Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 1. mai 2010

I England, så pleier de å ha tilbud på øl, når det er ferier, (som May Day), så nå fikk jeg kjøpt en kasse Fosters øl, for £10, dvs. ca. 90 kroner

Photo 9262

Photo 9263

Photo 9264 1

Photo 9265

Photo 9266

Photo 9267

Photo 9268

Photo 9269

Photo 9270

Photo 9271

Photo 9272

Photo 9273

Photo 9274

Photo 9275

Photo 9276

Photo 9277

Photo 9278

Photo 9279

Photo 9280

Photo 9281

Photo 9283

Photo 9284

Photo 9285

Photo 9286

Photo 9287

Photo 9288

Photo 9289

Photo 9290

Photo 9291

Photo 9292

Photo 9293
PS.

Det er jo greit å drikke en øl til maten, en gang i mellom, selv om man er arbeidsledig.

Man behøver jo ikke å drikke hele kassa på en gang.

Selv om jeg husker at min onkel Runar, (tannlege i Ås), i Son, sa at han drakk to kasser øl i uka, da han bodde i Vestby.

Og min far drikker jo mange øl hver kveld, (han begynte ofte å drikke i bilen, på vei hjem, da han jobba i vannsengbutikken til han og Haldis, i Drammen, mens de bodde på Bergeråsen, på slutten av 80-tallet), så faren min tror jeg nok må nok sies å være alkoholiker, dessverre.

(Selv om han bodde nede hos Haldis, og jeg nesten ikke har sett han siden 80-tallet).

Men men.

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Søstra mi og Siv, fra Røyken, (som jeg skrev om i klagen til Lindorff, tidligere i dag), vi pleide også å kjøpe kasser med øl, da de besøkte meg, i Sunderland, jula 2004.

Det var vel den eneste gangen jeg kjøpte kasser med øl, i Sunderland, det var når de var på besøk, for de er som noen tørste ølhunder nesten, begge to.

Så de drakk nok minst like mye som meg, hvis jeg husker riktig.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

PS 3.

Nå syntes jeg også at håret mitt så ganske blondt ut, på bildene idag.

Og det tror jeg var fordi jeg tok en spansk en.

Jeg hadde ikke noen reine sokker idag, så da gadd jeg ikke å dusje.

For det er ikke så digg å dusje og så ta på seg brukte sokker.

Nei, da vasker jeg heller klær seinere idag, og tørker de foran en ovn, eller noe, og dusjer når de er tørre.

Men men.

Så jeg bare skyldte håret mitt, i varmt vann, i vasken på badet.

Uten å bruke shampo.

Og så tørka jeg håret med et håndkle.

Og da så det blondt ut.

Når jeg ikke brukte shampo.

Jeg har hørt at det er noe som heter skitten-blondt, eller 'dirty blond'.

Så jeg lurer på om jeg har skitten blondt hår, for nå brukte jeg ikke shampo, når jeg vaska håret, og da forsvant vel ikke alt fettet fra håret.

Og da ser det blondt ut.

Så jeg pleier å si at jeg har mørk blondt hår, (for det sa faren min, husker jeg, da jeg skulle ha pass en gang, i 1980, var det vel).

Men jeg har kanskje skitten blondt hår da.

Selv om det ikke høres så fint ut.

'Skitten' er jo et negativt ladet ord.

Men da viser vel det at jeg er flink til å vaske meg hver dagen, siden håret ikke pleier å se så blondt ut, synes jeg, på bilder på bloggen.

Og noen som skriver kommentarer, sier at jeg ikke har blondt hår.

Men det er nok, kjære lesere, fordi jeg pleier å vaske håret hver dag.

Og da forsvinner fettet fra håret.

Og hvis det da er skitten-blondt, så ser det kanskje ikke så blondt ut da, hvis håret er reint.

Så det er noe sånt, som skaper disse forviklingene, vil jeg tro.

Jeg er kanskje for renslig.

Men, jeg har jo jobba i mange år, i matbutikk, og når man jobber med mat, så bør man jo være renslig, (har jeg tenkt ihverfall).

Og jeg har også bodd i Ungbo-kollektiv, hvor man fikk rykte på seg, eller ble baksnakka, hvis man ikke dusja hver dag.

Så under Ungbo-tida, så la jeg meg til den vanen, må jeg innrømme, å dusje hver dag, mer eller mindre.

Men det tror jeg ikke resten av folka i familien min gjør.

Ihvertfall ikke de på morssida.

Men men.

Så jeg har synes at jeg har merka at de reagerer, hvis jeg gjør det.

Men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg.

Det er det vel antagelig.

Så jeg er kanskje for renslig.

Men det er sånn som de sier, at gammel vane vond å vende.

Men jeg synes det er greit å være ganske renslig jeg da.

Jeg liker det ikke selv, merker jeg, hvis det lukter vondt av meg.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter