Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. mai 2010

Her kan man se hvorfor jeg begynte å jobbe i Rimi. Da jeg var ferdig med militæret, i 1993, så var det nedgangstider og få bra datajobber

hvorfor jeg begynte å jobbe i rimi

PS.

Og på slutten av militæret, så skulle plutselig Lånekassa ha en innbetaling av meg, på flere tusen.

2-3 måneder før militæret var ferdig.

Så jeg måtte dra til Bergeråsen, en lørdag jeg hadde helgeperm, og låne 3-4.000 av faren min og Haldis, for å kunne betale avdrag på studielån.

Så det var helt borti natta.

Jeg fikk ikke fritak for studielån-regning, selv om jeg var i militæret.

Så det var kanskje noe tull fra Lånekassa.

Helt idiotisk virka det ihvertfall.

Så jeg ønsket ikke å påta meg mer studiegjeld, etter militæret, i 1993, for de var sånn at de krevde inn gjelden, selv om man var i militæret, f.eks.

Så det ga avsmak å ta opp mer studielån.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg kunne sikkert ha ordna det med studielånet, på en annen måte.

Men det var så tøft det jeg var igjennom i militæret.

For det var en tøff førstegangstjeneste.

Så jeg glemte litt hvordan det vanlige livet mitt egentlig var.

Jeg tenkte at det sivile livet var bra.

Men jeg huska ikke alltid helt hvordan livet mitt var før militæret.

For den førstegangstjenesten jeg var i, den krevde mye av en, og man ble nesten som en ny person da, vil jeg si.

Jeg holdt jo på å fryse ihjel, på en øvelse, på Terningmoen, høsten 1992.

Så etter det, så glemte jeg litt det gamle livet mitt, tror jeg.

Så militærtjenesten gjorde meg sårbar.

Og jeg gjorde feil i forhold til familien min, (som å låne de pengene til studielånet.

For jeg ville jo også vise fram at jeg var i infanteriet og hadde fått mange merker og sånn, og hadde et sånt birkebeinermerke på skulderen også.

Det var litt gjevt å gå rundt på Bergeråsen, med birkerbeinermerket og masse merker.

For jeg gikk for å være den tynneste gutten i klassen, kanskje.

Så det var bra av meg å klare å komme gjennom Geværkompaniet på Terningmoen, vil jeg si.

Men men.

Den tjenesten gjorde meg litt sårbar da, vil jeg si, mens jeg var i militæret og i tiden etterpå.

For å bli tulla med av familie og Lånekassa osv.

Og også fra NHI, som ga meg dårlig karakter, siden jeg ikke kunne komme på et klage-møte, siden jeg var i militæret.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter