for jeg søkte på nettet etter pikenavnet til Haldis, som Viggo bruker på YouTube

familien til haldis

http://home.online.no/~stsamuel/slekt/NAVN/d0001/g0000043.html#I565

PS.

De 'innavla' folka i familien til Christell, de har jeg aldri møtt, forresten.

Men jeg lurer på hvem av de som begynte med å ha sånne innavla tommelfingre, som kan bøyes nitti grader, sånn som Christell har.

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Vi ser at Haldis er født i 1938, så hun er 72 år nå vel, eller noe.

Og hun er vel da altså 6 år eldre enn faren min, som er født i 1944, var det vel.

Så sånn er det.

Hm.

Vanligvis er jo mannen eldre, så det er kanskje Haldis som har kontroll her da, over faren min.

Hvem vet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Christell har en oldemor som het Anna Mikkelsdatter, det var et fint navn vel.

Så Christell må nok sies å være norsk, for de brukte den gamle nordiske skikken, (som fortsatt brukes på Island), nemlig å navngi barna etter fedrene.

Så hvis faren heter Mikkel, så heter sønnen Mikkelsen og datteren Mikkelsdatter da.

Så det er en gammel norrøn tradisjon da.

Og det kan man også nesten se på Christell, synes jeg, at hun er ganske nordisk med lyst hår osv.

Selv om hun har fregner da, det passer kanskje ikke så bra.

Det er mulig.

Vi får se.

Så sånn er det.

Selv om Mikkel kanskje er mer et sånt same-navn(?)

Så det er kanskje derfra hun har fregnene da.

Hvem vet.

Hm.

Vi får se hva som skjer.

Bare fleiper.

PS 4.

Men det som er verre, er jo at faren til Haldis, (Christells morfar), heter Hans Martin Brekke.

Og Hans, det er jo det samme navnet, som Johannes.

(St. Hans er jo til minne om Johannes døperen).

Så Johannes som i Johanitterordenen.

En i klassen til Christell på Bergeråsen het også Hans Martin, forresten, lillebroren til Karl Fredrik Fallan i klassen min.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Så det er mye rart.

Så jeg tenker vi sier Johanitter-Christell fra nå.

Vi får se.

Så sånn er nok det.

PS 5.

Så Hans Martin, det betyr Johannes Martin.

Og da har vi Hans Martin Brekke, Christells morfar, og Hans Martin Fallan, Christells tidligere klassekamerat.

Men, vi har også i slekta mi, Johan Martin Ribsskog, min onkel, som jeg jobba på gården til, i Larvik, i 2005.

Og Johan Martin, det betyr jo også Johannes Martin.

Og vi har også Johan Martin Beichmann, tante Ellens nye mann, som hun ble forlovet med ifjor vel.

Så vi kan si, at i slekta mi, så har vi tre Johannes Martin, som jeg mistenker at kan være/har vært i Johanitterordenen.

Pluss Hans Martin Fallan, fra Bergeråsen da, som alltid skulle utfordre meg til slåsskamp, av ukjent grunn for meg.

Så her har vi fire stk. Johannes Martin, vil jeg si, i familien min og i nabolaget på Bergeråsen.

Er ikke det litt mange Johannes Martin-er?

Eller er det bare jeg som overdriver, og at Johannes Martin er verdens vanligste navnekombinasjon?

Hvem vet.

Jeg sier ikke mer ihvertfall.

Ihvertfall ikke akkurat nå.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter