Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. juni 2010

Morfaren min var så kjent at det stod i Aftenposten når han hadde bursdag

johannes ribsskog 70 år

PS.

Dette var fra 1983, forresten.

PS 2.

Man kan se noe av grunnen til at jeg ikke hadde så mye med morfaren min å gjøre, etter at jeg flytta til faren min, i 1979.

Det var fordi at han trivdes godt på sørlige breddegrader, og han og mormoren min, pleide å bo i Syden, ihvertfall et par vintre, på begynnelsen av 80-tallet.

Han døde i Spania, vinteren etter, mener jeg det var.

Så om han er i Noah-slekten, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, etter Karen Pedersdatter Fladeby), det lurer ihvertfall jeg på.

Vi får se om dette er mulig å finne ut mer om.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er det hotellet, som morfaren, (og mormoren), min bodde på, da han fylte 70 år:

a_montechoro

http://algarvegallery.homestead.com/

PS 4.

Min morfar var også på radioen i 1967.

Det visste jeg ikke.

Det må jeg prøve å få tak i.

Vi får se.

Her er mer om dette:

johannes på radio i 1967

PS 5.

Og også i november 1967:

og også i november 1967

PS 6.

Her er min morfar som 50-åring, i 1963.

Det var artig.

Jeg har ikke sett min morfar så ung før, som jeg kan huske.

(Jeg ble jo født i 1970).

Her er mer om dette:

johannes ribsskog 1963

PS 7.

Min morfar søkte på jobben som sjef for Statens ungdoms og idrettskontor.

Det var nok fordi at han var veldig aktiv når det gjaldt mosjon og idrett selv.

Han gikk veldig mye på langrenn om vinterne og gikk mye turer osv., om sommerne.

(Og jeg husker godt skikonkurranse hver dag, under en hyttetur, på midten av 70-tallet.

Hvor jeg en dag stakk og gjemte meg på utedoen, midt under konkurransen, (mot søstra mi).

(For det var så mange slitsomme folk, (dvs. min mor, min mormor og delvis min morfar), med på den hytteturen.

Så det eneste stedet man kunne få litt ro, for sjelen, det var på utedoen).

For jeg syntes det ble litt for mye av det gode, med ski-konkurranse hver dag.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på).

Her er mer om dette:

statens ungdoms og idrettskontor

PS 8.

Det var det jeg sa til NRK, at jeg husket.

At min morfar hadde vært på radio, i 1978.

(Selv om jeg egentlig trodde det var før jeg gikk på skolen en dag.

Og dette kåseriet, var på nyttårsaften, så da hadde jeg jo fri fra skolen).

Men NRK kunne ikke finne det.

De fant bare det kåseriet hans, som het 'hav og fjell farvell'.

Var det noe mafia-tulling, mot meg, fra NRK eller?

Siden jeg er flyktning i England, og har sagt farvell til hav og fjell i Norge.

Fy faen for et drittland som Norge egentlig er.

Gjennomsyra av mafia og annen dritt virker et som.

Her er mer om dette:

min morfar på radio i 1978

PS 9.

Her kan man se at min morfar tok idrettsmerkestatuetten, for Lofoten og Vesterålen Idrettskrets, i 1964:

idrettsmerkestatuetten

PS 10.

Her kan man se at min morfar virkelig var sportslig.

Han kom på 2. plass, i Romerikesmesterskapet for juniorer, på 400 meter, i 1933.

Han løp for Minerva, som kanskje er noen slags studentklubb(?)

Det må jeg prøve å finne ut.

Man kan også se det, at Berger, (hvor jeg er fra), var et av de beste fotballagene i Vestfold, på den her tiden.

(Sikkert fordi at så mange folk jobbet på Berger-fabrikkene.

Blant annet var det mange med slekt fra England, som jobba der.

Bullen-familien osv.

Siden de hadde kompetanse på å drive tekstilfabrikk, (fra fabrikker i England).

Så Jebsen fikk tak i folk fra England, for å jobbe ved Berger-fabrikkene.

Og Bullen-familien, lever i Berger-distriktet fremdeles, hundre år senere, eller noe vel.

Noe sånt).

Her er mer om dette:

romeriksmesterskapet for juniorer

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter