Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Tuesday, 23 March 2010

Jeg sendte en oppdatering til NITO-president Marit Stykket




Google Mail - Oppdatering klage om at jeg ikke fikk NITO-kortet/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering klage om at jeg ikke fikk NITO-kortet/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Mar 23, 2010 at 10:48 PM




To:
marit.stykket@nito.no






Hei,

her kan man se at det var en feil fra Nordea, (og Aktiv Kapital), som førte til at jeg fikk kredittanmerkning, og at jeg senere ikke fikk NITO-kortet.

Men jeg mener at NITO-kortet er for alle NITO-medlemer, så jeg er litt arg på dere, pga. 'fisleri' fra dere, som jeg tenker på den behandlingen deres av meg som.


Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/23
Subject: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finanstilsynet.no


Hei,

jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.


Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.


Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.

Og da ble det kronglete for meg å betale.

Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.


Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt, og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge, sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet mitt.


Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian' i Oslo, i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.

Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde, men hun gjorde ikke noe.


Så hun sosionomen overtok den jobben.

Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.

Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.


Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no


Hei,

jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.


Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.


For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.


Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.


Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.


Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.


Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

Mvh.

Erik Ribsskog







En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 19:35



Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister




Hei,






ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.






Derfor stoppet innbetalingene.






Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.







Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.






Mvh.







Erik Ribsskog






2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.



Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.



Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 12:04






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister








Hei,






ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.






Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.






Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.







Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.







Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.






Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.






Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.






Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.






Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.






Mvh.



Erik Ribsskog






2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,


Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.


Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.


Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.


Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.



Mvh



Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. mars 2010 16:46






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister








Hei,






jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.






Så jeg hadde en klage på dette.







Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).






Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.






Eller må jeg kontakte forliksrådet da?







Mvh.






Erik Ribsskog






2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital









Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. mars 2010 15:45

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister






Hei,






ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?







Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.






Mvh.



Erik Ribsskog







Adresse:







Flat 3




5 Leather Lane




Liverpool




GB-L2 2AE




Storbritannia






2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.


Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.



Med vennlig hilsen,




Kundeservice

Kundekonsulent

kundeservice@aktivkapital.no



Aktiv Kapital

Postboks 6426 Etterstad


0605 Oslo

Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

www.aktivkapital.no








Fra: Ida Halvorseth

Sendt: 18. mars 2010 08:32

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister











Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 17. mars 2010 18:03

Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

Emne: Anmerkning i kredittregister




Hei,






jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.






Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.







Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.






I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).






Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.






Mvh.



Erik Ribsskog











































Jeg sendte en klage på Nordea og Aktiv Kapital, til Finanstilsynet




Google Mail - Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Mar 23, 2010 at 10:41 PM




To:
post@finanstilsynet.no






Hei,

jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.

Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.


Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.

Og da ble det kronglete for meg å betale.

Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.


Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt, og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge, sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet mitt.


Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian' i Oslo, i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.

Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde, men hun gjorde ikke noe.


Så hun sosionomen overtok den jobben.

Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.

Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.


Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no


Hei,

jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.


Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.


For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.


Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.


Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.


Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.


Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

Mvh.

Erik Ribsskog







En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 19:35



Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister




Hei,






ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.






Derfor stoppet innbetalingene.






Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.







Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.






Mvh.







Erik Ribsskog






2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.



Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.



Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 12:04






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister








Hei,






ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.






Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.






Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.







Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.







Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.






Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.






Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.






Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.






Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.






Mvh.



Erik Ribsskog






2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,


Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.


Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.


Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.


Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.



Mvh



Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. mars 2010 16:46






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister








Hei,






jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.






Så jeg hadde en klage på dette.







Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).






Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.






Eller må jeg kontakte forliksrådet da?







Mvh.






Erik Ribsskog






2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital









Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. mars 2010 15:45

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister






Hei,






ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?







Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.






Mvh.



Erik Ribsskog







Adresse:







Flat 3




5 Leather Lane




Liverpool




GB-L2 2AE




Storbritannia






2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.


Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.



Med vennlig hilsen,




Kundeservice

Kundekonsulent

kundeservice@aktivkapital.no



Aktiv Kapital

Postboks 6426 Etterstad


0605 Oslo

Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

www.aktivkapital.no








Fra: Ida Halvorseth

Sendt: 18. mars 2010 08:32

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister











Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 17. mars 2010 18:03

Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

Emne: Anmerkning i kredittregister




Hei,






jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.






Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.







Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.






I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).






Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.






Mvh.



Erik Ribsskog









































Jeg tror at det må være Direktoratet for Sivil beredskap som tuller med meg, (antagelig i samarbeid med familien min)




Google Mail - Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Mar 23, 2010 at 7:24 PM




To:
postmottak@dsb.no






Hei,

i 1993, så var jeg på jobbintervju hos dere i Oslo, om en datajobb.

Da skulle de vite alle steder jeg hadde bodd under oppveksten.

Nå får jeg ingen av rettighetene mine, jeg får ikke jobb og ikke lån og ingenting.


Er det dere som tuller med meg og bruker meg som noe levende mål mot kriminelle og sånn ekle ting?

Dere kan da ikke tulle med folk på denne måten.

Hva var hensikten med å vite alle steder jeg hadde bodd under oppveksten og mens jeg studerte og var i militæret?


Med hilsen

Erik Ribsskog







Jeg sendte en ny e-post til Aktiv Kapital




Google Mail - SV: Anmerkning i kredittregister










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Anmerkning i kredittregister











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Mar 23, 2010 at 6:49 PM




To:
Kundeservice@aktivkapital.no






Hei,

jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.

Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.


For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.


Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.


Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.


Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.


Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

Mvh.

Erik Ribsskog






En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 19:35



Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister




Hei,






ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.






Derfor stoppet innbetalingene.






Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.







Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.






Mvh.







Erik Ribsskog






2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.



Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.



Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 12:04






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister








Hei,






ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.






Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.






Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.







Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.







Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.






Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.






Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.






Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.






Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.






Mvh.



Erik Ribsskog






2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,


Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.


Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.


Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.


Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.



Mvh



Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. mars 2010 16:46






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister








Hei,






jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.






Så jeg hadde en klage på dette.







Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).






Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.






Eller må jeg kontakte forliksrådet da?







Mvh.






Erik Ribsskog






2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital









Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. mars 2010 15:45

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister






Hei,






ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?







Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.






Mvh.



Erik Ribsskog







Adresse:







Flat 3




5 Leather Lane




Liverpool




GB-L2 2AE




Storbritannia






2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,



Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.


Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.



Med vennlig hilsen,




Kundeservice

Kundekonsulent

kundeservice@aktivkapital.no



Aktiv Kapital

Postboks 6426 Etterstad


0605 Oslo

Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

www.aktivkapital.no








Fra: Ida Halvorseth

Sendt: 18. mars 2010 08:32

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister











Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 17. mars 2010 18:03

Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

Emne: Anmerkning i kredittregister




Hei,






jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.






Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.







Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.






I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).






Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.






Mvh.



Erik Ribsskog







































Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive