Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. september 2010

Jeg anmeldte (fille-)tanta mi, Tone Løff Olsen, til Politiet i Drammen, for beføling




Gmail - Anmeldelse av Tone Løff Olsen, for beføling










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Anmeldelse av Tone Løff Olsen, for beføling











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Sep 16, 2010 at 12:10 AM




To:
post.sondre.buskerud@politiet.no






Hei,

min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år.

Og siden jeg bodde aleine, i Leirfaret 4B, så syntes jeg ikke at jeg kunne ligge i den vanlige, køyeseng-aktige senga mi.


Så jeg tok over det gamle rommet til faren min.

For jeg syntes ikke at man kunne la en vannseng stå tom, når ingen brukte den uansett.

Så derfor lå jeg på det rommet.

En gang, så kom tante Tone, innom, da jeg var i starten av tenårene.


Og hu begynte å beføle meg overalt nesten, ihvertfall på overkroppen.

Hu var litt pussa og sammen med en venninne.

Hu sa hu trodde det var faren min.

Men det tror jeg er usannsynlig.


For hu visste nok det, at faren min bodde nede hos Haldis.

Og hu må da ha sett det, at det var et barn, (meg), som lå i vannsenga, og ikke faren min.

Så dette var nok utspekulerte greier, fra tante Tone.


Hu ville også danse med meg, 'cheek to cheek', en nyttårsaften, var det vel, som jeg var bedt opp til dem, da jeg var sånn 14-15 år.

Så hu var litt på meg, må jeg vel si.

Og jeg lurer også på om hu har fått bestemor Ågot og bestemor Ingeborg og andre i familien til å tulle med meg.


Bestemor Ingeborg tok tilbake en gave osv.

Så noe må nok ha foregått.

En jul jeg var der, jula år 1990 kanskje?

Så dreiv også Tone og patroniserte meg.


En konfekteske jeg hadde fått, av merket Sphinx vel.

Den fikk jeg ikke lov å spise av, mens jeg satt i huset til farmora mi, på julaften.

Men den måtte jeg spise i hybelen min i Oslo, sa Tone.


Så hu var skikkelig sjefete og bøllete og utnytta nok det da, at faren min lot meg bo aleine, i Leirfaret der, til å beføle meg og danse med meg, på nyttårsaften osv.

Og hu sa alltid at jeg måtte komme opp til dem.


Seinest i bryllupet til sønnen hennes Tommy, i Fredrikstad, sommeren 2002.

Men jeg synes det blir litt sånn 'klamt' hos dem.

Begge er som tenåringer selv i voksen alder, vil jeg si, av tante Tone Løff Olsen og onkel Håkon Mogan Olsen.


Mora til Tone var dranker husker jeg.

For jeg og søstera mi hadde vært hos mora vår i Larvik på helgebesøk, også var det lenge til bussen tilbake til Berger gikk, fra Drammen, pga. at det var påske kanskje, eller noe.


Og da ringte vi Håkon, for faren vår var alltid full, mer eller mindre.

Kanskje var det derfor.

Noe sånt.

Og da sa Håkon at vi kunne være hos fru Løff, som bodde på Strømsø et sted vel.


Og hu lukta sprit, mener jeg og huske.

Og likte nok ikke så godt, av vi var der.

Så hu Tone Løff er fra Drammen, hu tanta mi, så hu kjenner dere kanskje til.

Mora mi sa en gang i Larvik, på 70-tallet, at tanta mi Tone, var for ung, da hu gifta seg, som 16-17 åring, eller noe.


Bare noe jeg kom på.

Så får dere se om dette er noe å etterforske.

Kanskje hu Tone står bak noe tulling med meg?

Mormora mi bodde jo i Nevlunghavn, og plutselig begynte Håkon og Tone, å dra på teltferie dit, på 90-tallet.


Enda dem vanligvis hadde pleid å dra til Danmark mye.

Tone var nok sjefen, for Ågot, farmora mi, sa at hu også hadde en dansk kavaler, og at hu tvilte seg fram litt, om hu skulle gå fra Håkon og til han dansken da.


Så Håkon sleit litt, den tida, på begynnelsen av 90-tallet, var det vel.

Men jeg skjønner jo at det er noe som foregår, i andedammen i Steinrøysa, i Norge, hadde jeg nær sagt, så jeg tenkte det var best å anmelde tante Tone og.


Hu sa en gang, at sønnen hennes Tommy, han la seg under treet i hagen deres, og lot som at han var død, så hu fikk sjokk.

Kanskje hu klandra meg for dette.

For da jeg var ni år, så flytta jeg til Berger fra Larvik, og den yngre fetteren min Tommy, var den eneste jeg kjente på Bergeråsen, så jeg hang med han, de første ukene, noen ganger, og ga han alle lekebilene mine osv.


Kanskje Tone har klikka pga. noe greier?

Jeg var ikke så ofte på besøk hos dem, selv om dem bodde like ved, bl.a. fordi at Tommy satt oppå storesøstra si Lene, som er døv, og reiv av henne alle klærna, inne på rommet hans, mens jeg tilfeldigvis satt der.


Så det huset det, det er bare stapp fult av hormoner det for meg.

Så det var kanskje nesten som å gå inn i en idrettshall, eller noe, å gå inn i det huset.

Noe sånt.

Så det holdt jeg meg litt unna gitt.


Jeg har også lurt på den hytta, som onkelen min Håkon bygde.

Han hadde noe osciloskop, i hytta, og den virka bra isolert.

Jeg hadde en kamerat som het Kjetil Holshagen, som dreiv med elektronikk, og jeg dro med han dit, og han var ikke imponert.


Andre kamerater som jeg fortalte at Håkon kunne fikse ting til, de klagde tilbake, over at han ikke klarte å fikse ødelagt elektronikk da.

Så kanskje elektronikk-greiene til Håkon, bare var et skalkeskjul?


Hadde han f.eks. hu Therese fra Fjell, i det skjulet sitt?

For begge de kjente Cecilie Hyde, for hu var venninne av søstera mi, og de hang sammen som erteris, det siste året jeg bodde på Bergeråsen, og søstera mi flytta opp til meg, det året.


Så sa hu Hyde det da, at Håkon ikke var noe snill.

Og hvis Tone var som 'sjefen' til Håkon.

Så lurer jeg litt på om det er hu som tuller i familien vår?

Så jeg tenkte det var best å anmelde den befølinga hennes, selv om det var på 80-tallet.


Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter