Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. april 2010

Det var en Axel Møller, som nominerte min mormors grandonkel Didrik Nyholm, til Nobels Fredspris. Kanskje det er han som broren min er oppkalt etter?




Google Mail - Hvem nominerte Didrik Nyholm, fra Danmark, til Nobels Fredspris, i 1931?










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Hvem nominerte Didrik Nyholm, fra Danmark, til Nobels Fredspris, i 1931?











Postmaster
<postmaster@nobel.no>



Mon, Apr 12, 2010 at 8:33 AM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>








Hei -


Axel Møller (Professor of International Law at the
University of Copenhagen) nominerte Didrik Nyholm i 1931. Les mer her: http://nobelprize.org/nomination/peace/nomination.php?action=show&showid=1786



Med vennlig
hilsen

Det Norske
Nobelinstitutt






From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 11. april 2010 22:33
To:
Postmaster
Subject: Hvem nominerte Didrik Nyholm, fra Danmark, til
Nobels Fredspris, i 1931?


Hei,


jeg har overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe de kaller
'mafian'.


Og jeg har flyktet til England.


Og politiet virker ikke å være så veldig interessert i å hjelpe
meg.



Så har prøvd å finne ut om denne forfølgelsen av meg kan skyldes noe i
slekta.


Min mormor var danskfødt, og fra fine familier.


Hennes oldeforeldre telte industriherre Anker Heegaard, Maren Gjedde,
(av ubestemt Gjedde-slekt, har jeg dog skjønt nå), og hofjægermester i Danmark,
L.C. Nyholm, og hun hadde også Feilberg og Fog og Nyholm som slekter hun stammet
fra.


L.C. Nyholm og Maren Gjedde, fikk visst 12 barn, sa min mormor.


Blant annet min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, som ble
øverstkommanderende general, i Danmark, i mellomkrigstiden.


Men den eldste, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, ble dommer i de
internasjonale domstolene i Kairo og Haag, og fikk æreslegionen i Frankrike, og
en Japans orden vel., ihvertfall.



Han ble også nominert til Nobels Fredspris, i 1931, det året han døde, så
jeg på nettet i dag.


Så ble jeg så nysgjerrig.


Hvem var det som nominerte min mormors grandonkel til Nobels Fredspris,
lurte jeg.


Har dere oversikt over dette?


På forhånd takk for eventuelt svar!


Mvh.

Erik Ribsskog









PS.

Her kan vi se at min mormors grandonkel, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, ble nominert til Nobels Fredspris, fordi han hadde vært dommer i Folkedomstolen i Haag, (men han var jo også dommer i mange år, i en internasjonal domstol, i Egypt. Jeg husker jeg hadde notatene hans, fra den tiden han jobbet som dommer i Egypt, men min mormor ville ha de tilbake):

tidligere dommer i haag

http://nobelprize.org/nomination/peace/nomination.php?action=show&showid=1786

PS 2.

Da sendte jeg en e-post til Juridisk Fakultet, ved Universitetet i København:




Google Mail - Nomineringen av Didrik Nyholm, til Nobels Fredspris, av Deres professor Axel Møller, i 1931










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Nomineringen av Didrik Nyholm, til Nobels Fredspris, av Deres professor Axel Møller, i 1931











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Apr 12, 2010 at 1:18 PM




To:
ku@ku.dk






Hei,

jeg leste på internett, at min mormors grandonkel, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, dommer i de internasjonale domstolene i Egypt og Haag, ble nominert til Nobels Fredspris, av deres professor, Axel Møller, i 1931.


Kanskje hans fakultet, juridisk fakultet sikkert(?), kan hjelpe meg?

Jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian' der.

Men jeg vet ikke hvem disse er, og politiet vil ikke si det.


Jeg bor nå i England, som flyktning, men engelskmennene vil ikke la meg offisielt være flyktning.

Kan deres juridiske fakultet gi noe råd om dette tror dere, siden jeg er i slekt med Didrik Nyholm, som deres tidligere professor Axel Møller nominerte til Nobels Fredspris.


På forhånd tusen takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter