Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 7. februar 2010

Jeg sendte en e-post til kunsthandler Ulving, i Tønsberg




Google Mail - Spørsmål angående Ingeborg og Johannes Ribsskog, i Nevlunghavn










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål angående Ingeborg og Johannes Ribsskog, i Nevlunghavn











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Feb 7, 2010 at 6:04 PM




To:
ulving@ulving.no






Hei,

jeg er barnebarn av Ingeborg og Johannes Ribsskog, som bodde ute i Nevlunghavn.

Jeg bodde hos min mor Karen, i Larvik, og var mye ute hos min mors foreldre i Nevlunghavn, på 70-tallet.


De hadde jo et stor hus, fult av antikviteter og malerier.

Ikke vet jeg hvor alt har blitt av, men jeg får ikke et øre i arv, enda min mor døde i 1999.

Så alt er brukt opp, etter at min morfar døde i 1985, vil jeg si.


Men men.

Men jeg driver og prøver å finne ut mer om hvorfor jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'?

Er det Toska og de, som menes med 'mafian' tror du, du som var innblandet i Munch-ranets oppklaring?


Ditt navn, kunsthandler Ulving ble nemlig ofte nevnt, i mine besteforeldres hjem, i Nevlunghavn.

Var det ting etter min mormors onkel, Holger baron Adeler, de solgte.

Har min tante Ellen og onkel Martin solgt noe av bestemors dødsbo hos deg, for jeg har som sagt ikke fått et rødt øre.


Hva symboliserer fluen og hornene på din webside med net-adresse, forresten?

Mvh.

Erik Ribsskog









PS.

Her kan man se det store skipperhuset, som min mors foreldre hadde, i Nevlunghavn, på 70 og 80-tallet:

img299

Huset var fullt av antikviteter og malerier og fine antikke møbler.

Spesielt i første etasjen.

Det var skap fulle av antikk sølv, og det var møbler som var for fine til å sitte i.

Og de dro også til London, og kjøpte og solgte antikviteter.

Folk dro helt fra Oslo, for å se, mener jeg.

Men nå døde bestemor Ingeborg i sommer.

Og hun solgte huset i Nevlunghavn, og kjøpte en rekkehus-leilighet i Stavern, som hun solgte igjen, på 90-tallet.

Og da flyttet hun inn i en eldrebolig, som hun leide av Larvik kommune, i Nevlunghavn.

Så huset og alle antikvitetene og all kunsten og alt mulig, det er nå forsvunnet.

Ingenting er tilbake.

Ny verdensrekord i sløsing.

Men men, sånn er det.

Men det sier seg selv, at noe nok må være galt, mener jeg.

Et hus fullt av fine antikviteter og kunst, kan jo ikke bare forsvinne sånn uten videre.

Det må jo ha vært verdt mange millioner, selv på 80-tallet, og enda flere millioner idag.

Hva har skjedd her?

Hvem vet.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter