Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 29. oktober 2010

Nå fikk jeg fakturaen fra Fox. £211 koster det for 20 esker isbre-mint. Altså er det litt billigere på Home Bargains, men da slipper jeg å bære så mye

nå fikk jeg fakturaen fra fox

PS.

Det er også litt flaut, synes jeg, å kjøpe masse godteri, til web-butikken, på Home Bargains.

Sist jeg var der, (på tirsdag vel), så syntes jeg at de så litt rart på meg der og.

Og en vekter måtte gjøre noe greier for å godkjenne handelen min, eller noe.

Så det var rimelig flaut, må jeg si.

(Å bare stå der og vente.

Men men).

Så jeg tror jeg heller skal prøve å spare, sånn at jeg kan kjøpe direkte fra fabrikken.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Altså, det her er snakk om 200 grams-posene, med Isbre-mint, eller Isbre-godteri, blir det.

Og det er 12 poser, i hver eske.

Så det blir da 240 poser, med 200 gram Isbre-godteri.

Og prisen med engelsk moms, den blir, (ser vi ovenfor), £211.03.

(Dette er med fri levering da, på døra til bygget her vel, så jeg slipper å bære masse bæreposer, fra butikken.

Så det er veldig praktisk.

Men men).

£211.03 delt på 240, hvor mye blir det da.

Hm.

Vi får se om jeg klarer å finne ut av det.

Vi får se.

PS 3.

Ca. 88 pence, må jeg betale da, pr. Isbre-mint pose, fra Fox, (fikk jeg det til).

Her er mer om dette:

ca 88 pence fra fabrikken

PS 4.

Hvordan kan da Home Bargains selge Isbre-godteri, for 69 pence, (som jeg vet at de gjør), lurer kanskje mange på da.

Jo, de som har fulgt med på bloggen.

De så nok kanskje det, at jeg først fikk tilbud, om å kjøpe en pall, med Isbre-mint, fra de som eksporterer det godteriet.

Og da, så var det snakk om 120-160 esker, på en pall, eller noe.

Men jeg kunne jo ikke da plukke og mikse.

Hvis jeg ville hatt med de andre slaga, som 'Glacier Dark', 'Glacier Fruits' og 'Glacier Smoothie', så måtte jeg nok ha kjøpt 4 paller.

Så da hadde det nok kanskje blitt litt dårlig plass her inne.

Men men.

(Bare tuller.

Og jeg har jo ikke råd til fire paller heller.

Det ville kommet på 25.000 norske, eller noe, tror jeg.

Men men).

Mer da.

Jo, hvis man kjøper en pall, så kommer hver pose isbre-godteri, på 40-50 pence, var det vel.

Mener jeg at jeg leste.

Så cirka halv pris da, iforhold til å kjøpe esker.

Så det er nok grunnen til at Home Bargains kan selge det godteriet så billig som til 69 pence.

For de har mange, mange butikker, i hele England, tror jeg.

Og de kjøper nok da helt sikker Isbre-mint i paller.

Og betaler kanskje 50 pence, pr. pose, eller noe.

Så da tjener de kanskje et par kroner, pr. pose isbre-mint de selger da.

Men hvis jeg kjøper hos dem, så blir jo det veldig flaut etterhvert, syntes jeg.

Jeg syntes de så litt rart på meg, og tulla litt med meg der, på tirsdag.

Jeg måtte vente lenge, før hu i kassa kunne begynne å slå inn varene mine.

For en vekter måtte godkjenne noe greier.

Og ei annen dame der, kom med masse handlekurver osv., og skulle sette dem, akkurat der hvor jeg stod og pakka.

Så jeg syntes det var litt mye tull, i den butikken, på tirsdag.

Men men.

De Home Bargains-butikkene er også ganske trange, å gå rundt i.

(Nesten like ille som 'Brustad-buene', men vel ikke fult så ille, tror jeg).

Så hvis jeg må betale to kroner ekstra.

For å få de levert på døra.

Så er det helt glimrende, mer eller mindre, må jeg vel si.

Så vi får se om jeg får spart sammen, til å kjøpe noen sånne esker.

Vi får se.

Og etterhvert da, så kan jeg kanskje kontakte neste firma, og kanskje få f.eks. m&m's eller Doritos da, levert på samme måte.

Hvis det er mulig.

Vi får se om dette er mulig.

Vi får se.

PS 5.

Så det er bare å kjøpe varer, fra Godtebutikken.net, hvis dere vil være med å støtte johncons-blogg, og de andre johncons-nettstedene.

Men nå skal det jo bli johncons-kiosken og.

Men det kan ta litt tid, for jeg ser at jeg har fått masse svarte ringer under øya osv. nå.

Pga. alt styret med nettbutikker og hacking og tulle-bestillinger av Sputnik-truser, og sånn, til meg.

Så jeg må nesten ta det litt roligere fremover en stund nå.

Før jeg stuper på min vakt her.

Eller hva man skal si.

Vi får se hvordan dette går.

Vi får se.

På forhånd takk til alle som kjøper fra Godtebutikken.net/johncons-kiosken/Isbre.net, (de to siste kommer senere), ihvertfall.

Så sånn er det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Nå har visst Godtebutikken.net blitt hacket igjen.

(For man blir viderelinket til et annet sted).

Jeg tror jeg får prøve å lage den nettbutikken selv, fra grunnen av.

For jeg har litt problemer med osCommerce, det gratis webshop-programmet.

Jeg får prøve å bare mekke noe selv, tenker jeg.

Så det med nettbutikk får bli litt i framtiden nå, tror jeg.

Så jeg beklager problemene med dette!

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter