Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. november 2010

Fikk problemer når jeg ikke sov i vannsenga, to ganger, i 1988

Dagbladet.no hadde en vitse-video, om noen menn, som gikk inn i damegarderoben, så jeg idag.

Og da kom jeg på noe som skjedde, i 1988.

To ganger, så kunne jeg ikke sove i vannsenga 'mi', (en King Size udempet vannseng), som jeg hadde sovet i, i mange år, fordi faren min lagde/solgte vannsenger.

Jeg hadde tatt over min fars soverom, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, for han sov nede hos sin samboer, Haldis Humblen, i Havnehagen.

Men to netter, høsten 1988, så sov jeg ikke i vannsenga.

Det var da Magne Winnem inviterte meg med på Danmarkstur med Petter Wessel, ganske tidlig i skoleåret 1988/89.

Og de gadd ikke å hente meg, på Berger, så jeg måtte ligge over hos Kjetil Holshagen, i Sande.

Og da måtte jeg sove på en tynn madrass, på gulvet, i et rom som vel ikke var soverom der.

Men men.

Og da mener jeg å huske det, at jeg klarte å gå inn på damedoen, på Petter Wessel, siden jeg var så trøtt og ganske i ørska.

Fordi jeg så ikke forskjell på de skiltene, på dørene til herre og dametoalettet der.

(De skiltene var liksom designet på en moderne måte, så jeg syntes det var vanskelig å se forskjell på de.

Ihvertfall den dagen som jeg var rimelig trøtt og i ørska da).

Og jeg klarte også å begynne å rote med ei som var 2-3 år yngre enn meg, som het Hege, fra Stavern.

(Som farmora mi, Ågot Mogan Olsen, 'gura' over, da hu Hege ringte til huset hennes, på Sand, (for jeg hadde ikke telefon, i Leirfaret, på den tida, for faren min hadde sperra telefonen der), for å spørre etter meg).

Så jeg ble helt sånn rar, og det ble som noe 'gruff', fra å ikke ligge i vannsenga, husker jeg.

Sånn var det også, da jeg måtte låne bort vannsenga mi, til et par, som lagde hull i den.

Noen venner av faren min vel.

Eller venner av Haldis.

I forbindelse med at Christells onkel og tante fra Bergen, skulle på middagsselskap, der Christells bror Jan Snoghøj bodde, på Gulskogen i Drammen, i et nedlagt bedehus der, (som faren min og Haldis hadde kjøpt).

Da ble jeg så sliten, av å ikke sove i den varme vannsenga mi, (som jeg var vant til), så da orka jeg ikke å dra på jobb, på CC Storkjøp, en lørdag.

(For da måtte jeg sove på det gamle soverommet mitt der, som var veldig kaldt.

Haldis Humblen hadde en stor fryser stående der.

Der hvor skrivebord-plata stod, før jeg flytta den inn på 'rommet til faren min', som egentlig var mitt.

Så jeg lurer på om den fryseren stod foran en panelovn der, eventuelt, for det gamle soverommet mitt, det var veldig kaldt, etter at fryseren til Haldis havna der.

Men men).

Så jeg var kanskje egentlig rimelig sliten, på den tida.

For hvis jeg ikke sov i vannsenga, så ble jeg helt sånn gruggen og rar og trøtt/sliten da.

Så det var ihvertfall et eller annet med den vannsenga.

At jeg fikk noen slags abstinenser, hvis jeg ikke sov i den, i 1988, husker jeg.

(Siden jeg blir tulla med av noe 'mafian' osv., mener jeg, så tar jeg med om alt).

Ihvertfall hvis det var kaldt i rommet jeg sov i.

Så ble jeg litt 'satt ut', av å ikke sove i vannsenga, tror jeg.

Men men.

Bare noe jeg tilfeldigvis tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter