Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 30. januar 2011

Jeg sendte en e-post til presten i Rollag




Gmail - Til presten i Rollag/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til presten i Rollag/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Jan 30, 2011 at 9:18 AM




To:
aaseb@rollag.kommune.no








---------- Forwarded message ----------
From: <postmaster@kommune.ad>
Date: 2011/1/30

Subject: Delivery Status Notification (Failure)
To: eribsskog@gmail.com


This is an automatically generated Delivery Status Notification.



Delivery to the following recipients failed.



soknepresten@rollag.kommune.no








Final-Recipient: rfc822;soknepresten@rollag.kommune.no

Action: failed

Status: 5.1.1



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: soknepresten@rollag.kommune.no

Date: Sun, 30 Jan 2011 09:17:33 +0000
Subject: Slekt til Ågot Mogan/Fwd: familie
Hei,

min far, (som jeg ikke tørr å ha så mye mer med å gjøre, etter at han har sagt han er 'no mafia', blant annet, til bekjente av meg, Trond Halvorsen).


Han sier at du har greie på slekta til farmora mi, Ågot Mogan.


Faren min nevnte noe om Finnskogen en gang.

Er noe av slekta vår derfra?

Hvem var han Nils i Dalen?

Hvorfor ble han kalt 'i Dalen', var han tater?


Har dere i Rollag hørt den histora om da Ågot jobba som tjenestepike, for Jürg Jebsen, var det vel, på Berger, under krigen.

Så hadde Jebsen rappa rasjoneringsklippet, til a Ågot.


Og bestilt dram fra polet i Drammen.

Så hadde Ågot tatt med dram-flaska ned til broren sin, 'n Ola, og drukket opp flaska.

Men Ågot var litt flau og ville ikke fortelle historia for en i klassen min, ved navn Ulf Havmo.


Så her var det nok noe spesielt.

Var Ågot kjent for å drikke i Rollag, i familien vår, så var hu kjent, for å aldri drikke, så og si vel.

Ågot var også kristen, husker jeg hu sa, hu sa hu stemte Kristelig Folkeparti.


Men hu nevnte svarteboka en gang.

Er det vanlig i Rollag at selv kristne nevner svarteboka en gang i blant?

Var det noen djeveldyrkere i slekta til Ågot?


Sånne ting, eller hvis du har noen artige historier, for eksempel, om slekta til Ågot, var det jeg lurte på.

Hennes mor het Birget Mogan og faren var Nils 'i Dalen' Mogan og også Midt-Tråen, tror jeg.


Det er visst fotballbane der hvor de hadde gård nå, tror jeg, hvis jeg ikke tar helt feil.

Håper dere har mulighet til å svare om dette.

På forhånd takk for eventuell hjelp!


Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, og ble forsøkt myrdet i Kvelde i 2005.

Og politiet vil ikke fortelle meg hvem den her 'mafian' er, og de vil ikke etterforske mordforsøk.


Derfor prøver jeg å finne ut hva som foregår, og om dette med 'mafian' kan være noe med slekta, osv.


---------- Forwarded message ----------
From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>

Date: 2010/1/16
Subject: familie
To: erikribsskog@gmail.com


hei erik når det gjeller ågots famile kan du kontakte presten i rollag det var han som fant tibake slekta hennes til ca 1700 tallet.

idar husker også en del tilbake til øivinds slekt. hilsen pappa arne.












Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter