Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. januar 2010

Rare ting på Romerike

Jeg var og trente idag, og da tenkte jeg på den telefonsamtalen, som jeg hadde med han Kjell Asak, fra Asak på Romerike, tidligere i dag.

Var det ikke rart, at selve Mr. Romerike, Asbjørn Dørumsgaard, som diktet masse bøker om Romerike og Østlandet, skulle forlate sitt kjære Skedsmo, og flytte til Amerika?

Eller var det bare jeg som syntes at det var rart?

(Her må det ha foregått noe, mistenker jeg.

Dette noe kan vi kanskje kalle for 'X'.

Så vi får starte jakten på X da.

Vi får se).

En annen ting, det var at oldefaren min, Johan Ribsskog, han ble bare 47 år gammel.

Der han bodde, i Asak, i Leirsund, på Romerike.

Men nå skal jeg sjekke hvor gammel han tvillingbroren til Johan Ribsskog, dvs. Adolf(!) Ribsskog, ble, oppe i Trøndelag.

Vi får se.

Adolf Ribsskog døde i 1945, ifølge Steinkjersleksikonet:

Ribsskog, Adolf

Læreren som var et livslangt yrkesliv ved Steinkjer skole.

Lærer, skolestyrer, ordfører. Født 30. mai 1875 i Flatanger. Død 19. november 1945, i Steinkjer.


http://www.steinkjerleksikonet.no/index.php?artikkel=629

Han ligna forresten litt på morfaren min, han Adolf Ribsskog.

(Men det var kanskje ikke så rart, siden han var tvillingbror, med faren til morfaren min).

Vi får se.

Så Adolf Ribsskog, døde i 1945, i Trøndelag.

Mens hans tvilling, (min oldefar), Johan Ribsskog, døde i 1922, på Skedsmo.

Så man taper altså 23 år av sitt liv, av å bo på Romerike.

Så de burde kanskje satt opp advarselskilt om det her.

Det er nok at de gjødsler for mye, for det husker jeg, fra da jeg jobba på Triaden, i Lørenskog, at der var det jorder, og der gjødsla dem.

Det gikk det ann å lukte, husker jeg.

Så det spørrs om dem ikke putter noe dritt i gjødselen der da, på Romerike, som gjør at man lever 23 år kortere.

Det er vel kanskje mulig.

Eller kanskje ikke.

Vi får se hva som er mulig å finne ut.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter