Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. juni 2010

Bestemor Ingeborg brukte vel egentlig ikke så mye penger, på mat og sånn, så 'petit'-skriving, i Aftenposten, var kanskje en ekstrainntekt?

kulde og varme

PS.

Bestefar Johannes var vel førtidspensjonist, tror jeg.

Og jeg husker at bestemor Ingeborg, en gang sa, at bestefar Johannes var litt skuffet, da han ringte og hørte hvor mye pensjon han kom til å få.

'Var det ikke mere', eller noe, hadde han visst sagt i telefonen.

Og det var det visst ikke.

Så de hadde nok ikke så god råd alltid.

Bestemor Ingeborg visste meg en gang en avis-artikkel, (fra Aftenposten, tror jeg, som egentlig er den artikkelen jeg leter etter nå).

Og den artikkelen var nesten som en slags salgs-annonse, for antikvitets-beskjeftigelsen, til bestefar Johannes og bestemor Ingeborg.

Det var nesten sånn at jeg gremmet meg, når jeg leste den artikkelen, som min mormor visste meg.

For en god del år siden.

Men men.

Så det virka som at Aftenposten dukka opp på døra dems, med jevne mellomrom, nesten.

Men men, det er mulig jeg tar feil.

Vi får se hva som skjer.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Man kan også se, at de gikk tur, hver dag.

Og hver søndag, så pleide mora vår og ta med meg og søstra mi, ut til Nevlunghavn.

Og da måtte vi gjerne gå på timelange søndagsturer.

Så det ble nesten en vane for meg og, da jeg bodde i Oslo, i en liten hybelleilighet, å gå tur rundt St. Hanshaugen, eller til Frognerparken, eller hvor som helst.

Men jeg merker det, når jeg bor her i Liverpool.

Og har en mye større leilighet.

Da blir det mest at jeg bare går til butikken osv.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Det var jo militære områder i Nevlunghavn, ihvertfall i gamle dager.

Så kanskje mine besteforeldre var russiske spioner, som tok bilder med de russiske kameraene, rundt omkring i Nevlunghavn?

Det var det jeg tenkte på nå, ihvertfall.

Min halvbror, Axel _Nicolai_ Johannes Thomassen.

Han kjente en som ble kalt 'majoren' vel, i Nevlunghavn.

Som kom på besøk, en gang jeg dro med broren min dit, etter at mora mi døde.

Men jeg er b-menneske, så jeg bare sov over det besøket.

Men men.

Var bestemor Ingeborg, min halvbror Axel Nicolai og 'majoren', i den russiske mafiaen?

Hvem vet.

Det er vel lov å lure ihvertfall, får man håpe.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Her i det leserinnlegget ovenfor.

Så er det ihvertfall helt sikkert, at det er bestefar Johannes, som skrev det om å hente koks i Larvik.

For det husker jeg fra årene før, at bestefar Johannes alltid kjørte aleine, for å gjøre innkjøp, i Larvik.

En gang, så stoppa jeg han i Herregårdsbakken, da han skulle på Nanset Marked, eller noe sånt.

Og jeg var på vei hjem fra skolen i 2. eller begynnelsen av 3. klasse.

Og bestemor Ingeborg hadde vel ikke lappen engang.

Det tror jeg neppe hun hadde.

Så her tulla bestefar Johannes, med signaturen, (vil jeg tippe på ihvertfall).

Dette her var nok ikke skrevet av bestemor Ingeborg.

Ihvertfall ikke alt.

Kanskje han skulle ta igjen på Asbjørn Dørumsgaard?

Han sa jo min mormor, at hadde publisert ting Johannes' mor, Helga Dørumsgaard, hadde skrevet, i sitt navn.

'De tok visst ikke det så nøye', om det var broren eller søstra som hadde skrevet det.

De bare publiserte det, i Asbjørn Dørumsgaard, dikteren, redaktøren og ordføreren i Rælingen og Fet vel, sitt navn.

Sa bestemor Ingeborg.

Jeg lurer på om det var sommeren 1985, som hun sa dette, i det nevnte skipperhuset i Nevlunghavn.

Like etter at Johannes døde.

Sånn var nok det.

Det er nok mulig.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter