Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. april 2010

Jeg sendte en e-post til Universitetet i Latvia, om den kurlandske linken, i Gjedde/Gedde-familien, som min danskfødte mormor var fra




Google Mail - Genealogy. Charlotte von Geldern










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Genealogy. Charlotte von Geldern











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Apr 8, 2010 at 3:40 PM




To:
ad@lu.lv






Hi,

my grandmother, Ingeborg Ribsskog, from Denmark, told me she was from the Danish noble-family, Gjedde, before she died last summer.

The Danish noble-assosiation, tells me this noble-line no longer exists.


But I've been doing a bit genealogy, and it could be a Gedde-line, that were an officer-family, from Zealand, in Denmark, which were noble from Charlotte von Geldern, from Churland.

This goes well with that my younger sister, is named Pia _Charlotte_ Ribsskog, like Charlotte von Geldern, (even if noone has told me why she has this name).


I've read that Kurland, is in todays Latvia, and I thougt I could send an e-mail to the University in Latvia, since I'm also a Nordic citizen, from Norway, who has studied a bit at least, at the University of Oslo.


Here is all I've managed to find on the internet:

It says that Kristian Gedde, (Danish officer),who lived from 1648 to 1707, was married with Charlotte von Geldern, 'af Kurlandsk Adel', (of Churlandian nobility).


It says this on page 7, in the book, in this link:

http://www.scribd.com/doc/17720098/gjedde

The name is also written 'von Geideren', later in the same book.


I was wondering if this is a well-know family, (von Gelderen or von Geideren), in Latvia, or if you know which organisation etc., in Latvia, that one can ask about this.

Thank you very much for any help in advance!


Yours sincerely,

Erik Ribsskog











PS.

Så jeg tror at det min mormor egentlig sa.

Det var at Gedde, (etter Charlotte von Geideren/Charlotte von Gelderen), var mye finere enn de tyske Løvenskiold og de, som kom nordover senere.

Jeg tror dette er illuminati-familier, eller johanitterordenen, eller mystikere/sionister, som angriper Norden.

Sånn tolker jeg nesten dette litt, siden danskene sier at den adelige Gjedde-familien er utdødd.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter