Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. juni 2010

Oppdatering fra Avhopper-forumet









johncons



Post subject: Re: Hvorfor har Jehovas Vitner hovedkontor for Norge, i Enebakk?

PostPosted: Tue Jun 1st, 2010, 13:01




Online


Joined: Fri May 28th, 2010, 11:54

Posts: 5




Sam wrote:

Det er nok ren pragmatisme som er årsaken til at de er havnet i Ytre Enebakk.


Lav tomtepris, men med tilstrekkelig nærhet til Oslo.


Var det så en god og riktig avgjørelse å slå seg ned i Ytre Enebakk? Det er slett ikke sikkert. En gjengen har tatt mange elendige avgjørelser.




Ok,


da jeg var ferdig i militæret, så hadde jeg ei litt sånn misfornøyd sjef, på Rimi Nylænde, hvor jeg begynte å jobbe.


Som het Hilde fra Haugerud, eller noe.


Hu hadde ikke vært i militæret, så hu hadde fått seg sjefstilling i Rimi, istedet.


Og det begynte jeg på etter militæret da, enda jeg var utdanna innen data.


Men det var nedgangstider på begynnelsen av 90-tallet, men mat fra billigbutikker, det skulle jo folk ha.


Hu Hilde forklarte at hu hadde vært i Jehovas Vitner, og at de ga henne problemer, og var visst helt jævlige mot henne da.


Jeg vet ikke nøyaktig hva som ble gjort.


Men det er kanskje kjent her på forumet, dette og lignende tilfeller?


Hu Hilde ble så assisterende sjef i Rema, og da tok hu med seg Rimi sin hemmelige varebok, til Rema.


Hvorfra det indirekte kunne regnes ut hvor mye rabatt Rimi fikk fra leverandørene.


Så den boka skulle bare ligge i safen.


Men hu Hilde og butikksjef Elisabeth Falkenberg, (som er samboer med ei dame, fra LO, Liv Undheim vel), de ble enige om at Hilde kunne få lov å ta med seg vareboka til Rimi, når hu begynte i Rema, husker jeg.


Men jeg var ikke så på bølgelengde med sjefene oppover i systemet, i Rimi, så jeg fikk aldri sagt fra om det.


Jeg var ny i Rimi også, og jeg var nesten avhengig av den jobben, for søstra mi hadde flytta inn hos meg, for hu var hjemløs, mer eller mindre.


Så sånn var det.


Er det noen som kjenner tilfellene?


Jeg ble vel tulla med av tanta mi, siden jeg ble behandla som en liten drittunge på Jehovas Vitne-møte.


Og hu Hilde blei visst tulla med.


Jeg har også ei stemor, Haldis Humblen f. Brekke, som jeg mistenker er neandertaler fra Ytre Sogn.


Og hu grein en gang, husker jeg, for Jehovas Vitner hadde vært slemme, på Bergeråsen, og nesten brutt seg inn hos henne.


Vet Jehovas Vitner mer enn det som er alment kjent om folk som er neandertalere osv?


Hvem vet.


Vi får se.


Mvh.


Erik Ribsskog












http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter