Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 29. april 2010

Jeg sendte en ny e-post til Spesialenheten




Google Mail - Til Jan Egil Presthus/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Jan Egil Presthus/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Apr 29, 2010 at 10:42 AM




To:
post <post@spesialenheten.no>






Hei,

dette skjedde 25. juli 2005.

Jeg jobbet på min onkels gård, Løvås, i Kvelde, i Larvik.

Jeg hadde overhørt på onkelen min, Martin Ribsskog, at noe skulle skje.


(Jeg hadde jo overhørt i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', hvem nå de er).

Onkelen min og hans samboer, Grete Ingerigtsen, som nå har flytta til Askim, og har en far som var innen etterettning, eller noe vel.


De dro på MC-ferie til Danmark, og sa at jeg måtte passe meg for 'banditter'.

Så kom det folk til gården, hørte jeg, så jeg løp ut i skogen, for jeg hadde hørt onkelen min si, at 'det var ingen måte han, (jeg), kunne komme unna, for de skulle ha folk der og der, til dama si, noen dager før).


Jeg overhørte at noen i skogen, sa at han ikke turte å gå inne der jeg stod, i tilfelle jeg hadde kniv.

Jeg sendte tekstmelding, til kamerat fra skolen, Magne Winnem og en psykolog i Larvik, Silke Gjertvang, som onkelen min hadde lurt meg til å gå til, og jeg sa det var greit, for å roe ned onkelen min.


Jeg ba de kontakte politi.

Så skjedde det ikke noe.

Så ba jeg de kontakte taxi.

(For de som stod i skogen, fikk meldingen, så enten Winnem eller Gjertvang var med på lag).


Så hørte de at jeg hadde bestilt taxi, og da sa han skyttern, at da skulle han bare skyte meg i balla, og ikke i hue.

Så kom det hunder til gården.

Og da slapp jeg en bærepose jeg hadde, og løp til Farrisvannet, (for jeg trodde de kriminelle kom med hunder, men det kan ha vært politi).


Så lå den en robåt der, så kom jeg meg til en hytte og fikk tatt taxi til Larvik, for noen folk hjalp meg forklare veien.

(Jeg gikk alltid med lommeboka på meg, for jeg hørte onkelen min sa til dama si, at han ikke hadde fått kommet til lommeboka mi.


Så han ville snoke der da).

Så tok jeg buss til Kristiansand og ferje til Hirtshals.

Jeg lurte på om det her kunne være den albanske mafian, og i Hirtshals så jeg noen jeg trodde var albanere, i en åpen sportsbil, som speida.


Så jeg tok ikke toget, men jeg leide en bil.

Jeg tenkte jeg skulle dra til Sunderland, hvor jeg studerte noen måneder før.

Men jeg måtte forlate Sunderland, for jeg ble tulla med av Lånekassa og HiO.


Så jeg fikk ikke studielånet, før i januar 2005, fire måneder forsinket, så studiene gikk i vasken.

Så jeg prøvde å etablere meg i London, men skjønte at noen var etter meg der og, (jeg trodde det var lett å forsvinne i mengden der).


Så jeg dro til Heathrow, og da sa British Airways at de bare hadde billett til Amsterdam og Paris.

Så endte jeg i Amsterdam.

Og fra Amsterdam, så kjente jeg igjen en som var på bensinstasjonen i Lille, et halvt år etter.


Så da skjønte jeg at jeg var gjenkjent av noe 'mafian'.

Så jeg dro jeg ikke til Calais, men kjørte rundt i sjokk et par dager.

Så endte jeg opp i Utrecht, hvor jeg kontaktet politiet, og forkarte om drapsforsøket og 'mafian', et par-tre dager etter 25. juli 2005.


Så dro jeg til Liverpool, et par dager etter.

Og jeg har kontaktet Kripos, og fortalt det som skjedde, til de.

De skulle ringe meg tilbake, men det gjorde de ikke.


Jeg prøvde å ringe politiet i Oslo, fra Schipol, men de bare la på, (jeg var litt i sjokka så jeg banna litt da).

Og jeg har også kontaktet politiet i Liverpool.

Men Kripos sa seinere, at dette hørte under Politiet i Vestfold.


Så nå prøver jeg å finne ut hva de har gjort.

Å få de til å etterforske.

(Kanskje de har etterforsket, men ikke vil si det til meg.

Kanskje det var deres hunder, tenker jeg nå).


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/4/29 post <post@spesialenheten.no>




Det vises til Deres e-post av 28. april
2010. Hvis De ønsker å anmelde Vestfold politidistrikt for ikke å ha
etterforsket et drapsforsøk, ber vi om at De så konkret som mulig angir når og
hvor hendelsen skal ha skjedd, når De anmeldte dette til politiet, og til
hvilket politidistrikt De anmeldte hendelsen. Har De flere opplysninger som De
mener kan være med å opplyse saken, er det viktig at De også gir dette til oss.
Vi vil da registrere dette som en sak hos oss.



Vennlig
hilsen


Spesialenheten
for politisaker











Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 28. april 2010 17:10

Til: post

Emne: Re: Til Jan Egil
Presthus/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg




Hei,






men hva kommer det av at dere bare etterfosker de sakene jeg sendere
dere, som ikke er alvorlige.






Her er det snakk om at Vestfold Politidistrikt, ikke vil etterforske
mordforsøk.






Er ikke dette en sak for Spesialenheten?






Mvh.



Erik Ribsskog






2010/4/28 post <post@spesialenheten.no>




Det vises til Deres mail av 28. april 2010, hvor De etterlyser svar
på e-post sendt Spesialenheten for politisaker 12. januar 2010.



Spesialenheten for politisaker har mottatt en rekke e-poster fra
Dem som gjelder ulike forhold. Hvis e-posten relaterer seg til en konkret
anmeldelse De har inngitt til oss, vil denne e-posten bli registrert i den
aktuelle straffesaken, og opplysningene i Deres e-post vil bli tatt med i
vurderingene som blir gjort i forbindelse med den konkrete straffesaken, uten
at De får direkte svar på hver enkelt e-posthenvendelse.



Spesialenheten har pr nå til behandling en straffesak hvor De har
anmeldt politiet for å operere med tullenavn. Saken har anmeldelsenummer
10167613 hos oss, og De skal også ha mottatt bekreftelse pr post på denne
anmeldelsen. På grunn av til tider noe lang saksbehandlingstid hos
Spesialenheten, kan jeg dessverre ikke antyde når De vil få vedtak fra oss i
denne saken.



De har også mottatt svar i sak 10167499 som gjaldt en anmeldelse
mot Søndre Buskerud politidistrikt for tjenesteforsømmelse, hvor vårt vedtak
var datert 25. januar 2010, og svar fra Riksadvokaten på klagen i saken er
datert 8. mars 2010.



Videre har Spesialenheten fattet vedtak i sak 10167245 som gjaldt
en anmeldelse mot Søndre Buskerud politidistrikt for tjenesteforsømmelse, hvor
vårt vedtak er datert 2. oktober 2009, og svar fra Riksadvokaten på klagen i
saken er datert 30. oktober 2009.



Spesialenheten for politisaker har som oppgave å etterforske saker
som gjelder spørsmålet om ansatte i politiet eller påtalemyndigheten har begått
en straffbar handling i tjenesten. Om De mener at
politiet/påtalemyndigheten har gjort noe straffbart i forbindelse med
forholdet De beskriver i e-posten av 12. januar 2010, ber en om De sender en
anmeldelse til oss. Det bes videre om at De gjør det tydelig at det er en
anmeldelse, og at De i anmeldelsen konkret angir hva De anser er straffbart, og
anfører så konkrete opplysninger som mulig.



Vennlig hilsen


Spesialenheten for politisaker












Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 28. april 2010 14:11

Til: post

Emne: Til Jan Egil Presthus/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd:
Til politiet i Tønsberg






Hei,






Liv Øyen har ikke
svart meg om dette, så jeg sender dette videre oppover i systemet deres.







Mvh.



Erik Ribsskog









----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/2/20

Subject: Påminnelse/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg

To: post@spesialenheten.no





Hei,






jeg kan ikke se å
ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.






Håper dette er i orden!




Mvh.



Erik Ribsskog






----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/1/12

Subject: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til
politiet i Tønsberg

To: post@spesialenheten.no





Hei,






nå ringte jeg nå
nettopp i dag, om at politiet i Svelvik tuller.






Men jeg glemte å si det, at politiet i Tønsberg også tuller.






For jeg har sendt de en anmeldelse siden det er de som har ansvaret for
Vestfold politidistrikt.







Så har jeg prøvd å
anmelde et mordforsøk på meg, i Larvik, sommeren 2005.






Men dette svarer ikke Tønsberg-politiet om, enda jeg har sendt de e-post 22.
november og 14. desember.







Og det synes jeg
er for dårlig, så derfor sender jeg en klage på de og.






Man bør kunne forvente mer av politiet i Norge, synes jeg.







Mvh.






Erik Ribsskog









----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/12/14

Subject: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg

To: post.vestfold@politiet.no





Hei,






jeg kan ikke se å
ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.






Mvh.



Erik Ribsskog






----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/22

Subject: Til politiet i Tønsberg

To: post.vestfold@politiet.no





Hei,






har dere
etterforsket det mordforsøket mot meg, som var på min onkels gård, Løvås, i
Kvelde, 25. juli 2005.







Jeg kontaktet
politiet i Utrecht, i slutten av juli 2005, og de kontaktet dere i politiet i
Tønsberg.







Men jeg har ikke
fått noe tilbakemelding, så jeg etterlyser en slik tilbakemelding nå, hvis det
kan skaffes.






Mvh.






Erik Ribsskog


































PS.

Jeg lurer på om det kan ha vært Bandidos, som angrep meg på den gården, (siden onkelen min og dama sa at jeg burde passe meg for 'banditter').

Dette kan kanskje ha noe med han Odd Einar Pettersen, fra Nord-Norge, som flytta til Berger, i 7. klasse, eller noe.

For han hadde en bandidos-kar på Facebook vennelista si.

Og han var min uvenn, fra skolen.

Allerede i 7. klasse, så var han bygd som en svær mann.

På kanskje 100 kg?

Og en gang satt han seg oppå fanget mitt, (jeg var vel knapt 50 kg), i et friminutt.

Og ville ikke flytte seg.

Og lata som at han var en stor dame.

I samarbeid med Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castellan, virka det som for meg, (jeg hørte de sa til Odd Einar Pettersen, at 'gjør det nå', eller noe sånt).

Jeg ble så forbanna, at jeg bare tok bussen hjem fra skolen.

Og Nina Monsen, som var på besøk fra Oslo, hos onkelen sin på Bergeråsen, for de hadde høstferie, eller noe, trodde at jeg hadde skulka.

Dette tok jeg opp med klasseforstander Aakvåg og ei som hadde ansvar for det sosiale, Marit Enger, eller noe.

Så resten av året, så dreiv disse tre gutta og skulle ha det til at jeg var sinnsyk osv.

(Hørte jeg at de baksnakket om meg om, til de andre i klassen).

Men jeg var bare glad for å få være i fred.

Og jeg så bare fremover, for jeg visste jo at dette var siste året på ungdomsskolen.

Så jeg bare beit tenna sammen, og ble ferdig med niende klasse, og begynte på handel og kontor på videregående i Sande, hvor folka var mye mer siviliserte da.

Men om disse drittsekkene, fra ungdomsskolen, tuller med meg enda?

Lærer Aakvåg, tulla også, husker jeg, og kritiserte meg, for at jeg hadde meldt meg ut av klassen.

Men det var jo på grunn av de mobbe-gutta, som baksnakka meg.

Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, innrømmet ikke at de var med på det.

Og jeg husker ikke om de fikk noe straff, i det hele tatt.

Men resten av skoleåret var som en psykisk krig, syntes jeg da.

Så hvorfor de dreiv på sånn, det veit jeg ikke.

Kan det ha vært noe med min fars stedatter, Christell Humblen å gjøre?

Hun var sammen med Simen Grossvoll, som søstra til, Anne Grossvoll, satt rett bak meg.

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter