Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. september 2010

Jeg tenkte mer på det vikingeskipet, ute på the Wirral, som jeg skrev om på bloggen, tidligere i dag

Og det er, at det vikingeskipet, (som nå bare ligger og råtner, under en pub, (fysj!), ute i Meols, på the Wirral), det burde vel ha blitt tatt med, tilbake igjen til Norge, (mener jeg).

Sånn som britene har gjort, men egyptiske ting, fra faraoenes tid, som jeg har sett på museum her i Liverpool, osv.

Også kunne man også ha tatt med noen sånne rune/vikinge-stener osv., som det bl.a. står en av, i St. Bridget's Church, i West Kirby, (som jeg har skrevet om, på bloggen tidligere).

Og satt dette på vikingemuseum i Norge.

(Eventuelt, hvis jeg får rettighetene mine, og kan dra tilbake til mitt hjemland.

Som jo er Norge.

Så har jeg skrevet om på bloggen tidligere, at jeg har planlagt å starte et museum, ved navn Museet Baroniet Strømm, i min farfars gamle snekkerbedrift, Strømm Trevare, på Sand, i Svelvik kommune.

Så ville det jo også ha vært plass til det vikingeskipet der da.

For det var et ganske stort snekkerverksted, som var kanskje 30-40 meter langt da.

Noe sånt.

Men men.

Og jeg har jo hevd på disse familie-bygningene på Sand, (i min fars familie), som jeg jo har skrevet om på bloggen tidligere, (og har sendt om til Drammen Tingrett osv).

Ved siden av Jensen Møbler-fabrikken der, (som kanskje er mer kjent).

Men men).

Men da blir kanskje de innfødte, på the Wirral sure, tenker folk kanskje nå.

Siden det skipet, er nede i jorda, på the Wirral, og noen derfra faktisk har funnet det før meg.

Men de innfødte der, de har jo ikke så greie på sånt som vikingeskip, osv., som vi har, i Norge.

Og, jeg kan jo da gjøre sånn, som World Museum her i Liverpool gjorde.

På den historiske Egypt-utstillingen, 'Ancient Egypt'.

At de hadde en seksjon, i museet, hvor de presenterte dagens Egypt.

Så da kan jo jeg ta opp en video da, av folk og liv osv., ute på the Wirral.

Også kan jeg spille av den da, ved siden av det vikingeskipet.

(Eller litt borte i et hjørne kanskje).

Når jeg har fått det på plass, i den gamle Strømm Trevare-bygningen der da.

(Sammen med bl.a. testamentet, til bestemor Ingeborg, hvor det stod at hun arvet Holger baron Adeler, osv.

Og det sølv-ølkruset, fra danskekongen, som jeg har skrevet om på bloggen, fra 1700-tallet, som jeg fikk til min 34-års dag, og som min tipptippoldefar, i Danmark, som var Hofjægermester, L.C. Nyholm, fikk av danskekongen da.

Jeg har også noen fine gamle kart og bilder, og bøker som kan være der.

Et gammelt kart jeg fikk av bestemor Ingeborg, (et kart over Norge og Sverige, trykket i Frankrike, med fransk tekst, på 1800-tallet kanskje).

(Jeg fikk også en gang et kart av min mor, Karen Ribsskog, over Europa, på begynnelsen av 90-tallet.

Det tok jeg med til et antikvariat, var det vel, i Akersgata/Ullevålsveien, mener jeg.

Og spurte hvor mye det var verdt.

Men det var ikke verdt så mye, sa de.

For mora mi hadde visst farget kartet og latt hvert land få sin farge da.

Men men.

Og det kartet, det hadde jeg, da jeg bodde hos min tidligere stefar, Arne Thomassen, og dem, et år, på Furuset/Høybråten, i Oslo.

Men da jeg flytta derfra, så var det kartet forsvunnet.

Så kanskje min halvbror Axel rappa det, og solgte det, f.eks?

Hvem vet.

Det var kanskje ikke sånn.

Men jeg vet ihvertfall ikke hvor det ble av.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer).

Og en gammel tegning, av brannvesenet vel, i Christiana/Kristiania, som jeg fikk av min tidligere stefar, Arne Thomassen, som var sjefen min da, da jeg var med han, som medarbeider, og ryddet et lager, hos Forsvarets Overkommando, ved Solli Plass, i Oslo, i 1992, var det vel.

En fin innrammet tegning, som jeg reddet fra å bli kastet, som skrot da.

For glassrammen var litt knust.

Så noen av de andre folka der, som var med å rydde der.

Fra nede i Tønsberg osv.

De hadde kanskje bare kasta den tegningen.

Så jeg må si jeg redda den fra å bli kasta som skrot da.

Og sjefen min, (min tidligere stefar, Arne Thomassen), sa det var greit at jeg fikk den så.

Jeg hadde også et brev fra danskekongen til min tippoldefar, som var øverstkommanderende general, i Danmark, Anders Gjedde Nyholm.

Og jeg hadde en gammel bok av Shakespiere, som jeg fikk av min mormor.

Og også et gammelt sølv-askebeger, (som jeg også fikk av min mormor).

Sånne ting.

Som kanskje passer å ha i et museum da.

Som man får litt av, noen ganger, hvis man er heldig, hvis man har en mormor, som er fra gamle danske adelsfamilier, som Gjedde.

Sånn som jeg hadde.

Så sånn var det.

Pluss at jeg skal jo ha arv etter henne og.

Som mine slektninger i Norge, ikke gir meg.

Så det kan jo også henge eller stå utstilt på det museet, tenkte jeg.

Så det kan bli artig.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se).

Det blir nok rimelig bra vil jeg tippe på.

Så vi får se om jeg klarer å få til dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Photo 1701

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/09/etter-at-jeg-var-pa-mte-pa-jobcentre-i.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter